کد خبر: 983362
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
۷۳ درصد مردم ایران ۱۱۱ هزار میلیارد تومان خرید اینترنتی انجام دادند
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز با بیان اینکه در سال ۹۸ حدود ۱۱۱ هزار میلیارد تومان خرید و فروش اینترنتی توسط ۷۳ درصد جمعیت ایران انجام شده است، گفت: این امر نشان‌دهنده وجود فرهنگ خرید اینترنتی و لزوم سرمایه‌گذاری برای این زمینه در کشور است.

 احمد فیضی در کمیسیون  سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: رتبه تبریز در فناوری ۱۳ کشوری است که از استان‌هایی همانند ایلام و سیستان و بلوچستان پایین‌تر است.

وی ادامه داد: شهرداری تبریز باید به‌صورت جدی به سمت حوزه فناوری و شهر هوشمند حرکت کند.

فیضی با بیان اینکه در سال ۹۸ حدود ۱۱۱ هزار میلیارد تومان خرید و فروش اینترنتی توسط ۷۳ درصد جمعیت ایران انجام شده است، گفت: این امر نشان‌دهنده وجود فرهنگ خرید اینترنتی و لزوم سرمایه‌گذاری برای این زمینه در کشور است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه امروز شهرهای هوشمند آینده محور هستند، تصریح کرد: هر چه سریع‌تر باید امکانات مورد نیاز برای هوشمندسازی تبریز را فراهم کنیم.

غلامحسین مسعودی‌ریحان  با اشاره به اینکه باید در نگاه به سرمایه‌گذاری تجدیدنظر شود، بیان کرد: اهمیت سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه برای هوشمندسازی تبریز باید موانع را شناخته و برای رفع آنها اقدام کرد، متذکر شد: هرچه سریع‌تر باید به سمت هوشمندسازی حرکت کنیم تا این شهر به جایگاه واقعی خود برسد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار با بیان اینکه امروز تمام اعضای شورای شهر و مدیریت شهری در هوشمندسازی تبریز همدل هستند، خاطرنشان ساخت: اگر بتوانیم هوشمندسازی تبریز را به‌زودی انجام دهیم، بسیار بهتر از آن است که در آینده به این سمت حرکت کنیم.

مسعودی‌ریحان با بیان اینکه باید جلسات کمیسیون را به صورت هدفمند برگزار کنیم، گفت: برنامه سالانه کمیسیون تدوین خواهد شد تا از طریق برنامه تدوین شده بتوانیم از فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در تبریز حمایت کنیم.

لازم به ذکر است، در این جلسه چالش‌ها و نیاز‌های شهر تبریز برای حرکت به سمت شهر هوشمند بررسی و قرار شد؛ سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز ایده‌های خود را به شورای شهر ارائه دهد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر