کد خبر: 983005
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۵
سرويس ايران جوان آنلاين: روستای بکاول با توجه به ساختار و شرایط محیطی ظرفیت تبدیل به مهد و قطب گردشگری روستایی و کشاورزی را دارد که در این مسیر برنامه‌های ویژه‌ای ارائه خواهد شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان صحبت‌های فوق گفت: بافت کالبدی روستای بکاول با توجه به قرار‌گیری آن در دامنه کوه برای گردشگران جذاب است و می‌تواند گردشگران را جذب کند. ابوالفضل مکرمی‌فر که برای بازدید به این روستا رفته بود، ادامه داد: شرایط و بافت اجتماعی این روستا ظرفیت جذب گردشگر را دارد و در بازدید از این روستا نحوه توسعه گردشگری در این روستا با کمک اعضای شورای اسلامی روستا، دهیار و بخشدار مربوطه بررسی شد. وی تصریح کرد: جذب گردشگر با حفظ بافت کالبدی و اجتماعی روستا مورد تأکید است که امیدواریم با همکاری مردم و دهیاری و شورای اسلامی روستا محقق شود.
در همین راستا با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه نخستین اقامتگاه بوم‌گردی در روستا ایجاد شده و به زودی راه‌اندازی خواهد شد. روستای بکاول یکی از ۱۰ روستای هدف گردشگری شهرستان تربت حیدریه به شمار می‌آید. این روستا در کیلومتر ۲۰ جاده تربت حیدریه به مشهد و در فاصله شش کیلومتری از جاده اصلی بعد از روستای کامه علیا واقع شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار