کد خبر: 985453
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
یادداشت «محمدرضا کائینی» پیرامون اقدام خصمانه اینستاگرام
یکی از پدیده‌های رخ نموده در ماجرای ترور سردار سلیمانی، آسیب پذیری آشکار رسانه‌های جبهه انگلیسی/عربی/عبری است.

سرویس تاریخ جوان آنلاین: محمدرضا کائینی، دبیر سرویس تاریخ روزنامه جوان، پیرامون اقدام خصمانه اینستاگرام در سانسور «سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی» در صفحه شخصی خود نوشت:

یکی از پدیده‌های رخ نموده در ماجرای ترور سردار سلیمانی، آسیب پذیری آشکار رسانه‌های جبهه انگلیسی/عربی/عبری است. وقایع روز‌های اخیر نشان داد به رغم آنکه این بنگاه‌ها بر خوان نامحدود "مال" و "مهارت" نشسته اند، اما در برابر فهم و اراده مخالف و حتی متفاوتِ مخاطب، ناگزیر خنثی و تا حدودی از جانبداری و تلقین قضاوت‌های خود دور می‌شوند! این مافیا در آغازین ساعات ترور، ترجیح داد تا فقط قهرمان داستان را سیاه و به غیر حرفه ای‌ترین شکل ممکن، فحش نثار او کند، اما از زمانی که متوجه زمین سِفت داوری مخاطب شد، تا حدودی خود را جمع کرد و هنگامی که رستاخیز تهران را دید، ترجیح داد از "عرّ و بوق" خود بکاهد و یکسره به تلویزیون تهران وصل شود! به نظر می‌رسد که این جماعت سطحی، بیش از حد غافلگیر شده و بر سر این دوراهی مانده اند که: بالاخره ایران را در قاب اعتراضات آبان ماه ببینند یا تجلیل بی سابقه دی ماه؟ این‌ها در وبال ساختن و پرداختن یک نظریه منسجم در این فقره، مانده اند!

این بهت و بن بست، در شبکه‌های مجازی به ویژه اینستاگرام و توئیتر، بیشتر خود را نشان داد و حتی با حماقت محض مماس شد! متولیان اینستا در آغاز ترجیح دادند به "بدویتِ پنهان" خود بازگردند و یکی یکی پست‌های تجلیل از سلیمانی را حذف کنند! اندکی بعد دریافتند که احتمالا این کار، چند سال به درازا خواهد انجامید، چرا که هیچ تیم و حتی رباتی وجود ندارد که بتواند این حجم از پست را سانسور کند! هم از این روی تصمیم گرفتند تا به پیج‌های موثر و پرمخاطب حمله ور شوند! غافل از اینکه این پیج‌ها خود ده‌ها هزار فالور دارند که عکس سردار را سرِ دست گرفته اند و کارِ پست‌های مخدوف را پیش می‌برند و زور گَزمه‌های اینستا، به نیست کردن این همه نمی‌رسد! لذا تا همین ساعت، در این سیکل معیوب و بن بست آشکار مانده اند!

واقعه ترور سردار نشان داد که این مافیا به رغم تمام مهارت خود در افسون گری، تا چه حد سست و باسمه‌ای است و آنگاه که قافیه اش به تنگ می‌آید، فراوان به جفنگ می‌رسد! و مهمتر از همه اینکه اگر اخلاصی و توکلی در کار باشد، خداوند خود آن را، بر سر هر کوی و برزن علنی خواهد کرد. انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون.

پ.ن: تصویر آمده، مشتی از خروارِ نمایش آزادی بیانِ اینستا، در حذف پست اورژانس تهران برای ترور سردار سلیمانی است!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار