کد خبر: 982599
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان‌شرقی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان‌شرقی گفت: فوت هر نفر در اثر تصادف، هزینه دو میلیارد تومانی به جامعه و خانواده‌ها وارد می‌کند.
اروجعلی علیزاده  در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه و در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی (ره) با تبریک فرارسیدن هفته حمل و نقل اظهار کرد: اوایل جنگ تحمیلی، همه فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و مرزی مورد تهدید قرار گرفت به طوریکه در سال ۱۳۶۲ همه بنادر کشور تعطیل شد و تنها بندری که به‌صورت نیمه فعال بود، بندر امام خمینی (ره) بود و آن نیز طبق آمار هر روز ۱۰۰ کشتی منتظر تخلیه بار بودند.

وی افزود: در ۲۶ آذر سال ۶۲ تیمی از وزارت اقتصاد به محضر امام راحل می‌روند که ایشان در همان جلسه دستور تاریخی خود را ابلاغ می‌کنند تا به تبع آن کامیون‌داران سراسر کشور به این فرمان لبیک گفته و عازم بنادر می‌شوند.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خاطرنشان ساخت: ۲۶ آذر و فرمان تاریخی امام راحل در این روز منجر به انتخاب آن به روز راهداری و رانندگان می‌شود.  

وی با تاکید بر اینکه استان آذربایجان‌شرقی یک استان مهم و صنعتی است، تصریح کرد: مهم‌ترین ماموریت در حوزه حمل و نقل و رانندگان انجام گرفت در رابطه با کمک کامیون‌داران و رانندگان به مناطق سیل‌زده است.  

علیزاده ادامه داد: در موضوع حمل نهاده‌های دامی و محصولات کشاورزی مشکلاتی در استان داشتیم که با کمک رانندگان توانستیم بیش از ۴۰۹ هزار تن را حمل و به استان برسانیم.

وی گفت: در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی (ع) نیز استان به خوبی درخشید به‌طوریکه بیش از ۱۱۰ هزار نفر برای اعزام ثبت‌نام کرده بودند که با ۷۰۰ دستگاه در استان جابه‌جا شدند و الحمدالله هیچ مشکلی در رابطه با تعدیل سایر سفرها، حوادث ایجاد نشد.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ابراز کرد: در زلزله میانه و سراب باز هم رانندگان پای کار بوده و در اولین فرصت دست به اقداماتی زدند و هنوز هم در حال فعالیت هستند.  

وی ادامه داد: امسال ۱۳ میلیون تن بار و ۳ میلیون و ۵۰۰ نفر مسافر در استان جابه‌جا شده است.

علیزاده بیان کرد: در راهداری زمستانی، راهداری اقداماتی شده است به‌طوریکه شبکه راه‌های استانی ۱۴ هزار کیلومتر است و این نشان از پراکندگی و وسعت استان است.

وی افزود: همکاران بنده در راهداری وظیفه ایجاد بستر مناسب در حمل و نقل جابه‌جایی دارند، زیرا بیش از ۹۰ درصد جابه‌جایی استان اعم از مسافری و کالا از طریق راه انجام می‌گیرد.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان توضیح داد: ۳۵۰ هزار تن آسفالت برای ایجاد بستر‌های مناسب توزیع شد همچنین طرح راهداری محوری برای رفع نقاط کور، نگهداری پل‌های کوچک و بزرگ انجام گرفت که برآیند آن منجر به کاهش ۹ درصدی تلفات تصادف شده است.  

وی متذکر شد: تصادف یکی از چالش‌های استان و کشور است و سالانه ۱۷ هزار نفر جان خود را به این خاطر از دست می‌دهند.  

علیزاده ادامه داد: فوت هر نفر در اثر تصادفات، هزینه دو میلیارد تومانی به جامعه و خانواده‌ها وارد می‌کند.  

وی به نصب ۴۲ دستگاه ثبت تخلفات با پیشرفت کاری ۷۰ درصد اشاره کرد و گفت: سیستم آی تی اس در عوارض، ایمن‌سازی در طول محور، نصب حفاظ‌های جانبی و وسط از دیگر فعالیت‌های ماست.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: آسفالت ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی جزو اهداف ماست که تاکنون ۲۵۰ کیلومتر انجام گرفته است.  

وی یادآور شد: تقریبا از ابتدای آذرماه، راهداری زمستانی در استان شروع می‌شود، از این رو دستگاه‌های برف‌روبی در ۵۲ راهدارخانه استقرار یافته است همچنین ۲۵ هزار تُن نمک، ۲۵ هزار تُن شن و ماسه دپو کرده‌ایم.  

علیزاده ادامه داد: ۳۰۰ دستگاه برای راهداری زمستانی از بخش خصوصی اجاره کرده‌ایم.  

وی همچنین اضافه کرد: خواهشمندیم به موضوع تصادف توجه کنیم، زیرا کاهش ۹ درصدی مصادف با ۷۰ نفر است، از این‌رو ما را در ماموریت کاهش تصادف کمک کنید.  
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر