کد خبر: 982374
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
سرهنگ امین یادگارنژاد
در کنار گسترش روزافزون بازار گوشی‌های تلفن همراه و فناوری‌های مرتبط با آن، استفاده از اپلیکیشن یا نرم‌افزار‌های موبایلی این روز‌ها زیاد شنیده می‌شود. این همه پیشرفت در حالی صورت می‌گیرد که برخی افراد سودجو با ساخت نرم‌افزار از این فرصت برای رسیدن به اهداف شوم خود بهره می‌برند. این افراد سودجو با توجه به اجرای طرح دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف پویا اقدام به تبلیغ و ارائه خدمات به شهروندان با طراحی اپلیکیشن‌های جعلی سعی دارند اعتماد کاربران را در فضای مجازی جلب و شهروندان را قربانی برخی اهداف شوم خود کنند.

با دانلود و نصب این اپلیکیشن‌ها سرقت اطلاعات ذخیره شده روی گوشی همراه یا سیستم‌ها صورت می‌گیرد. اطلاعاتی مثل عکس ذخیره شده روی سیستم یا اطلاعات بانکی، به‌راحتی از سوی مجرمان سایبری به سرقت می‌رود.

شهروندان آگاه باشند که استفاده از رمز یک‌بار مصرف گام مهمی برای حفظ امنیت اطلاعات مالی کاربران است. بنابراین شهروندان برای فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف حتماً با مراجعه به سایت بانک مربوط راهنمای فعال کردن رمز یک‌بار مصرف را مطالعه و برای دریافت اپلیکیشن رمز پویا به فروشگاه‌های معتبر یا شعب بانک‌ها مراجعه کنند.
* رئیس پلیس فتای استان کرمان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار