کد خبر: 982412
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم
امام جمعه تبریز عامل بخشی از آلودگی هوا را فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد و گفت: امروزه مسائل زیست محیطی از جمله آب، خاک، هوا و جنگل اهمیت بسیاری دارند و باید تمامی اقدامات با در نظر گرفتن حفاظت از این عناصر انجام شود.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در همایش گرامیداشت روز حمل و نقل در پایانه مسافربری شهرداری تبریز، گفت: اتوبوس‌های داخل شهر تبریز نیازمند نوسازی هستند و دولت و وزارت کشور باید در این رابطه با شهرداری همکاری کنند.

وی با تقدیر از تلاش رانندگان حوزه حمل و نقل دورن شهری و برون شهری ادامه داد: وضعیت نامطلوب اتوبوس‌های داخل شهر تبریز آلودگی‌های روز‌های فصل سرد سال را باعث شده است از این رو باید تلاش‌ها برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بیش از گذشته باشد.

وی هدایت ناوگان حمل و نقل عمومی توسط رانندگان، لوکوموتیورانان، خلبانان و ناخدایان کشتی را کار سنگین و پر مسئولیت دانست و گفت: تامین امنیت جان و مال مردم و امانتداری از ویژگی‌های اخلاقی رانندگان اتوبوس و تاکسی است که نمونه بارز آن را در اجتماع بار‌ها شاهد بوده ایم.

شهردار تبریز هم با بیان اینکه طبق قانون ۸۷.۵ درصد از هزینه‌های اتوبوسرانی را باید دولت تامین کند، گفت: شهرداری تبریز با خریداری ۸۰دستگاه مینی بوس، برای توسعه حمل و نقل ترکیبی گام‌های موثری برداشته است.

ایرج شهین باهر از ارائه تسهیلات کم بهره جهت خرید دوچرخه برای شهروندان خبر داد و گفت: طی تفاهم نامه‌ای که با بانک شهر امضا خواهیم کرد، شهروندان می‌توانند برای خرید دوچرخه از این بانک وام دریافت کنند که این اقدام در راستای تشویق شهروندان برای استفاده از دوچرخه و توسعه حمل و نقل پاک صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح زوج یا فرد خودرو در محدوده مرکزی تبریز اعلام کرد: پس از اجرای این طرح، بیش از ۳۷درصد از تراکم خودرو‌ها در مرکز شهر کاهش یافته است و بطور حتم بدون اجرای این طرح شاهد روز‌های آلوده بیش تری در تبریز بودیم.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز هم از جابه‌جایی بیش از ۲میلیون نفر از طریق پایانه‌های مسافربری در ۳ماه اخیر تبریز خبر داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر