کد خبر: 985418
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
گفتگوی جوان آنلاین با هنرمندی که شهدای مدافع حرم را به تصویر کشید
هنرمند جوان درباره طراحی مجموعه آثار شهدای مدافع حرم گفت: من در این مجموعه ۱۹ تابلو از شهدای مدافع حرم و یک تابلو از حاج قاسم سلیمانی را طراحی کردم. شهید سلیمانی بعد از دیدن این تابلو‌ها خوشحال شدند و حتی راضی شدند تا این تابلو‌ها در سوریه اکران شود.
گروه فرهنگ و هنر جوان آنلاین ـ فاطمه ملکی؛ در تشییع میلیونی شهدای مقاومت، تابلویی از شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» دیده می‌شد؛ تابلویی که بانوی هنرمند «سمانه‌سادات امیرحسینی» سه سال قبل از شهادت حاج قاسم آن را طراحی کرده و حتی حاج قاسم هم این تابلو را به همراه ۱۹ تابلوی دیگر از شهدای مدافع حرم دیده بود.

شاید خاص بودن این اثر هنری به همین خاطر باشد که در این مجموعه آثار از شهدای مدافع حرم، تنها فرمانده این شهدا توانسته بود تابلو‌ها را ببیند و بعد هم خودش به جمع شهدا بپیوندد. در ادامه گفتگوی جوان آنلاین با این هنرمند نقاشی با سیاه قلم را می‌خوانیم

اولین تابلویی که در این مجموعه کار کردید، برای چه کسی بود؟

موقعی که تصمیم گرفتم برای شهدای مدافع حرم تابلو‌هایی طراحی کنم از تابلویی برای حاج قاسم سلیمانی کار را آغاز کردم؛ چون ایشان فرمانده مدافعان حرم بودند. بعد هم ۱۹ تابلوی سیاه قلم برای شهدای مدافع حرم طراحی کردم.
وقتی تابلو شهید سلیمانی را طراحی می‌کردم، خیلی به اسم قاسم فکر می‌کردم و می‌خواستم اسم نمایشگاه را هم با محور اسم سردار سلیمانی انتخاب کنم. بر همین اساس بعد از آماده شدن تابلوها، نمایشگاه‌هایی با عنوان «شیرین‌تر از عسل» برگزار کردم.

زمانی که تابلوی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را طراح می‌کردید، ایشان به شهادت نرسیده بودند؛ در واقع چطور به ذهنتان خطور کرد که از پرتره حاج قاسم، کار را شروع کنید؟

من به این مسئله فکر می‌کردم که سردار سلیمانی برای شهدا خیلی عزیزهستند و بر همین اساس ابتدا از پرتره فرمانده شهدا، مجموعه را شروع کردم. البته آن زمان هم فکر نمی‌کردم حاج قاسم هم شهید شوند الان هم شهادت ایشان را نمی‌توانم باور کنم.
 
خوشحالی حاج قاسم از دیدن تابلوی شهدای مدافع حرم

این نکته را هم بگویم که من در ابتدای کار تابلویی برای حاج قاسم طراحی کردم و بعد تابلویی برای شهید همدانی نقاشی کردم؛ وقتی تعداد تابلو‌ها به ۱۹ تابلو رسید احساس کردم کار اولی که برای حاج قاسم انجام دادم کمی ضعیف است؛ به همین دلیل تابلوی دیگری از پرتره حاج قاسم را نقاشی کردم. در واقع ابتدا و انتهای این مجموعه، مربوط به پرتره حاج قاسم بود. برای نمایشگاه هم دومین تابلو حاج قاسم را ارائه دادم که این تابلو در اسفند ماه سال ۹۵ آماده شده بود.

شهید سلیمانی چه زمانی این تابلو‌ها را دیدند؟

مجموعه آثار شهدای مدافع حرم، در تهران و مشهد اکران عمومی شد و در یک اکران خصوصی شهید حاج قاسم سلیمانی تابلو‌ها را دیدند؛ و خوشحال شدند و رضایت دادند تا این تابلو‌ها در سوریه در جوار حرم حضرت زینب و حرم حضرت رقیه سلام الله علی‌ها اکران شود.

این مجموعه از کار‌های هنری شما چقدر در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشته است؟

از این کار‌ها طی این سه سال هم در فضای مجازی اعم از اینستاگرام و کانال‌ها و سایت‌های خبری خیلی استقبال شد؛ اما از حدود هشت ماه پیش و بعد از تروریست خواندن حاج قاسم توسط آمریکا و تحریم سپاه، صفحه من در اینستاگرام بسته شد و هر چه تلاش کردم نتوانستم به این فضا دسترسی پیدا کنم.
بعد از شهادت حاج قاسم برای عرض ارادت تابلوی ایشان را به مراسم وداع مصلی و تشییع تهران بردم.
 
 
خوشحالی حاج قاسم از دیدن تابلوی شهدای مدافع حرم

کار برای شهدا را به کجا می‌خواهید برسانید؟

کار برای شهدا همه شنیده‌ها را به باور می‌رساند؛ ان شاءالله در این مسیر خواهیم ماند چراکه به قول شهید مغنیه موضع ما در برابر دشمن سلاح قلم؛ عزم و عقیده راسخ و اسلحه است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سجاد
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
0
2
حاج قاسم خداااا رحمتت کنه❤
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
4
1
شهدا اولین چیزی که براش خون دادند حجاب و عفاف و حیا و ناموس بوده و قطعا حاج قاسم هم بعد از حرم اهل بیت ناموس مردم براش مهم بوده ضمن تشکر و خسته نباشید از این هنرمند محترم باید بگم که به نظرتون شهدا باز اینکه عکس شما در فضای مجازی پخش شود راضی اند؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ایشان با حجاب کامل ظاهر شده اند و مایه فخر جامعه هنری که بسیار به گناه آلوده شدند هستند لطفا زیاده روی نکنید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار