کد خبر: 984619
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت:سپاه پاسداران انقلاب و نیروی قدس سپاه در جبهه مقاومت امروز فصل جدیدی را آغاز می‌کند و این شادی لحظه‌ای آمریکا و صهیونیست دیر نخواهد پایید که به عزا تبدیل خواهد شد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم،  در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه و در جمع با شکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) به خطای راهبردی آمریکا در زمینه  حشدالشعبی اظهار کرد: حمله ترکیبی به مقر تیپ ۴۵ حزب‌الله وابسته به حشدالشعبی در شامگاه جمعه موجب شگفتی و تعجب ناظران و تحلیل‌گران سیاسی شد به‌طوریکه فتوای مرجعیت برای دفاع از عتبات عالیات بیش از دو میلیون جوان عراقی اعم از شیعه و سنی و مسیحی به این دعوت لبیک گفتند زیرا آمریکا فهمید در جنگ نیابتی پیش نخواهد رفت.  

وی افزود: چند نفر از عوامل تکفیری با میدان‌داری افراد زخم‌خورده غربی به نتیجه نرسید زیرا آنها فکر می‌کردند که عراقی که در سال ۹۳ تبدیل به کشور تجزیه‌طلب می‌شد، به حیات مجدد دست یافت.  

امام جمعه تبریز ابراز کرد: پیام‌های حمله حشدالشعبی منجر شد تا این اقدام تا حدود زیادی انسجام آسیب‌دیده درونی عراق را ترمیم کند زیرا تشدید روحیه ضدآمریکایی و ضداستکباری در مردم عراق شعله‌ور شد و منجر شد تا انسجام داخلی افزایش یابد همچنین به محبوبیت مردمی حشدالشعبی و اقتدار راهبردی کمک کرد.

وی با استناد به فرامین رهبری در دیدار با پرستاران گفت: ایشان فرمودند که آمریکا ادعا کرده است که حمله سفارتخانه آمریکا در عراق  توسط ایران است که باید گفت به قول رهبر معظم انقلاب اولا که غلط می‌کنید چنین حرفی می‌زنید زیرا هر جا لازم باشد برخورد کنیم، با جدیت هم برخورد می‌کنیم و این مردم عراق است که الان در برابر آمریکا قرار گرفته است.  

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه به برگزاری رزمایش سه جانبه ایران و روسیه و چین اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری رزمایش در اوج فشار حداکثری و سیاست منزوی‌سازی ایران باز هم دست برتر ایران در برابر هم‌پیمان منطقه‌ای را نشان داد.  

وی اضافه کرد: تداوم شکست زنجیره‌ای آمریکا و عربستان دو اجلاس دوحه و مالزی آغاز صورت‌بندی جدید قدرت و شکل‌گیری بلوک نوین سیاسی در آسیا و جهان اسلام است. 

خطیب نماز جمعه تبریز بیان کرد: در کمتر از ۱۰ روز رزمایش سه‌گانه ایران روسیه و چین اولین رزمایش دشمنان آمریکاست که البته اولین رزمایش ایران در قبل و بعد انقلاب است که به مانور مرکب نظامی صورت یافت. 

وی توضیح داد: این رزمایش در مساحت ۱۷ هزار کیلومتر مربع انجام گرفت به‌طوریکه آمریکا الان از تجمع سه کشور چین با ثروت سرشار و هنگفت، روسیه با توانمندی کم‌نظیر نظامی و ایران با عمق کم‌نظیر راهبردی نگران است و سعی بر جلوگیری دارد. 

آل‌هاشم بیان کرد: این رزمایش قدرت بازدارندگی و پاسخگویی را روشن ساخت  همچنین در دفع تکفیری‌ها موجب شد تا اعتماد این کشورها به صداقت و قدرت ایران جلب شود، از این‌رو همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه از نیروی دریایی، از راهبرد سپاه پاسداران در برگزاری این رزمایش بزرگ بین‌المللی که موجب اقتدار شده است، تشکر و قدردانی می‌کنیم. 

وی اذعان داشت: آنچه که مردم ایران را معزا  و مصیبت‌زده کرده است، شهادت سردار پرافتخار سپاه اسلام، سپهبد سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران است زیرا برای او نه تنها برای ایرانیان بلکه مسلمانان جهان امروز اشک می‌ریزند.  

امام جمعه تبریز تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در آن پیام بسیار مهم خود فرمودند که سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد و دیشب ارواح طیبه شهیدان روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. 

وی اضافه کرد: ملت ایران یاد و نام شهید عالی مقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او را به ویژه مجاهد بزرگ اسلام ابومهدی را بزرگ خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب سه روز عزای عمومی اعلام کردند که این عظمت سردار سلیمانی است زیرا در ایام عزاداری امام حسین(ع) هم دشمنان با حفر کانال در زیرزمین حسینه ثارالله کرمان قصد داشتند تا به هنگام حضور سردار سلیمانی آن مکان را منفجر کنند ولی سربازان گمنام امام زمان آن را کشف کردند.

وی ادامه داد: همزمانی شهادت سردار سلیمانی در ایام ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و در آستانه شهادت حضرت زهرا (س) نشان از مقبولیت مجاهدت این سردار فداکار اسلام است,ایشان خدمتی شگرف در خصوص حرم حضرت زینب (س) انجام دادند و برای دفاع از حریم ولایت جانفشانی کردند. 

خطیب نماز جمعه تبریز بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب و نیروی قدس سپاه در جبهه مقاومت امروز فصل جدیدی را آغاز می‌کنند و این شادی لحظه‌ای آمریکا و صهیونیست‌ها دیر نخواهد پایید که به عزا تبدیل شود.

وی، با سر دادن شعار آمریکا ننگت باد، گفت: آمریکا و صهیونیست‌ها این خون‌ها به هدر نخواهد رفت ولی عزم ما برای گرفتن انتقام بیشتر می شود و به‌زودی انتقام خون شهدا را خواهیم گرفت.

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه از امروز فشار به ترامپ را شما می‌بینید، متذکر شد:  جنبه واقعی شهادت سردار باید برجسته شود زیرا شهید سلیمانی تنها مال ایران نبود بلکه برای کشورهای اسلامی بود. 

وی خاطرنشان کرد: جنبه حقوقی نقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق باید مورد تاکید قرار گیرد زیرا شهید سلیمانی به افتخار عملی‌سازی وعده خمینی کبیر(ره)  در تشکیل هسته‌های مقاومت به فرمان امام خامنه‌ای عزیز نائل آمد و قطعا این افتخار به دست سربازان دیگر محقق خواهد شد.  

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه از جمله تقوای الهی، تقوای انتخاباتی است، تصریح کرد: شاخص‌های نماینده اصلح، اهتمام به امور مستضعفین و طبقات محروم است و باید روحیه مبارزه با راحت‌‌طلبی و مفاسد اقتصادی داشته باشد. 

وی ادامه داد: نماینده‌ای که انتخاب می‌کنیم، باید عدم وابستگی به کانون‌های قدرت داشته باشد و ساده‌زیست بوده و از اشرافی‌گری دور باشد و اهل خدمت به مردم باشد. 

امام جمعه تبریز با اشاره بر ۱۷ دی‌ماه سال ۱۳۱۴ تا ۱۷ دی‌ماه سال ۱۳۵۶ یعنی از دستور رضاخان قلدر برای کشف حجاب تا اهانت به امام رحمت‌الله، گفت: در طول تاریخ مقابله با حق و باطل و هجمه به هویت‌ها، راهبرد همیشگی دشمن است به طوریکه با آغاز قرن ۱۵ هجری و تحکیم پایه‌های ظلم یک قانون لباس متحد‌الاشکل تصویب شد و در سال ۱۳۰۸ کارمندان دولت موظف شدند تا لباس یک شکل بپوشند. 

وی ادامه داد: با سفر رضاخان به ترکیه و تحت تاثیر قرار گرفتن وی از اصلاحات آتاتورک، منع روضه‌خوانی و کشف حجاب باب شد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه هفت سال تاریک بر ملت ایران در آن دوران گذشت، تصریح کرد: با تبعید خفت‌بار رضاخان و با به سر کار آمدن محمدرضا پهلوی، شدت فشار بر مردم زیاد شد،در آن شرایط ۱۷ دی را روز ترقی زنان و جشن‌های سالانه اعلام کرد. 

وی گفت: چادر و حجاب نه تنها محافظ جنسیت بانوان است بلکه محافظ هویت و صیانت اسلامی زنان است پس ای زنان، بر کودکان و فرزندان خود حجاب را تاکید کنید. 

امام جمعه تبریز، خطاب به مسوولان پرورشی و تربیتی اضافه کرد: فکر نکنید داخل مدرسه است و یا به سنت رعایت حجاب نرسیده‌اند بلکه از الان به فکر حجاب آنها باشید زیرا از بیرون انتقادهای زیادی به حجاب دانش‌آموزان وجود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر