کد خبر: 985264
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
کارشناس مسائل بین‌الملل:
سرويس سياسی جوان آنلاين: کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه تمام نیرو‌های امریکا در منطقه خاورمیانه در معرض تهدید طرفداران حاج قاسم سلیمانی هستند، گفت: ترور جنایت‌بار نیرو‌های ایرانی و عراقی توسط ارتش امریکا، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است

به گزارش راه دانا، حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل سیاست بین‌الملل در خصوص جنایت اخیر امریکا و به شهادت رساندن سردار جبهه مقاومت سردار قاسم سلیمانی، گفت: رئیس‌جمهور امریکا در چند سال گذشته با برکناری برخی از چهره‌های معتدل و میانه‌رو، تلاش داشت تا افرادی افراطی را به عنوان وزرا و مشاوران خود انتخاب کند و همین باعث شد تا چنین اشتباهی را مرتکب شود.

وی افزود: گرچه جمهوری اسلامی ایران ابزار‌های زیادی برای پاسخ دادن به این جنایت هولناک در اختیار دارد ولی نباید فراموش کرد که نفوذ ایران در کشور‌های مختلفی از غرب و شمال آفریقا تا شرق آسیا و حتی امریکای لاتین موجب احساس ناامنی برای نیرو‌های امریکایی خواهد شد چراکه تمام طرفداران ایران آنان را مورد تهاجم قرار می‌دهند. چنین اقداماتی حتی از اختیار و کنترل جمهوری اسلامی ایران هم خارج است، لذا جوامع اسلامی، عربی و جبهه مقاومت در حال شکل‌دهی عواملی هستند تا بتوانند پاسخ مناسبی به جنایت امریکا بدهند. این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه تمام نیرو‌های امریکا در منطقه خاورمیانه در معرض تهدید طرفداران حاج قاسم سلیمانی هستند، افزود: ترور جنایت‌بار نیرو‌های ایرانی و عراقی توسط ارتش امریکا، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و باعث حاکمیت قانون جنگل در جهان خواهد شد.

وی اقدام امریکا را عملیات تروریستی دولتی دانست و تشریح کرد: امریکایی‌ها مدعی هستند که حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس درصدد انجام عملیات تروریستی علیه امریکا بوده‌اند. واضح است که با چنین پیش‌فرضی و بدون داشتن هیچ گونه مستندی نمی‌توان این شخصیت‌های مهم بین‌المللی و اسلامی را ترور کرد و توجیه دولت امریکا کاملاً مضحک است.

وی با اشاره به تصویب طرح اخراج نیرو‌های امریکایی از عراق در مجلس این کشور، گفت: تصویب چنین طرحی از سوی پارلمان عراق موجب نجات جان نیرو‌های امریکایی است ولی اگر امریکایی‌ها خواهان ادامه حضور غیرقانونی خود در عراق باشند، هدفی مشروع برای ملت عراق خواهد بود و تنش‌ها را در این کشور بیشتر خواهد کرد، به طوری که احتمال حمله به نیرو‌های امریکایی توسط مردم عراق دور از ذهن نخواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار