کد خبر: 983960
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
قول‌های ما مال زمان صلح بود، الان شرایط جنگ است
این روز‌ها انتقادات فراوانی از دولت در خصوص اداره امور اجرایی کشور مطرح می‌شود که نمونه آن را می‌توان در ماجرای سهمیه‌بندی بنزین یا سیل در خوزستان مشاهده کرد. حجم این انتقاد‌ها به گونه‌ای است که سبب شده دولتمردان نیز نسبت به آن واکنش دهند
سرويس سياسی جوان آنلاين: رئیس‌جمهور پس از گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره سفر هفته گذشته وی روز گذشته از نمایشگاه تازه‌ترین تولیدات و دستاوردها، فناوری‌های نو و پژوهش‌های جدید در حوزه پتروشیمی کشور بازدید کرد و در دیدار با فعالان صنعت پتروشیمی طی سخنانی با انتقاد از کسانی که شعار‌های انتخاباتی ایشان در سال ۹۶ را به چالش کشیده‌اند، گفت: این حرف منطقی نیست که بعضی‌ها با دولت «خرده‌فرمایش» دارند که در فروردین ۹۶ این‌ها را گفتید ولی در سال ۹۸ لحن شما تغییر کرد. ما در شرایط صلح قول‌های انتخاباتی دادیم، اما بعد وارد یک جنگ اقتصادی شدیم، البته او توضیح نمی‌دهد که ایشان بار‌ها تأکید کرد که با امضای برجام سایه جنگ را از سر کشور برداشته است، حالا این برجامی که وعده گشایش اقتصادی‌اش عملی نشد، آثار و نتایجش خود به یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی تبدیل شده است، آن هم در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران به اعتراف دوست و دشمن به همه تعهدات خود عمل کرده است.

این روز‌ها انتقادات فراوانی از دولت در خصوص اداره امور اجرایی کشور مطرح می‌شود که نمونه آن را می‌توان در ماجرای سهمیه‌بندی بنزین یا سیل در خوزستان مشاهده کرد. حجم این انتقاد‌ها به گونه‌ای است که سبب شده دولتمردان نیز نسبت به آن واکنش دهند، به عنوان مثال محمود واعظی رئیس دفتر روحانی در سخنانی از یک اتاق فکر نام می‌برد که به دنبال منفی جلوه دادن اقدامات کشور هستند یا معاون اول رئیس‌جمهور از حجم گسترده انتقاد‌ها در رسانه‌ها انتقاد می‌کند، حالا روز گذشته روحانی وارد میدان شد تا جواب این انتقاد‌ها را بدهد.
او در ادامه برچسب‌زدن‌های گذشته به منتقدان این‌بار سخنان آنان را درباره مغایرت قول‌ها با عملکردش «خرده‌فرمایش» خواند.
واکنش دیروز رئیس‌جمهور البته بیش از آنکه پاسخی به منتقدان سنتی وی باشد، پاسخی به هواداران بی‌شماری است که خواستار پاسخی روشن در مورد وعده‌های گذشته هستند؛ وعده‌هایی که حالا هیچ کدام از آن‌ها به نتیجه نرسیده است.

ما در شرایط صلح قول دادیم!
حسن روحانی با اشاره به فشار‌های گسترده تحریمی علیه ایران گفت: در اینجا به صراحت عرض می‌کنم، دوران تحریم و فشار نسبت به ملت ایران به سر خواهد آمد، دلیلش این است که بدخواهان و دشمنان ما متوجه شده‌اند که با فشار حداکثری نمی‌توانند ما را وادار به تسلیم کنند و همه هدف این است که ما سر میز مذاکره برویم که هر چه آن‌ها گفتند قبول کنیم، این کار در ایران اسلامی ما نشدنی است و الحمدلله ملت ما در سال‌های ۹۷ و ۹۸ که فشار‌های حداکثری بر ما وارد شد، به خوبی ایستادگی و مقاومت کردند.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: این ایستادگی و مقاومت یک بخش مربوط به خود مردم می‌شود که تحمل و صبر آن‌ها بالا برود و پیداست در شرایط عادی و جنگ شرایط متفاوت است.
وی با اشاره به انتقاد مردم از عدم عملکرد دولت به وعده‌های انتخاباتی خود گفت: بعضی‌ها به دولت دوازدهم می‌گویند قول‌هایی که اول دولت دادید چرا عین آن‌ها را انجام ندادید؟ خب ما در شرایط صلح، آن قول‌ها را دادیم بعد وارد جنگ شدیم، ما در حال حاضر وارد یک جنگ شده‌ایم، جنگ را ما انتخاب نکرده‌ایم و ما شروع نکرده‌ایم و حتی بهانه هم به آن‌ها نداده‌ایم، آن‌ها آغاز و شروع کرده‌اند به جنگی که قامت استوار این ملت را بشکنند.

روحانی گفت: این حرف حرفی منطقی نیست که برخی که با دولت خرده‌فرمایش دارند بگویند در سال ۹۵ در فروردین ۹۶ این‌ها را گفتید و فروردین ۹۸ لحن فرق کرده است.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه آن شرایط صلح بود، الان شرایط جنگ است، بیان داشت: شرایط جنگ، شرایط خودش را دارد، در همه دنیا شرایط جنگ شرایط ویژه خودش را دارد. از سال ۹۷ جنگی را علیه ما آغاز کردند؛ یک جنگ شدید همه‌جانبه اقتصادی که می‌خواستند جنگ سیاسی و حقوقی هم بشود و همه دنیا را وادار کنند روبه‌روی ما و پشت سر آن‌ها قرار بگیرند که ناموفق بودند.

وی ادامه داد: می‌خواستند سازمان ملل و نهاد‌های بین‌المللی ما را محکوم کنند، در این کار هم موفق نبودند، در جنگ اقتصادی هم آنچه هدف آن‌ها بود حاصل نشده است و حاصل نخواهد شد.
روحانی تأکید کرد: ما در شرایطی نیستیم که ملت ما در زندگی روزمره خود و نیازمندی‌های ضروری خود دچار مشکل شود. آمار ما در فروردین، بهار و تابستان نشان داد که روند اشتغال ما به رغم فشار و تحریم درست است، وقتی اشتغال مسیر خود را طی می‌کند، یعنی تولید در مسیر است، تولید اگر نباشد اشتغال هم نخواهد بود.
وی بیان داشت: وقتی ما توانستیم آن تورم شدیدی را که پایان پارسال شروع شده بود در حدی در بهار امسال مهار کنیم و نگذاریم با آن سرعت حرکت کند این به معنای آن است که دشمن ناموفق بوده است، حتی در رشد اقتصادی که پارسال رشد منفی داشتیم امسال شرایط‌مان متفاوت است و امیدمان این است که در سال‌های آینده، رشد منفی نباشد.

دشمنان ما در به میدان آوردن مردم موفق نبوده‌اند
رئیس‌جمهور گفت: دشمنان ما موفق نبوده‌اند، همه رهبران و بزرگان دنیای خارج که با آن‌ها ملاقات می‌کنیم، صراحتاً می‌گویند امریکا اشتباه کرده و ناموفق بوده است. نزدیک‌ترین دوستان امریکا به ما می‌گویند و در جلسات خصوصی هم به آن‌ها (امریکایی‌ها) می‌گویند که محاسبات آن‌ها درست نبوده است، یک محاسبه‌ای کرده بودند که پنج ماه یا شش ماه به مردم فشار می‌آورند و مردم به خیابان‌ها می‌آیند و علیه نظامشان شورش می‌کنند و ما (امریکایی‌ها) را دعوت به حضور در ایران می‌کنند و برای آن‌ها فرش قرمز پهن می‌کنند. این حداکثر نادانی و بد محاسبه کردن است.
وی بیان داشت: مردم ما به خوبی می‌فهمند که چه کسی به آن‌ها فشار آورده است، بله اگر ما آغازگر این جنگ بودیم ممکن بود مورد سؤال و ایراد قرار بگیریم، اما ما تعهدات خودمان را به خوبی انجام دادیم.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: در مسیر موفقیت اولین عاملی که ما را موفق کرده حضور شجاعانه، با آگاهی و هوشیاری مردم در صحنه بود. مردم راه خودشان را تشخیص دادند، دوست را از دشمن به خوبی تشخیص دادند. این همه وسایل و ابزار و امکاناتی که از لحاظ تبلیغی در اختیار آن‌ها (دشمن) است، ملت ما را نتوانست منحرف کند.
وی در مورد دیگر گام‌های موفقیت کشور در مقابل تحریم بیان داشت: گام دوم، سرداران جبهه اقتصاد هستند، آن‌هایی که در مرز آمدند و این بار را بر دوش گرفتند، یعنی آن‌ها (دشمن) فکر کردند اگر درآمد نفت خام ما را کاهش دهند درآمد ارزی ما دچار اختلال می‌شود، آن‌ها روی نفت خام فشار وارد کرده و از این رو تمام کارآفرینان و صنعتگران ما به خصوص در پتروشیمی به خط مقدم آمدند و در درآمد‌های صادراتی غیرنفتی، پتروشیمی پیشرو است. رئیس بانک مرکزی گفت که ۲۰درصد از نیاز‌های کشور در حوزه ارزی از صنعت پتروشیمی تأمین می‌شود.

باید برای جهش سوم آماده شویم
وی بیان داشت: وقتی صنعتی در خط مقدم است، وظیفه همه ما از جمله مجلس حمایت است، همه باید از آن‌هایی که به صحنه آمدند حمایت کنیم، کلمه «جهش» لایق صنعت پتروشیمی است، جهش یعنی این صنعت راه نمی‌رود، بلکه دارد شتابان حرکت می‌کند. وقتی ما از جهش دوم و سوم صحبت می‌کنیم یعنی در جهش دوم آمار و ارقامی که امروز ارائه شد، ما تا پایان جهش دوم محصولات پتروشیمی‌مان ۱۰۰میلیون می‌شود، یعنی تقریباً دو برابر می‌شود. از آغاز دولت یازدهم که کار را شروع کردیم بیش از ۵۰میلیون بود در پایان این جهش دوم در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ میلیون می‌رسد.

روحانی خاطرنشان کرد: کار دیگر، آماده‌سازی برای جهش سوم است. وقتی علاوه بر اداره صنعت، آن را توسعه دهیم، قدم دوم است، علاوه بر توسعه با جهش، حرکت می‌کنیم قدم سوم و قدم چهارم این است که شرایط را برای جهش بعدی هم آماده کنیم، یعنی ریل‌های لازم را برای جهش سوم بگذاریم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آمار نشان می‌دهد این حرکت شروع شده و تکمیل آن برای سال‌های بعد از سال ۱۴۰۰ است تا تولید ما از ۱۰۰میلیون تن به ۱۳۳میلیون تن برسد که یک حرکت بسیار بزرگی از لحاظ درآمدی است. ما در جهش دوم که طی آن الان درآمدمان حدود ۱۷میلیارد دلار است، در سال۱۴۰۰ به درآمد ۲۵میلیارد دلار در سال می‌رسیم و در گام بعدی و بعد از سال۱۴۰۰ گام سوم ما به ثمر می‌نشیند، آن وقت ارزش محصولات ما به ۳۷میلیارد دلار خواهد رسید.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: همه این‌ها به این معناست که در این مسیر آن هم در شرایط تحریم، موفق بوده‌ایم، وقتی شرایط، عادی و معمولی است و وقتی هم در شرایط فشار و مشکلات هستیم و می‌خواهیم سرمایه جذب کنیم، جنس صادر کنیم و پول حاصل از صادر کردن جنس را برگردانیم با مشکل مواجه می‌شویم، این شرایط بسیار سخت است.

وی ادامه داد: این یکی از افتخارات صنعت پتروشیمی ماست و اینکه در منطقه در تولید در رده دوم قرار داریم و با جهش سوم به تولیدگر اول در منطقه تبدیل می‌شویم و این افتخار بزرگی است که شامل حال صنعت پتروشیمی است.
وی افزود: صدا و سیما و روزنامه‌ها و همه رسانه‌ها باید برای جهت دوم و سوم تبلیغ کنند، البته نه اینکه ما در یک صنعتی پیش می‌رویم چراکه این تبلیغ امیدواری برای جامعه و نسل جوان ایجاد می‌کند. اگر صنایع پایین‌دستی گسترش پیدا کند، محیط کار بسیار بزرگی است. شرکت‌های دانش‌بنیان ما باید در این زمینه سرمایه‌گذاری و کار کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
اوه ه ه !!!! بالاخره همینقدر که قبول کردی قول دادی جای شکرش باقیه !!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
من از آقای روحانی نمی گذرم
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
عجببب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار