کد خبر: 983121
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۸
رد پای ستاد اجرایی فرمان امام و زیر مجموعه‌هایش را در هر جای ایران می‌توان دید. هر جا که نیاز به کمک و یاری و سرمایه‌گذاری داشته باشد، کارشناسان و تسهیل‌گران این ستاد در آنجا حاضر و به ارائه خدمت می‌پردازند.
سيداحمدهاشمی اشكا
سرويس ايران جوان آنلاين: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با تمام توان در جهت رفع محرومیت و ایجاد شغل در مناطق مختلف کشور گام برمی‌دارد و به گفته رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) روزانه ۳۰۰ فرصت شغلی توسط این ستاد ایجاد می‌شود که بر همین اساس می‌توان به ایجاد یک هزار شغل در استان مرکزی و توسعه کشت گلخانه‌ای و ایجاد ۴۰ هزار شغل در سیستان و بلوچستان و ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در کرمان اشاره کرد که فقط طی روز‌های اخیر اخبار آن‌ها منتشر شده است.

رد پای ستاد اجرایی فرمان امام و زیر مجموعه‌هایش را در هر جای ایران می‌توان دید. هر جا که نیاز به کمک و یاری و سرمایه‌گذاری داشته باشد، کارشناسان و تسهیل‌گران این ستاد در آنجا حاضر و به ارائه خدمت می‌پردازند. بر همین اساس روز گذشته بود که علی‌اکبر محرابیان، رئیس هیئت مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی با سفر به کرمان به دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان رفت و با بیان اینکه رفت آمد زیادی در سال‌های گذشته به کرمان داشته و هم اکنون این استان در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفته، گفت: «ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان و اقشار کم‌درآمد استان کرمان را تا یک ماه آینده آغاز می‌کند.» وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد فعالیت‌های ستاد در حوزه محرومیت‌زدایی است ادامه داد: «در شهر کرمان و سیرجان که بیشترین تقاضای مسکن وجود دارد ستاد ورود کرده و قرار است بر روی زمین‌های ستاد واحد‌های مسکونی برای محرومان احداث شود.» محرابیان با تأکید بر اینکه کمتر از یک‌ماه آینده عملیات اجرایی این واحد‌ها آغاز می‌شود عنوان کرد: «این واحد‌ها با قیمت خیلی مناسب و بدون دریافت سود تسهیلات در اختیار اقشار کم‌درآمد قرار داده می‌شود.»

کشت گلخانه‌ای با هدف مدیریت آب
در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی و چالش‌های بزرگ کشور کم‌آبی است. بر همین اساس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مقابله با این معضل، سیاست‌هایی، چون توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به منظور بهره‌وری از آب را دنبال می‌کند. در همین راستا طرح‌های توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در دستور کار این ستاد قرار دارد تا به منظور بهره‌وری از آب، ایجاد اشتغال و تولید محصولات سالم با نگاه به بازار بین‌المللی آن را دنبال می‌کند. همین چند هفته پیش بود که استاندار مرکزی از ایجاد یک هزار فرصت شغلی در این استان با اجرای پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خبر داد. سیدعلی آقازاده که در افتتاح طرح توسعه گلخانه ۵۰ هکتاری هیدروپونیک زرندیه در کنار رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حضور داشت، گفت: «می‌توانیم با مدیریت صحیح و انقلابی به اهداف اقتصاد مقاومتی برسیم، نمونه بارز ستاد اجرایی فرمان امام است که در زمینه امنیت غذایی، توسعه کشت، توسعه اماکن آموزشی و بهداشتی و مسکونی به خصوص در مناطق محروم فعالیت می‌کند، باید با برنامه‌ریزی صحیح اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم چرا که این مهم گامی برای خنثی کردن تحریم‌هاست.» وی ادامه داد: «این مهم باید در تمام دستگاه‌های مرتبط اجرایی شود، مدیران خوبی داریم که اگر با وحدت و انسجام ملی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم می‌توانیم بعضی از مشکلات و محدودیت‌های حاصل از تحریم را برطرف کنیم.»

ایجاد ۴۰ هزار شغل در سیستان و بلوچستان
مناطق محروم اولین گزینه برای انجام پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان امام به شمار می‌آیند. چند روز پیش وقتی رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به سیستان و بلوچستان رفته بود از ایجاد ۴۰ هزار شغل در استان طی دو سال اخیر خبر داد. محمد مخبر که از چند طرح اشتغالزایی بازدید می‌کرد، گفت: «در سفر سال ۱۳۹۶ به استان وعده ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۱۰ هزار شغل را در طی سه سال دادیم که با گذشت دو سال و‌نیم، علاوه بر ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، حدود ۴۰ هزار شغل را ایجاد کرده‌ایم.» به اذعان مسئولان استانی در سیستان و بلوچستان، تاکنون ۱۴۰ مدرسه و ۹۰ مرکز بهداشت و درمان در این استان توسط ستاد اجرایی احداث شده، همچنین با حمایت و سرمایه‌گذاری این ستاد ۴۷ مرکز بسته‌بندی، ۱۵ دامداری و ۱۲ کشتارگاه که به حالت نیمه تعطیل درآمده بودند، دوباره به فعالیت مشغول شده‌اند. کمک به ۶۰ هزار بازمانده از تحصیل از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در سیستان و بلوچستان است. با توجه به محرومیت استان، ستاد اجرایی محدودیتی در زمینه ساخت مسکن برای محرومان ندارد و همچنین به ساخت مسکن برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کمک ویژه کرده که ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان از جمله آنهاست. ناگفته نماند با اجرای طرح‌های اشتغالزایی ستاد اجرایی، ۱۰ درصد کمبود گوشت قرمز کشور تأمین شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار