کد خبر: 983699
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز از کوتاهی شهرداری تبریز انتقاد کرد.

سونیا اندیش در جلسه شورای شهر تبریز در تذکر پیش از دستور خود ضمن تبریک ورود محمدحسن استوتچی، عضو جدید شورای شهر تبریز اظهار داشت: همه ما برای خدمت به مردم سوگند یاد کرده ایم و تا آخرین روز به وظیفه خود عمل خواهیم کرد.

وی در ادامه با انتقاد از کوتاهی و قصور برخی سازمان‌های دخیل در پروسه قرارداد پارک حاشیه‌ای تبریز به ارائه برخی مستندات از نواقص و تخلفات این قرارداد پرداخت.

اندیش گفت: برای این پروژه در ظاهر یک میلیارد و 750 هزار تومان سرمایه‌گذاری شده است، در حالی که سود سالانه آن ۱۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: البته این رقم سرمایه‌گذاری نیز واقعی نبوده و برمبنای طرح ارائه شده از طرف مشاور است که چندین برابر رقم واقعی محاسبه شده است، برای مثال برای اپلیکیشن آن ۳۰۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است. 

اندیش در ادامه اظهار داشت: جالب است بدانیم نرخ بازدهی سرمایه گذاری پروژه ۹۵ درصد است. 

وی با انتقاد از شهرداری و سازمان سرمایه‌گذاری گفت: از آغاز این دوره مدام از درآمدهای پایدار سخن گفته‌ایم، اما شهرداری به این آسانی یکی از منابع اصلی درآمد پایدار خود را رها کرده است.

اندیش افزود: این قرارداد قطعا به ضرر منافع شهر و شهروندان و مغایر صرف و صلاح شهرداری است، در حالی که شهرداری ماهانه ۳۰۰ میلیون تومان از این مشارکت سودآوری دارد، سود شرکت ۳ برابر شهرداری است.

اندیش در ادامه ارائه بخشی از مستندات گفت: در این مزایده جمعا دو شرکت حضور داشتند که شرکت دیگر از جریان مزایده حذف شده و به مکاتبات آن شرکت نیز توجه نشده است ولی در مقابل شرکت مورد قرارداد که به استناد نامه حراست و معاونت فنی و عمرانی شهرداری در لیست سیاه قرار داشته و منع عقد قرارداد داشت، مورد پذیرش قرار گرفته است که قطعا باید این تخلف بررسی گردد.

اندیش همچنین از عدم نظارت بر نرم افزار و سخت افزار این سامانه توسط سازمان های تخصصی شهرداری خبر داد و گفت: شهروندان، اهالی رسانه و مجموعه شهرداری بداند، در حالی که این شرکت طبق قرارداد ۴۴۰۰ جایگاه فعال باید در اختیار داشته باشد، اطلاعات استخراج شده از اپلیکیشن حداقل عدد ۵۳۰۰ جایگاه را نشان می دهد که تخلف در این مورد محرز می‌باشد.

نایب رئیس شورای شهر در ادامه با توضیح وضعیت پارکبانان این شرکت گفت: اطلاعات ما نشان می دهد که هیچکدام از این عزیزان قراردادی ندارند و برای آنان الزام شده است حتما روزانه ۳۰۰هزار تومان کارکرد داشته باشند. وگرنه پس از سه بار تذکر اخراج می شوند.

اندیش از ریاست فراکسیون کارگری نیز درخواست کرد به مسائل مرتبط با کارگران این مجموعه نیز رسیدگی کنند.

وی در ادامه به ارسال مستندات خود به نهادهای نظارتی برای بررسی موضوع خبر داد و گفت: می دانم از امروز هجمه علیه من شروع خواهد شد، ولی پای سوگند خود خواهم ایستاد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر