کد خبر: 984322
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
فرمانده کل سپاه در ماهشهر:
ماهشهر طی هفته‌های اخیر کانون توجهات خبری زیادی بوده است؛ از راست و دروغ به هم بافتن‌های رسانه‌های ضدانقلاب در مورد نحوه برخورد با اعتراضات مردم ماهشهر به گرانی بنزین تا فیلم مستند یک جوان حزب‌اللهی که گلایه‌ها و اعتراضات مردم ماهشهر از مشکلات اقتصادی را روایت می‌کرد ...
سرويس سياسی جوان آنلاين: فرمانده کل سپاه روز گذشته در بندر ماهشهر که این هفته‌ها بسیار خبرساز بوده است، حضور یافت و به بازدید از مناطق محروم این بندر رفت، در مراسم اعطای جهیزیه به زوج‌های جوان شرکت کرد و کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌هایی را انجام داد. سرلشکر سلامی در ماهشهر گفت: ما اینجا مأمور و فرستاده رهبر عزیزمان هستیم. بار‌ها شاهد بوده‌ام که رهبر انقلاب چقدر برای آسایش و رفاه مردم دغدغه دارند و به ما تأکید کرده‌اند که همه امکانات و توان خود را برای رسیدگی به مشکلات مردم و به ویژه محرومان به کار بگیریم.

ماهشهر طی هفته‌های اخیر کانون توجهات خبری زیادی بوده است؛ از راست و دروغ به هم بافتن‌های رسانه‌های ضدانقلاب در مورد نحوه برخورد با اعتراضات مردم ماهشهر به گرانی بنزین تا فیلم مستند یک جوان حزب‌اللهی که گلایه‌ها و اعتراضات مردم ماهشهر از مشکلات اقتصادی را روایت می‌کرد و از اینکه هر اعتراضی، نامش اقدام تروریستی نیست و از خبر‌ها و گزارش‌هایی که از اقدامات تروریستی دشمنان در ماهشهر و دستگیری اشرار تروریست حکایت می‌کرد؛ اقداماتی که باعث شد اصل اعتراض و مشکل و مطالبه مردم تحت‌الشعاع قرار بگیرد. حالا فرمانده سپاه به ماهشهر رفته است تا حداقل کمکی برای مردم ماهشهر باشد.

افتتاح ۲ هزارو ۶۴۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خوزستان
با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۲ هزار و ۶۴۰ پروژه محرومیت‌زدایی، مردم‌یاری و اقتصاد مقاومتی صبح دیروز در استان خوزستان افتتاح شد. این پروژه‌ها شامل ساخت و تجهیز خانه‌های روستایی، ساخت مسجد، خانه بهداشت، اماکن فرهنگی و ورزشی و... است. همچنین همزمان با خجسته میلاد حضرت زینب (س) در جریان سفر فرمانده کل سپاه به استان خوزستان، طی آیینی در مصلای شهر ماهشهر ۱۱۰ سری جهیزیه به زوج‌های کم‌برخوردار و نیز بیش از ۲ هزار بسته معیشتی در مناطق محروم ماهشهر اهدا شد.

افتتاح پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی از دیگر اقدامات سرلشکر سلامی در سفر به استان خوزستان است.
مراسم اعطای جهیزیه به زوج‌های جوان شهرستان بندرماهشهر پیش از ظهر چهارشنبه با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد. در این مراسم ۱۱۰ جهیزیه به جوانان مناطق محروم اهدا شد.

هر بسته جهیزیه ارزشی حدود ۱۰ میلیون تومان دارد و شامل ۱۳ قلم کالا اعم از یخچال، اجاق گاز، فرش و... است. بازدید از مناطق محروم ماهشهر و شرکت در جلسات مربوط به بررسی ظرفیت‌های موجود در شرکت‌های پتروشیمی از دیگر برنامه‌های سرلشکر سلامی است.
همچنین آغاز ساخت یک مدرسه شش کلاسه در شهرک چمران ماهشهر، با حضور سرلشکر حسین سلامی کلنگ‌زنی شد. این مدرسه با اعتبار ۵/۲ میلیارد تومان و در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع ساخته می‌شود. بنا بر گفته پیمانکار این پروژه، این دبستان شش کلاسه مهرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. هیئتی از فرماندهان استانی و مقامات عالیرتبه نظامی، سردار سلامی را در این سفر همراهی می‌کنند.

حل مشکلات به دست خودمان است
سردار سرلشکر حسین سلامی صبح چهارشنبه در مراسم اهدای ۱۱۰سری جهیزیه به زوج‌های جوان شهرستان بندر ماهشهر اظهار کرد: خدا را شاکرم که آغاز زندگی این زوج‌های عزیز را می‌بینم و آرزوی خوشبختی برای‌شان دارم. بنا بر فرموده قرآن، زوج‌ها نفس واحده هستند و گوهر خلقت آن‌ها یکی است. فلسفه ازدواج آرامش و سکینت است، حاصل ازدواج هم باید آرامش باشد.
وی گفت: این جوانان عزیز باید بدانند که زندگی، سختی دارد و چیزی که می‌تواند سختی‌ها را به شیرینی تبدیل کند، صبر، تحمل و دوست داشتن است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به مشکلات موجود در جامعه عنوان کرد: اگر دست به دست یکدیگر بدهیم مشکلات بسیار کوچک‌تر از توان ما برای حل آنهاست. در یک جامعه همه با‌هم زندگی می‌کنیم، امت واحده هستیم، ایران یک خانواده بزرگ است، هیچ‌کس غیر از خود ما حلال مشکلات ما نیست؛ نه کشور‌هایی که ابراز دوستی می‌کنند و نه دشمنان برای ما کاری نمی‌کنند و کلید حل مشکلات به دست خودمان است.

نیازمندی‌های مردم بررسی شد
سرلشکر سلامی گفت: ما اینجا مأمور و فرستاده رهبر عزیزمان هستیم که در اینجا حضور پیدا کرده‌ایم. بار‌ها شاهد بوده‌ام که رهبر انقلاب چقدر برای آسایش و رفاه مردم دغدغه دارند و به ما تأکید و توصیه کرده‌اند که همه امکانات و توان خود را برای رسیدگی به مشکلات مردم به ویژه محرومان، به کار بگیریم.
وی ادامه داد: ما دست‌های خود را به سوی خیرین مهربان دراز می‌کنیم تا بتوانیم مشکلات را به فضل خدا حل کنیم، طی بازدیدی که از شهرک طالقانی، چمران، بندر امام و دیگر مناطق شهرستان بندرماهشهر داشتیم، نیازمندی‌ها بررسی شد و برای رفع آن‌ها تلاش خواهیم کرد.

ساخت واحد‌های مسکونی به دست سپاه
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به اقدامات سپاه برای محرومیت‌زدایی در این منطقه اشاره کرد و گفت: اقداماتی برای رفع محرومیت‌ها در نظر گرفته شده که نقطه شروع خوبی است، به همین منظور ساخت ۱۰۰منزل مسکونی، درمانگاه و مدرسه، کارگاه‌های اشتغالزایی و توزیع ۲هزار بسته‌های معیشتی از جمله این موارد است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به بازدیدش از شهرک‌های آیت‌الله طالقانی، چمران و بندر امام تصریح کرد: در سپاه پاسداران اراده کرده‌ایم که برای حل این مشکلات در کنار مردم عزیز ماهشهر بمانیم و برای ساختن خانه‌های مناسب برای عزیزانی که مسکن نامناسب دارند در گام نخست ۱۰۰ دستگاه خانه در این منطقه می‌سازیم.
وی اضافه کرد: این موارد نقطه شروعی است، اما کافی نیست، همه دستگاه‌ها در این میان مسئول هستند، بیایید با برادری و اخوت الهی به جنگ با این مشکلات برویم و در اقدامات اولیه متوقف نشویم، هر جای کشور مشکلات و محرومیتی وجود دارد باید برای رفع آن بکوشیم و زندگی مناسبی را که برازنده ملت شریف ماست فراهم کنیم.

ما از موضع حاکم صحبت نمی‌کنیم
سردار سرلشکر سلامی در پایان با بیان اینکه ما از موضع حاکم صحبت نمی‌کنیم و فرمانبر مردم هستیم، خاطرنشان کرد: نباید سر بر بالین گذاشت آن هم در شرایطی که هموطنان ما با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، هر خدمتی انجام شده است از جیب بیت‌المال است، تا زمانی که به عزت و فراخی کامل نرسیم، دست از تلاش برنمی‌داریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار