کد خبر: 983208
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
شهردار منطقه ۸ خبر داد:
شهردار منطقه هشت طی بازدیدی که از پروژه بازارچه درب استانبول داشت از تکمیل عملیات عمرانی این بازارچه و آماده سازی برای افتتاح خبر داد.
دکتر علی مدبر ضمن اعلام خبر فوق افزود: طی روز‌های اخیر با کار شبانه روزی، عملیات عمرانی سنگفرش محوطه و جداره سازی سنتی پروژه درب استانبول را به پایان رساندهو طی روز‌های آتی با تنظیف کلی پروژه، عملیات تجهیز آنرا آغاز خواهیم نمود.
مدبر افزود: به منظور همخوانی این پروژه با بافت تاریخی درب استانبول در نماکاری پروژه از آجر سنتی و در کفسازی محوطه از سنگ اسپراخون استفاده شده است که همگون با بافت تاریخی این منطقه اجرایی شده است.
وی در ادامه گفت: طی مذاکرات و جلساتی که با فعالین صنایع دستی و گروه‌های هنری استان داشته ایم، بر آنیم به زودی این مکان فرهنگی تجاری را تجهیز و راه اندازی نمائیم.  
شهردار منطقه هشت احداث بازارچه درب استانبول را در راستای حمایت از قشرهنرمند شهرو تقویت هنر‌های صنایع دستی استان دانسته و اظهار امیدواری کرد بعد از افتتاح مجموعه شاهد رونق گردشگری در این منطقه تاریخی شهر باشیم.
شایان ذکر است بازارچه صنایع دستی درب استانبول، در انتهای راسته کوچه و جنب درب تاریخی استانبول اجرائی میشود که در قالب آن چندین باب مغازه احداث شده و در هر باب مغازه، صنف هنری خاصی فعالیت خواهد نمود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر