کد خبر: 985485
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
قزاقستان هم حریف تیم ملی والیبال ایران نشد
دومین پیروزی تیم ملی والیبال در رقابت‌های انتخابی المپیک برابر قزاقستان به دست آمد. این رقابت‌ها که از روز سه‌شنبه در چین آغاز شده با برد بلندقامتان کشورمان مقابل قزاق‌ها ادامه پیدا کرد تا شاگردان کولاکوویچ در دومین گام هم موفق شوند و با دو پیروزی متوالی امروز به مصاف چین میزبان بروند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: سرمربی مونته‌نگرویی ایران روز گذشته تصمیم گرفت به بازیکنان قدیمی خود سعید معروف، موسوی و... استراحت بدهد و جوانان ملی‌پوش این فرصت را پیدا کردند تا در بازی با قزاقستان اندوخته‌هایشان را به معرض نمایش بگذارند که موفق شدند با پیروزی ۳ بر صفر پاسخ اعتماد کادر فنی را بدهند.

تلنگری به موقع
از همان ابتدای بازی معلوم بود که قزاقستان در مقابل والیبال ایران نمی‌تواند عرض‌اندام کند. با این حال در ست اول و در حالی که با نتیجه ۱۶ – ۱۱ از حریف پیش بودیم، وقت استراحت فنی به نفع ما اعلام شد. در همین وقفه کوتاه بود که اوضاع تغییر کرد و قزاق‌ها با جبران امتیاز‌های از دست رفته ۱۷ – ۱۶ از ایران پیش افتادند!

خوشبختانه با تذکرات به موقع سرمربی، ملی‌پوشان خیلی زود به خود آمدند. اگرچه امتیازات پایاپای پیش می‌رفت، اما در نهایت برتری ۲۸ – ۲۶ به سود کشورمان در ست اول ثبت شد. بلندقامتان در ادامه بازی متفاوتی از خود نشان دادند و حریف را آچمز کردند. پیروزی در ست‌های دوم و سوم (۲۵ – ۱۶ و ۲۵ - ۱۸) دومین برتری والیبال ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ را قطعی کرد. آماری که از سوی BVIF منتشر شد حاکی از برتری تیم ایگور کولاکوویچ بود. مرتضی شریفی که یک‌تنه ۱۹ امتیاز کسب کرده بود به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان انتخاب شد و ۲۱ امتیاز از ۴۳ امتیاز ایران نیز روی اشتباه بازیکنان قزاق به دست آمد.

جدال با میزبان
رویارویی با میزبان رقابت‌های انتخابی در قاره آسیا حساسیت زیادی دارد. از یک سو تیم ایران هر دو بازی قبلی را برده و به سهمیه بازی‌های المپیک می‌اندیشد و از سوی دیگر چینی‌ها نیز عملکرد خوبی داشته‌اند و آن‌ها هم رؤیای حضور در توکیو ۲۰۲۰ را در سر می‌پرورانند. نبرد ایران و چین در والیبال قدمتی طولانی دارد و پیروزی در این بازی برای تیم کشورمان به نوعی حیثیتی محسوب می‌شود. ایران قدرت اول والیبال قاره است و قطعاً کولاکوویچ برای بازی امروز برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته است. نکته دیگر اینکه روز گذشته شکست ۳ بر صفر استرالیا برابر قطر شگفتی رقابت‌ها را رقم زد، نتیجه‌ای که کسی انتظارش را نداشت. ملی‌پوشان ایرانی نیز نباید با دست‌کم گرفتن چین اجازه خلق دومین شگفتی رقابت‌ها را بدهند. در دیگر بازی دیروز کره‌جنوبی ۳ بر صفر هند را شکست داد.

جذابیت صعود به المپیک
کولاکوویچ پس از بازی دیروز شرایط رقابت‌های انتخابی را دشوار خواند: «مسابقه با قزاقستان یکی از بازی‌های ایران در مسیر راه‌یابی به المپیک بود. یک مسابقه برای رسیدن به هدفی بزرگ که گرفتن بلیت توکیو است. قزاقستان در ست نخست ما را شگفت زده کرد. بازیکنان این تیم خیلی قدرتمند سرویس می‌زدند، شانس پیروزی در این ست را هم داشتند، اما به اندازه بازیکنان ایران دقیق نبودند و با اشتباهاتی که داشتند نتیجه ست نخست را به ایران واگذار کردند. بعد از ست اول، ما بازی را کنترل کردیم، البته قزاق‌ها نیز به سرویس‌های قدرتمند خود ادامه دادند. این تیم در دفاع و ضدحمله هم خوب عمل کرد. باید به روند خوبمان ادامه دهیم و فردا با چین روبه‌رو شویم. تمام بازی‌های این تورنمنت برای ایران اهمیت زیادی دارد، همانطور که برای دیگر تیم‌ها نیز مهم است. در گروه ما، وضعیت مشخص است و ایران و چین به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرده‌اند، اما نمی‌دانم حریف ایران در مرحله نیمه‌نهایی چه تیمی خواهد بود.» سرمربی تیم ملی با اشاره به قطعی شدن صعود قطر گفت: «در دیگر گروه این رقابت‌ها صعود قطر قطعی شده است. تیم دوم این گروه در مسابقه‌ای که امروز بین کره و استرالیا برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد. قطر با ارائه یک بازی خوب مقابل استرالیا همه را سورپرایز کرد. البته کره هم با یک نمایش خوب کار را برای استرالیا سخت کرده است. استرالیا یکی از بهترین تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌هاست، اما مسابقات انتخابی المپیک مهم است و همه شانس دارند و با تمام قدرت آمده‌اند. تیم‌های صاحب‌نام با فرم خوبی در این رقابت‌ها حضور دارند و برای هر تیمی رفتن به توکیو فوق‌العاده جذاب است.»

شگفتی بی‌شگفتی
سعید معروف پیروزی بر چین را تنها هدف ملی‌پوشان در بازی امروز خواند. کاپیتان تیم ملی والیبال پس از برتری مقابل قزاقستان عملکرد بازیکنان جوان را عالی توصیف کرد: «قزاقستان در ست اول امتیاز به امتیاز جنگید و با ایران پیش آمد. در ست‌های دوم و سوم ایران نمایشی عالی داشت و موفق به شکست حریف خود شد. بازیکنان در سرویس خیلی خوب بودند و این بازی را با موفقیت پشت سر گذاشتند. فعلاً درباره نتایج گروه دیگر فکر نمی‌کنیم و باید بدون هیچ شگفتی چین را شکست دهیم. نتایج دیگر بازی‌ها برای تیم فرقی نمی‌کند. نتیجه بازی با چین برای ایران در مراحل نیمه‌نهایی و نهایی مسابقات مهم و تعیین‌کننده است. برای مسابقه با چین آماده‌ایم. در چند سال گذشته همیشه با چین بازی کرده‌ایم و همیشه هم بازی سختی مقابل این تیم داشته‌ایم. در حال حاضر خیلی احساس آمادگی و قدرت داریم و به پیروزی مقابل چین امیدوار هستیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار