کد خبر: 984904
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در مشهد آغاز شد
مشهد از ساعت ها قبل مشتاقانه انتظار ورود پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی را کشید و شلوغی جمعیت به قدری شد که وسایل نقلیه جوابگوی انتقال مردم به مراسم نبود و بسیاری پیاده مسیر راطی کردند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: شهر و مردم مشهد امروز سراپا عزادار سردار شهید قاسم سلیمانی و دیگر همرزمان شهیدش هستند. قرار است پیکر مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدش امروز با حضور باشکوه مردم قدرشناس و شهید پرور مشهد از ساعت ۱۴ تشییع شود.

مردم تک تک یا به صورت خانوادگی از ساعت‌ها قبل خود را به خیابان امام رضا (ع) برای استقبال از پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت رسانده‌اند.

شهر مشهد نیز سیاه پوش عزای سردار مقاومت است، سطح شهر مملو از عکس‌ها و بنر‌های سردار دل‌هاست. بیشتر مغازه‌ها و واحد‌های صنفی امروز تعطیل بوده و بازاریان، خود را برای مراسم تشییع آماده کرده‌اند.

هواپیمای حامل پیکر‌های مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدش هم‌اکنون بر زمین نشست.

دقایقی قبل مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی در مشهد با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید رسماً آغاز شد.

مردم مشهد در این مراسم شعار‌های «خون سلیمانی حیات بخشید ما را از فتنه‌ها نجات بخشید» و «فاتحه‌ای برای خود بخوانید منتظر پاسخ ما بمانید» به سر دادند.

اتوبوس و قطار شهری نیز امروز در ساعات مراسم تشییع رایگان بوده تا مردم بتوانند راحت خود را به این مراسم برسانند.

با وجود اینکه اعلام شده بود که مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ساعت ۱۲ ظهر در مشهد آغاز می‌شود، ولی با توجه به استقبال مردم شهر اهواز از پیکر این سردار، مراسم در مشهد با تأخیر دو ساعته آغاز خواهد شد.
 
مشهد الرضا برای «حاج قاسم» آغوش باز کرد

همه مردم شهر مشهد، مشتاقانه انتظار ورود پیکر این سردار شهید را می‌کشند.

شلوغی جمعیت به حدی است که قطار شهری مشهد و خطوط اتوبوسرانی شهری جوابگوی انتقال مردم مشهد به میدان ۱۵ خرداد نیست، لذا مردم به صورت پیاده در حال حرکت به سمت میدان ۱۵ خرداد و خیابان امام رضا (ع) هستند.

برخی از مردم از ساعت‌ها قبل در فرودگاه مشهد حضور یافته و منتظر پیکر سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی هستند.

پروازی که قرار بود پیکر شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان را به مشهد بیاورد، با تأخیر نیم ساعته بر زمین می‌نشیند.

خیابان‌های منتهی به محل مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی، مملو از جمعیت است؛ هر لحظه به تعداد جمعیت افزوده می‌شود و مردم در حال عزاداری هستند.

مردم امروز در سوگ از دست دادن سردار خود میزبان عزاداران هستند؛ برپایی ایستگاه‌های صلواتی مردمی، نوحه‌خوانی و سوگواری، قرائت زیارت عاشورا و … از برنامه‌های مردمی است که در مسیر مشاهده می‌شود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار