کد خبر: 985313
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
نگاهی به پیروزی ایران مقابل چین‌تایپه در روز اول مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا
تیم ملی والیبال کشورمان با پیروزی مقابل چین‌تایپه، رقابت‌های انتخابی المپیک را قاطعانه آغاز کرد.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: نبرد آسیایی‌ها برای رسیدن به تنها سهمیه والیبال در المپیک توکیو دیروز در جیانگمن چین آغاز شد تا شمارش معکوس برای معرفی سهمیه آسیا در المپیک سال آینده شروع شود. تیم کشورمان در این مسابقات در گروه اول با تیم‌های چین، قزاقستان و چین‌تایپه همگروه شده و در گروه دوم این مسابقات هم تیم‌های کره، استرالیا، قطر و هند قرار دارند.

برد آسان در روز یلی
تیم ملی والیبال کشورمان در حالی به جیانگمن رفته که پس از عدم موفقیت در انتخابی المپیک در تابستان امسال در روسیه حالا در چین در تنها فرصت باقی مانده به دنبال دومین صعود به المپیک است. شاگردان کولاکوویچ مرداد امسال با وجود دو برد مقابل مکزیک و کوبا، برابر روسیه شکست خوردند تا روس‌ها سهمیه المپیک را کسب کنند و تیم کشورمان شش ماه پس از انتخابی سن‌پترزبورگ، حالا در انتخابی المپیک در منطقه آسیا به دنبال گرفتن تنها سهمیه قاره کهن است.

دیروز در آغاز مأموریت شاگردان کولاکوویچ، تیم کشورمان به مصاف تیم چین‌تایپه رفت. در مسابقه دیروز، کولاکوویچ در غیاب فرهاد قائمی و امیر غفور که به دلیل مصدومیت این مسابقات را از دست داده‌اند، تیم کشورمان را با ترکیب پوریا یلی، سیدمحمد موسوی، پوریا فیاضی، میلاد عبادی‌پور، علی شفیعی، سعید معروف و محمدرضا حضرت‌پور راهی میدان کرد تا از همین مسابقه اول با ترکیب اصلی و با تمام قوا رقابت‌ها را آغاز کند. با توجه به این ترکیب، یلی جای غفور را در پست پشت خط‌زن پر کرده بود و فیاضی هم که پس از بازگشت دوباره قائمی به اوج، نیمکت‌نشین شده بود با مصدومیت این بازیکن، دوباره در پست دریافت‌کننده در ترکیب قرار گرفت.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، والیبالیست‌های کشورمان مقابل چین‌تایپه کار سختی پیش‌رو نداشتند و در سه ست متوالی و با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۱۴ حریف خود را شکست دادند و با کسب سه امتیاز در صدر گروه نخست رقابت‌های انتخابی المپیک در گروه مردان قاره آسیا قرار گرفتند. پوریا یلی در این مسابقه با کسب ۱۴ پوئن به عنوان امتیازآورترین بازیکن مسابقه معرفی شد و پوریا فیاضی هم با ۱۰ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت. ملی‌پوشان ایران در سه ست این مسابقه ۷۵ پوئن کسب کردند که ۳۹ امتیاز در حمله، ۱۰ امتیاز در دفاع، ۱۰ امتیاز در سرویس و ۱۶ امتیاز نیز از اشتباهات بازیکنان تیم حریف بود.

باید به همین شکل مسیر را ادامه دهیم
ایگور کولاکوویچ، سرمربی مونته‌نگرویی تیم ملی والیبال پس از این برد، معتقد است که باید تیم ایران به همین شکل مسیرش را ادامه دهد: «امروز احترام زیادی برای حریف قائل بودیم. در تمام طول سه ست بازی، کنترل خوبی بر مسابقه داشتیم و پیروزی مهمی کسب کردیم. شهریورماه سال جاری در مسابقات قهرمانی آسیا نیز با چین‌تایپه بازی کردیم، در آن مسابقه بازیکنان این تیم نشان دادند که خوب والیبال بازی می‌کنند و خوشحالم که در دیدار امروز رویکرد جدی مقابل آن‌ها داشتیم. باید به همین شکل مسیرمان را ادامه دهیم. فردا مقابل قزاقستان بازی می‌کنیم و باید برابر این تیم نیز رویکردی جدی داشته باشیم.»

کولاکوویچ در نشست خبری پیش از آغاز این رقابت‌ها هم از مبارزه بزرگی که پیش‌روی تیم ایران برای رسیدن به المپیک است، صحبت کرد: «شش روز سخت را خواهیم داشت. همه تیم‌ها می‌خواهند در المپیک حضور داشته باشند، به همین دلیل مبارزه بزرگی در پیش خواهد بود. هدف تیم ملی والیبال ایران حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو است و با تمام وجود برای ارائه بهترین نمایش تلاش می‌کنیم.»

سرمربی مونته‌نگرویی مشکلاتی را که تیم ایران پیش از شرکت در این رقابت‌ها داشته است دلیل آماده‌تر شدن تیم عنوان می‌کند: «مشکلاتی از قبیل مصدومیت بازیکنان داشتیم که امیر غفور و فرهاد قائمی در باشگاه خود مصدوم شدند. همچنین مشکلاتی برای سلامتی بازیکنان در اردو پیش آمد که چند بازیکن ما و همچنین تیم ملی زنان ایران دچار سرماخوردگی ویروسی شدند. تأکید می‌کنم که این مشکلات، تیم ایران را آماده‌تر کرد. بازیکنان آماده‌ای داریم که در باشگاه‌ها بازی کردند و در اردوی تیم ملی به شرایط مطلوب رسیدند. در نهایت، راهی جز مبارزه کردن برای کسب سهمیه و پیروز شدن نداریم.»

سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال هم پس از برد مقابل چین‌تایپه، این پیروزی را شروع خوبی برای والیبال می‌داند: «این مسابقه شروع خوبی برای تیم ملی والیبال ایران بود. در ابتدای ست نخست کمی کنترل بازی سخت شد، اما در ادامه ست نخست و دیگر ست‌های این دیدار، کنترل مسابقه را به دست گرفتیم و تیم برتر میدان بودیم. در نهایت نیز نتیجه به سود ایران تمام شد. در برخی از لحظات که بازیکنان چین‌تایپه دست از مبارزه کشیدند، بازیکنان ایران راحت‌تر بازی کردند و تمرکز خوبی داشتند. باید به همین شکل مسابقات را ادامه دهیم تا موفق شویم.»

معروف معتقد است که تیم ایران با وجود مشکلاتی که بر سر راه آماده‌سازی داشته، تنها برای صعود به المپیک به چین آمده است: «تیم ایران در دوران آماده‌سازی این رقابت‌ها مشکلاتی داشت، اما همچنان خود را قدرتمند احساس می‌کنیم. می‌دانیم همه تیم‌ها آماده هستند، اما شانس دیگری نداریم و مجبور به کسب سهمیه المپیک در این رقابت‌ها هستیم.»

امروز نبرد با قزاقستان
در حالی تیم کشورمان پس از برد چین‌تایپه امروز به مصاف قزاقستان می‌رود که دیروز سه مسابقه دیگر هم برگزار شد. در گروه ایران، چین ۳ برصفر قزاقستان را شکست داد، در گروه دوم نیز استرالیا در یک بازی سخت و نزدیک ۳ بر ۲ مقابل کره جنوبی پیروز شد و قطر هم ۳ بر صفر هند را شکست داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار