کد خبر: 981907
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
سناتور لیندسی گراهام جمهوریخواه گفت که انتظار می‌رود جمهوریخواهان سنا هرچه سریع‌تر به روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا پایان دهند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سناتور لیندسی گراهام شنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان در گردهمایی تجاری دوحه گفت: این مسئله به سنا می‌رسد و فوراً فروکش می‌کند و از بین می‌رود و من هر آنچه در توان دارم انجام خواهم داد تا آن را سریع‌تر به ورطه نابودی بکشانم.

اواخر اکتبر گراهام قطعنامه‌ای در محکومیت تلاش‌های دموکرات‌ها برای عزل دونالد ترامپ از قدرت صادر کرد. او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مناسب است که او پیش از رسیدن طرح استیضاح به سنا نظراتش را بیان کند، گفت: تلاش دارم سیگنال کاملاً شفافی بفرستم، مبنی بر اینکه من تصمیمم را گرفته‌ام. تلاش ندارم تظاهر کنم داور منصفی هستم. آنچه شاهدش هستم و امروز اتفاق می‌افتد، یک روند مزخرف کورکورانه است. گراهام افزود: اگر شما دونالد ترامپ را دوست ندارید، کمتر از یک سال دیگر می‌توانید علیه او رأی بدهید. اینطور نیست که اگر شما سیاستمداری را استیضاح نکنید، آن‌ها مسئول نخواهند بود. وی همچنین ابراز اطمینان کرد که ترامپ دلیل خوبی برای خواهش از کی‌یف «برای تحقیق درباره جو بایدن و پسرش هانتر بایدن» داشته است. گراهام به سی‌ان‌ان گفت: پسر او ماهانه ۵۰ هزار دلار از شرکت گازی دریافت می‌کرد که فاسد‌ترین فرد در اوکراین مسئول آن بود و حدود دو ماه پس از آنکه آن‌ها منزل رئیس این شرکت گاز را مورد بازرسی قرار دادند، آن‌ها دادستان پرونده را اخراج کردند.

شدت گرفتن احتمال جدایی پمپئو از کابینه
وزیر امور خارجه امریکا یک حساب توئیتر شخصی تازه ساخته که احتمال خروج او از دولت امریکا برای نامزدی سنا به عنوان نماینده ایالت کانزاس را تقویت می‌کند. به گزارش ایسنا، مایک پمپئو این حساب تازه توئیتر را که جدا از حساب کاربری رسمی‌اش به عنوان وزیر امور خارجه امریکا است، یک «حساب شخصی» معرفی کرده است. به گزارش روزنامه گاردین، بیل کریستول، نویسنده و منتقد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در این خصوص اظهار کرد، جالب است که پمپئو در حساب رسمی‌اش خود را «هفتادمین وزیر امور خارجه» معرفی کرده، اما در حساب شخصی‌اش نوشته «در حال حاضر» وزیر خارجه است. یان برمر، پژوهشگر علوم سیاسی نیز با اشاره به احتمال نامزدی پمپئو برای سناتوری کانزاس، صاحب این حساب را «وزیر ایالت کانزاس» معرفی کرد. این وزیر خارجه که نخستین مدیر سیا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ است، پیش از تصدی مدیریت این سازمان نماینده کانزاس در کنگره بود. او گزارش‌های منتشر شده درباره خروج از دولت ترامپ را تکذیب کرده است. به گزارش روزنامه «کانزاس سیتی استار»، یک منبع آگاه نزدیک به پمپئو گفته، «او برای برنامه‌های آینده‌اش نیاز به ساخت یک حساب کاربری تازه داشت.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار