کد خبر: 984003
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹
بهاروند جانشین مهدی تاج در فدراسیون فوتبال
آینده ریاست فدراسیون فوتبال تا پایان سال مشخص خواهد شد. اعضای هیئت رئیسه این فدراسیون دیروز دو جلسه مهم را پشت سر گذاشتند و در نهایت هم پس از اتمام جلسه در وزارتخانه قرار بر این شد که حیدر بهاروند به عنوان نایب‌رئیس دوم، امور جاری فدراسیون را پیش ببرد و ظرف ۴۵ روز شرایط را برای برگزاری زودتر از موعد مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال فراهم کند.
اشرف رامين
سرویس ورزشی جوان آنلاین: ناراحتی قلبی و بستری شدن در بیمارستان مهدی تاج را وادار به استعفا کرد. اگرچه شایعات دیگری نیز در خصوص علت استعفای تاج منتشر شده، اما فعلاً بحث اصلی انتخاب جانشین رئیس مستعفی است. در حالی که اخبار ضدونقیضی در این خصوص مطرح شده، روز گذشته اعضای هیئت رئیسه در ساختمان فدراسیون تشکیل جلسه دادند و پس از آن، همه اعضا بدون اینکه پاسخ خبرنگاران را بدهند، راهی وزارت ورزش شدند تا جلسه دوم را با حضور شخص وزیر برگزار کنند. نکته جالب‌تر اینکه مسعود سلطانی‌فر صبح دیروز جلسه‌ای نیز با صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک با موضوع آینده فدراسیون فوتبال برگزار کرد!

یکی از ابهامات انتخاب جانشین مهدی تاج، بحث نایب‌رئیسی علی کفاشیان است. اوایل امسال بود که خبر استعفای کفاشیان، نایب‌رئیس اول تاج در رسانه‌ها مطرح شد، اما از آنجا که نایب‌رئیس تاج می‌تواند جانشین او شود، کفاشیان مدعی شده که استعفای کتبی نداده و در حال حاضر او نایب‌رئیس فدراسیون محسوب می‌شود. علی کفاشیان در گفتگو با تسنیم بر موضع خود پافشاری کرد: «پس از نوروز ۹۸ دیگر به فدراسیون نرفتم و استعفای کتبی هم ندادم. موضوع را به صورت شفاهی مطرح کردم و گفتم در مجمع مورد بررسی قرار می‌گیرد و نایب‌رئیس اول مشخص خواهد شد. وقتی به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان، اعلام کردند که نمی‌توانم در فدراسیون بمانم از فدراسیون خارج شدم. اگر لازم باشد اکنون آماده‌ام استعفای کتبی‌ام را بنویسم. از نظر قانونی هنوز نایب‌رئیس فدراسیون هستم. تابع نظر هیئت رئیسه، مجمع و قانون هستم و آنچه تشخیص بدهند انجام خواهم داد.» بحث برگزاری مجمع فوق‌العاده سؤال دیگری بود که مطرح شده، ولی کفاشیان یکی از کسانی است که اعتقادی به برگزاری زودهنگام انتخابات ندارد: «با توجه به زمانی که وجود دارد می‌توان تا اردیبهشت‌ماه صبر و پس از آن تکلیف فدراسیون فوتبال را مشخص کرد. امیدوارم هرچه به نفع فوتبال ایران است، رقم بخورد و مشکلات برطرف شود.».

اما عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نظری برخلاف علی کفاشیان دارد. محمود اسلامیان در حالی مدعی شده بهاروند باید سرپرست فدراسیون شود که بحث بازنشستگی بهاروند بر ابهامات موجود می‌افزاید. اسلامیان با تأکید بر این موضوع گفت: «در اساسنامه پیش‌بینی شده در مواردی که رئیس فدراسیون نتواند به هر دلیلی ادامه مسئولیت بدهد، اختیارات توسط هیئت رئیسه به نایب‌رئیس داده شود. طبق اساسنامه، بهاروند که نایب‌رئیس دوم است باید قبول مسئولیت کند تا در مجمعی که خردادماه داریم مسائل را دنبال کنیم. سرپرستی یک مسئولیت موقت است و دائمی نیست. به مدت چهار ماه سرپرست می‌تواند انجام وظیفه کند.»

محمد شیعی یکی دیگر از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون که در جلسه دیروز حاضر بود هم شایعات در خصوص علل مختلف استعفای مهدی تاج را تکذیب کرد: «این موضوع صحت ندارد. من دو روز پیش که به عیادت تاج رفتم واقعاً نگران حالش شدم. شرایط او به شکلی است که اگر فشار و استرس داشته باشد، ممکن است برایش دردسرساز شود. مسائل دیگر پیرامون استعفای تاج را تأیید نمی‌کنم. فکر نمی‌کنم موضوع قانون بازنشستگی تأثیری در این مسئله داشته باشد، ولی تأکید می‌کنم آنچه مر قانون است را رعایت می‌کنیم. ضمن اینکه کفاشیان حدود ۱۰ ماه است که در فدراسیون حضور ندارد. با توجه به وضعیت پیش‌آمده، فکر می‌کنم اگر هرچه سریع‌تر انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شود به نفع این رشته است.

با اینکه جامعه فوتبال منتظر برگزاری هرچه سریع‌تر انتخابات فدراسیون است، اما اعضای هیئت رئیسه نه‌تن‌ها علاقه‌ای به برگزاری مجمع انتخاباتی ندارند، بلکه حتی صادق درودگر، مسئول کمیته اقتصادی و بازاریابی فدراسیون نیز ابراز امیدواری کرده که با استعفای مهدی تاج موافقت نشود: «تاج، نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیاست و جایگاهش برای ما مهم است. او ارتباط خوبی در جهان از جمله با اینفانتینو دارد و کار‌های بزرگی را هم شروع کرده است. امیدوارم هیئت رئیسه استعفای تاج را قبول نکند.» پست تشریفاتی تاج در شرایطی مورد تأکید درودگر و دیگر همکاران او در فدراسیون قرار گرفته که هنوز تکلیف پرونده پرحاشیه مارک ویلموتس و شکایتش به فیفا مشخص نشده است. از طرفی ادامه این بلاتکلیفی آینده تیم ملی، تیم امید و فوتبال کشور را به خطر می‌اندازد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار