کد خبر: 984837
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح:
سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح گفت: آمریکا پس از این حرکت تروریستی باید در انتظار ضربات به مراتب سنگین‌تر وسیع‌تر و عمیق‌تر از گذشته باشد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح، درباره شهادت سپهبد سلیمانی گفت: مجاهد شهید حاج قاسم سلیمانی بنا به درخواست دولت و حاکمیت عراق و مسئولان آن کشور برای کمک مستشاری به امنیت آن کشور و با دعوت ارتش و بسیج مردمی به عراق رفت و آمد داشتند، حضور شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی در عراق کاملا قانونی و بنا به دعوت مسئولان عراقی و مردم آن کشور بود و بالعکس آمریکایی‌ها در عراق مغایر همه ضوابط، مقررات و قوانین بین‌المللی و بدون هماهنگی با دولت و درخواست مردم عراق آن کشور را اشغال کرده و آنجا حضور دارند و منابع آن کشور و مردم ستمدیده به ویژه نفت آنجا را غارت می‌کنند.

وی افزود: یکی از نشانه‌ها و تفاوت در این موضوع عبارت است از اینکه شهید سلیمانی خیلی عادی و آشکارا با هواپیما به صورت رسمی وارد فرودگاه بین‌المللی بغداد می‌شدند که در آخر به دست جنایتکاران آمریکایی به شهادت رسیدند، ولی ترامپ به عنوان رئیس جمهور تروریست آمریکا و سایر مسئولان آدم کش آن کشور شبانه به صورت مخفی و با چراغ خاموش (که حتی چراغ‌های داخل هواپیما را نیز خاموش می‌کنند) در پادگان اشغالگران آمریکایی بدون اطلاع دولت و ملت عراق فرود می‌آیند و تا قبل از اینکه از آن کشور خارج بشوند کسی متوجه حضور آن‌ها نمی‌شود.

سردار شکارچی تصریح کرد: این نوع رفت‌و آمد آمریکایی‌ها به عراق ناشی از آن است که اولا آمریکایی‌ها اهمیتی برای مردن عراق قائل نیستند و دولت عراق را به عنوان حاکمیت مستقل به حساب نمی‌آورند. همچنین آمریکایی‌ها بین مردم عراق جایگاهی ندارند و آن‌ها جرات این را که خودشان را آشکارا به عراق برسانند را نیز ندارند.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح ادامه داد: آمریکا امنیت بسیاری از کشور‌های جهان، منطقه و بخصوص عراق را به هم ریخته است و با حضورش در عراق ناامنی ایجاد کرده تا هیچ وقت یک حکومت باثبات، مقتدر و مستقل در این کشور به وجود نیاید و این ناامنی محصول روحیه‌ی شیطانی و استکباری آمریکاست، عراقی‌ها خیلی تلاش می‌کنند که امنیت کشورشان تامین شود، ولی با یک نظام استکباری، زورگو، سلطه‌گر، اشغالگر و شیطانی به نام آمریکای تروریست و جنایتکار روبرو هستند که به مردم عراق زور می‌گویند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها سال‌هاست یک شیب رو به افول و تنزل را طی می‌کنند و هر روز به حقارت آن‌ها در دنیا افزوده می‌شود، اظهار داشت: حکومت آمریکا در کل جهان و حتی در داخل خود آمریکا مشکل جدی دارد، آمریکایی‌ها برای جبران ناکامی‌ها و شکست‌های پی‌درپی و مفتضحانه‌ای که در طول ۴۰ ساله‌ی گذشته از انقلاب اسلامی متحمل شده‌اند دست و پا می‌زنند تا بیشتر از این تحقیر و ذلیل نشوند و برخلاف آن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی به طور مستمر شیب اقتدار و عزّت را طی می‌کنند و این اقتدار و عزت ایران اسلامی برای آمریکایی‌ها غیرقابل تحمل است.

سردار شکارچی عنوان کرد: زمانی یک کشور دست به ترور و حذف فیزیکی می‌زند که به استیصال برسد و از مقابله مستقیم و رو در رو با حریف مقابل خودش درمانده باشد. اقدام تروریستی اخیر آمریکا یک افتخار و یک اقتدار نیست بلکه دقیقاً بر پایه‌ی ذلت و حقارت است و اگر آمریکایی‌ها می‌توانستند رو در رو با جبهه مقاومت، شهید سلیمانی و شهید ابومهدی بجنگند آن‌ها را ترور نمی‌کردند. آن‌ها جرات نکردند در یک جنگ مردانه با شهید سلیمانی رو برو شوند، لذا مثل همیشه یک اقدام تروریستی انجام دادند و ایشان و همرزمان او را ترور کردند.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح گفت: دنیا باید بداند که این اقدام تروریستی افتخار و اقتدار برای آمریکا نیست، قوت نیست، بلکه نهایت حقارت و ذلت است. آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی و عوامل آن‌ها در منطقه و به ویژه داعشی‌ها و تروریست‌های بین‌المللی و دولتی ضرباتی پی‌درپی از شهید بزرگوار سلیمانی می‌خوردند و حلقه‌ی محاصره آن‌ها روز به روز تنگ‌تر می‌شد. آمریکایی‌ها به دلیل ضعف رو در رویی مستقیم به این نتیجه رسیدند که شهید سلیمانی را با ناجوانمردی ترور کنند و در ابتدا آشوب در عراق و لبنان را رقم زدند و آنرا رهبری کردند بعد به مواضع حشدالشعبی و مردم که از مواضع کشور خودشان دفاع می‌کردند حمله کردند و ده‌ها شهید و مجروح از آن‌ها و خانواده‌شان گرفتند.

وی ادامه داد: در لبنان نیز آشوب ایجاد کردند و تلاش کردند ایران را نیز به آشوب بکشند، هیچ یک از این‌ها نتوانست آمریکا را به اهدافش برساند و در یک اشتباه محاسباتی و بسیار غلط متوصل به اقدام تروریستی شدند، برآورد آن‌ها این بود که اگر شهید سلیمانی و شهید ابومهدی را به عنوان یک مانع از سر راه خود بردارند، مشکلاتشان حل خواهد شد. لیکن قطعاً مشکل آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی با شهادت شهید سلیمانی و همرزمانش به مراتب بیشتر از گذشته خواهد شد و در واقع ضربه‌هایی که آمریکا پس از این حرکت تروریستی باید در انتظار ضربات به مراتب سنگین‌تر وسیع‌تر و عمیق‌تر از گذشته باشد.

سردار شکارچی عنوان کرد: امروز همه عقلای جهان می‌گویند آمریکایی‌ها با این حرکت تروریستی به معرکه خطرناکی وارد شده‌اند و باید منتظر تبعات سنگین و خطرناک این اقدام وحشیانه و ضد انسانی باشند. ما کشور قدرتمند و مقتدری هستیم، ما در طول ۴۰ سال گذشته قربانی تروریسمی شده‌ایم که مبداء آن‌ها آمریکا بوده است.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح اظهار داشت: ما به هیچ عنوان حرکت تروریستی را یک حرکت انسانی درست و عاقلانه‌ای نمی‌بینیم. در واقع نظام ما در طول ۴۰ سال گذشته به صورت مستمر با تروریسم مقابله کرده است و در این راه شهدای زیادی تقدیم کرده‌ایم. ما از مردم جهان، نخبگان، فرهیختگان و بشر دوستان عالم سئوال می‌کنیم آیا شهید قاسم سلیمانی که عمرش را صرف مبارزه با تروریست کرد و امنیت ملت‌های جهان را بخصوص کشور‌های مظلوم و ستمدیده منطقه مقاومت را تامین کرد و داعش ستمکار و دست پرورده آمریکای جنایتکار را منهدم کرد و در آخر در هیمن مسیر به شهادت رسید تروریست بوده؟ یا آمریکایی‌هایی که داعش و سایر تروریست‌های جهان را به وجود آوردند، سازماندهی کردند، آموزش دادند، پشتیبانی کردند تجهیزات، امکانات، اطلاعات و تکنولوژی خودشان را در اختیار آنان قرار دادند تروریست هستند؟

وی با بیان اینکه آمریکا کانون سیاستگذاری، پشتیبانی، هدایت و راهبری همه تروریست‌های عالم از جمله داعش و القاعده و... است، گفت: آمریکا با این جنایت ضد بشری بعنوان ابر تروریسم جهان نام گرفت و سرانجام فرماندهان ضد تروریسم بین‌المللی یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید دلاور ابومهدی المهندس را مستقیم و به طور رسمی ترور کرد. حال چه کسی تروریست است؟ امریکا یا ایران؟ پاسخ این سئوال را به قضاوت مردم جهان می‌گذاریم.

سردار شکارچی ادامه داد: ما کشور مقتدر و قدرتمندی هستیم و هزاران قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس داریم و با قدرت و عظمت و شجاعت تمام به این اقدام تروریستی آمریکا پاسخ خواهیم داد. ما هیجانی عمل نمی‌کنیم، ولی حتماً انتقامی سخت‌تر از آنچه آمریکای جنایتکار تصور می‌کند خواهیم گرفت. آمریکا تجربه کرده است، به حرف‌هایی که می‌زنیم عمل می‌کنیم.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح درباره نوع و شیوه انتقام ایران از آمریکایی‌ها تاکید کرد: زمان، مکان، شیوه و نوع چگونگی انتقام را ایران اسلامی و جبهه مقاومت تعیین می‌کند. امریکا به انتقام اقدام جنایتکارانه و تروریستی خود فکر کند، جنگ روانی و تبلیغات رسانه‌ای آمریکا قطعا نخواهد توانست در اراده ملت شجاع ایران و کشور‌های منطقه و جبهه مقاومت در پیمودن سیره، روش و اندیشه و تفکر جهادی و انقلابی به ارث مانده از شهید حاج قاسم سلیمانی و ضربات سنگین آینده بر پیکره نظام سلطه آمریکا و همدستان او خللی وارد کند.

وی عنوان کرد: حتماً انتقام سختی از آمریکایی‌ها خواهیم گرفت و به آن‌ها نشان خواهیم داد که حرف‌هایی را که می‌زنیم عمل می‌کنیم، شتابزده اقدام نمی‌کنیم، به شیوه عمل پر قدرت فکر می‌کنیم سپس انتقام می‌گیریم.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار