کد خبر: 984575
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
گزارشی از پیام تسلیت مراجع عظام تقلید
مراجع عظام تقلید با صدور پیام‌های جداگانه ای، شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفته و بر ادامه راه این شهید والامقام تاکید کردند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی، جوادی آملی، سبحانی و علوی گرگانی، آیت الله مصباح یزدی، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و دیگر شخصیت‌های حوزوی در پیام‌های جداگانه، ضمن محکوم کردن ترور سرلشکر قاسم سلیمانی توسط نیرو‌های جنایتکار آمریکایی، اعلام کردند که راه این شهید والامقام پرقدرت‌تر از گذشته دنبال خواهد شد.

آیت‌الله صافی: سردار سلیمانی عمر خود را وقف پاسداری اسلام کرد

آیت الله صافی گلپایگانی در پیام تسلیت خود عنوان کرد: با تاسف و تاثر فراوان شهادت سردار بزرگ اسلام، مجاهد سرافراز، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را دریافت نمودم.

در این پیام تصریح شده است: شهیدی که دوران زندگی خود را وقف اسلام و خدمت به مردم و پاسداری از ارزش‌های اسلامی نمود؛ آن شهید سعید از عاشقان و دلباختگان حضرات معصومین به ویژه سالار شهیدان حضرت سید الشهدا علیهم السلام بود که با پیروی از مکتب نورانی اهل بیت در نبرد با دشمنان اسلام و تروریست‌های خائن و کج اندیشان مذهبی در صف اول مبارزه بود.

در این پیام یادآور شده است: هنر مردان خدا این است که از این زندگی زودگذر و فانی استفاده ابدی و جاودانی نموده و جان خود را تقدیم ذات ربوبی نمایند.

در این پیام آمده است: شهادت این مجاهد بزرگ و تعدادی از هم رزمانش به ویژه شهید ابو مهدی المهندس را به آزادمردان جهان و ملت غیور و شریف ایران و خانواده محترم آنان تسلیت می‌گویم. نصرت اسلام و عزت و سرافرازی ملت عزیز را در ظل عنایات حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف از خداوند متعال مسئلت دارم.

آیت‌الله مکارم شیرازی: جنایتکاران آمریکایی با شهادت سردار سلیمانی قبر خود را کندند

در پیام تسلیت آیت الله مکارم شیرازی آمده است: شهادت بسیار دردناک سردار بزرگ اسلام و فرمانده بی نظیر و شجاع همه را تکان داد. او مردی بزرگ و کم‌نظیر و بسیار آگاه بود که نام او در تاریخ اسلام و جهان به عنوان سرداری بزرگ، باقی خواهد ماند و راهش پر رهرو.

در بخش دیگری از این پیام، با بیان اینکه جنایتکاران آمریکایی با این عمل وحشیانه قبر خود را کندند و انتقام شدیدی در انتظار آنهاست، آمده است: اینجانب این ضایعۀ بسیار اسف‌انگیز و شهادت دوستان او به ویژه سردار ابومهدی المهندس را به همۀ رهروان حق و تمام رزمندگان اسلام و آزادیخواهان جهان و علاقه‌مندان او در سراسر دنیا و نیز به بیت شریف آن‌ها تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و یقین دارم که علاقه‌مندان به او، راه او را با قدرت و قوت بیشتری ادامه خواهند داد.

آیت‌الله نوری همدانی: میلیون‌ها عاشق شهادت، راه سردار سلیمانی را ادامه می‌دهند

بر اساس این گزارش در پیام تسلیت آیت‌الله نوری همدانی هم به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی آمده است: بار دیگر استکبار جهانی و ایادی آن چهره شقی خود را نمایان نمود و عده‌ای از بهترین بندگان صالح خدا را به شهادت رساند؛ امروز جبهه مقاومت خوار چشم دشمنان شد و زمینه نابودی استکبار را در منطقه فراهم کرد.

در این پیام خاطرنشان شده است: بی‌شک شهادت فرماندهان این جبهه و خصوصاً شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی فرمانده حشدالشعبی آینده را روشن و زمینه سقوط قطعی دشمن را فراهم خواهد کرد.

در این پیام تاکید شده است: این عزیزان شایسته شهادت بودند و اجر مجاهدات خود را دریافت کردند، همانطور که امام عظیم الشأن فرمودند «شهادت هنر مردان خداست». امروز دشمان بدانند این ملت میلیون‌ها عاشق شهادت دارد که راه این شهدای والامقام را ادامه خواهند داد.

در این پیام آمده است: اینجانب شهادت این شهدای والامقام خصوصاً حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی را به روح بلندشان تبریک گفته و به همه ملت‌های آزادیخواه جهان تسلیت عرض می‌نمایم.

آیت‌الله جوادی آملی: شهادت سردار سلیمانی، قلوب آزادمردان مجاهد را جریحه‌دار کرد

این گزارش حاکی است، آیت الله جوادی آملی نیز در پیامی شهادت غیورمرد جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: شهادت ابر مجاهد قرآن و عترت و جهان اسلام، سردار بزرگ جناب قاسم سلیمانی (قدس سره) قلوب آزاد مردان مبارز را جریحه‌دار و عواطف رادمردان مجاهد را متالّم کرد.

در این پیام افزوده شده است: این سانحه سنگین و رخداد تلخ را به حضرت بقیة الله الأعظم (ارواح من سواه فداه) و امت بزرگوار اسلام تسلیت و حشر آن شهید رحیل را با شهدای صدر اسلام و همرزمان وی از خدای سبحان مسئلت کرده، انتقام الهی یقیناً به حیات قاتلان بشریت خاتمه خواهد داد.

آیت‌الله سبحانی: سردار سلیمانی شجاع و دلبسته اعتلای اسلام و ایران بود

آیت الله سبحانی نیز در پیامی سردار قاسم سلیمانی را شجاع و دل بسته اعتلای اسلام و حفظ ایران دانست و گفت: این شهید والا مقام، خدمات بزرگی در سال‌ها فرماندهی سپاه انجام داد.

وی با اشاره به حضور این سردار بزرگ در عرصه‌های خطر و مقاومت افزود: او عاشق شهادت در راه خدا بود.

آیت‌الله علوی گرگانی: نقش بارز سردار سلیمانی در راه اعتلای ملت‌های منطقه

آیت الله علوی گرگانی نیز با صدور پیامی با تسلیت این ضایعه اسف بار آمده است: بار دیگر چنگال ددمنشانه استقلال و امنیت منطقه و استکبار جهانی یکی از خوبان و یاران این انقلاب را از میان ما برچید و به ملکوت اعلی برد.

در این پیام اضافه شده است: شهادت مرحوم حاج قاسم سلیمانی که در راه اعتلای عزت ملت‌های منطقه و دور کردن دستان خونخوار استکبار از منابع ملی کشور‌ها و تسلط اجانب و ایادی مستکبرین بر این کشور‌ها زحمات فراوانی را کشید موجب تاثر فراوان اینجانب گردید.

در بخش دیگری از این پیام یادآور شده است: ایشان با کمک بسیج مردمی عراق و سوریه توانستند شر داعش را از بین برده و ضربه هولناکی به نقشه‌های دشمنان مستکبر و ایادی آن‌ها وارد کنند؛ همیشه مورد نفرت دشمنان بوده و آخرالامر به دست آن‌ها به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت و همنشینی با مولای شهید خود اباعبدالله الحسین علیه السلام بودند نائل گردید.

در این پیام آمده است: شکی نیست که جنایتکاران از تبعات این جنایت خود نمی‌توانند فرار کنند و روزی دست انتقام دامن آن‌ها را خواهد گرفت.

آیت‌الله مصباح یزدی: ما از این شهادت‌ها ضرری نکرده ایم

آیت الله مصباح یزدی در واکنش به شهادت سردار رشید سپاه شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: مصیبت بسیار بزرگی که امروز اتفاق افتاده و یکی از شخصیت‌های کم‌نظیر یا بی‌نظیر را از جامعه ما گرفته به پیشگاه مقدس، ولی عصر ارواحنا فداه و همه علاقه‌مندان به اسلام و انقلاب تسلیت عرض می‌کنم.

وی گفت: البته همه ما هم از منابع دینی و هم از تجارب عینی آموخته ایم که این مصیبت‌ها به دنبالش پاداش‌های الهی وجود دارد که برکاتش شامل همه امت می‌شود و تا به حال ما از این شهادت‌ها ضرری نکرده ایم، کما اینکه از شهادت سیدالشهداء (ع) که بزرگترین فاجعه انسانی درعالم بود بیشترین فایده را برده‌ایم و امروز اسلام و انقلاب و مکتب تشیع و آموزه‌های اهل بیت (ع) به برکت این شهادت باقی مانده و اگر این شهادت اتفاق نیفتاده بود معلوم نبود من و شما هم چه اطلاعی از حقایق اسلام و تشیع و از مکتب اهل بیت (ع) داشته باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: بنابراین از یک جهت هم، جای تبریک دارد که این حادثه باعث این می‌شود که برکات گسترش پیدا کند و فیوضاتش شامل همه‌ی عالم اسلام بشود. به همین مناسبت هم مقام معظم رهبری در پیامشان هم تبریک و هم تسلیت فرمودند.

وی یادآور شد: خداوند ان‌شاءالله روح ایشان را با سیدالشهداء محشور کند و این خلأ را با الطاف خودش و با کسانی که بتوانند بهترین جانشین برای ایشان باشند، پر کند و زمینه‌ای برای ظهور حضرت، ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فراهم بشود.

آیت‌الله اعرافی: راه سرخ سردار سلیمانی با اقتدار و افتخار ادامه خواهد یافت

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این که دشمنان ایران و عراق بدانند راه سرخ سردار سلیمانی با اقتدار و افتخار ادامه خواهد یافت گفت: شهادت سرداران سرافراز ملت ایران و عراق نوید بخش شکست و زبونی دشمنان و عزت و سربلندی بیشتر اسلام و مسلمین در منطقه خواهد بود.

در پیام تسلیت آیت الله اعرافی به مناسبت شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس آمده است: شهادت سردار بزرگ و رشید دنیای اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را به محضر حضرت، ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری دام‌ظله العالی، مراجع عظام تقلید در نجف اشرف و قم دامت برکاتهم، ملت‌های شریف ایران و عراق و تمامی جهان اسلام و آزادگان جهان تسلیت عرض می‌نماییم.

در ادامه این پیام تصریح شده است: خون این شهیدان والامقام بار دیگر نشان داد که دو ملت بزرگ ایران و عراق دارای سرنوشتی مشترک بوده و در این راه از نثار خون عزیزترین فرماندهان خود دریغ نخواهند کرد.

در این پیام تاکید شده است: جنایت بزدلانه نیرو‌های تروریست آمریکایی در به شهادت رساندن این شهیدان عزیز بار دیگر ثابت کرد که دشمن از هیچ‌گونه عمل ناجوانمردانه‌ای برای جلوگیری از استقلال و سعادت ملت‌های منطقه دریغ نمی‌کند.

در بخش دیگری از این پیام با بیان اینکه شهادت این سرداران سرافراز نوید بخش شکست و زبونی دشمنان و عزت و سربلندی بیشتر اسلام و مسلمین در منطقه خواهد بود، تاکید شده است: حاج قاسم سلیمانی سرباز و سردار اسلام عزیز و انقلاب اسلامی و ملت ایران بود که به آرمان عزت و هویت و تمدن اسلامی اذعان داشت و دربرابر تروریسم ایستاد و از ملت بزرگ عراق و ایران دفاع کرد و در پایان به فوز عظیم شهادت و لقاء الله نائل آمد و دشمنان اسلام و ایران و عراق و امت اسلامی بدانند رفتن سردارانی، چون حاج قاسم و ابو مهدی عزیز گرچه سخت و جانکاه است، اما راه سرخ آنان با اقتدار و افتخار ادامه خواهد یافت.

در پایان این پیام یادآور شده است: حوزه‌های علمیه ضمن تبریک و تسلیت شهادت این شهدای عزیز، بر ادامه راه آنان تا نابودی باطل و پیروزی حق تأکید کرده و باور دارد رزمندگان اسلام، پاسخ سختی را به این جنایت خواهند داد.

بر اساس این گزارش، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، مدیر حوزه علمیه خواهران، جامعه المصطفی العالمیه و بسیاری دیگر از نهاد‌های حوزوی نیز در پیام‌هایی شهادت سردار قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفتند.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
0
0
جانم فدای رهبر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار