کد خبر: 981455
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از افزایش ۲۵درصدی تلفات حوادث گاز مونواکسید کربن در استان تهران خبر داد.
سرویس جامعه جوان ‌آنلاین: سید جلال ملکی درباره جزئیات اقدامات انجام شده در طرح ارتقاء آگاهی عمومی شهروندان در راستای کاهش حوادث گاز مونوکسید کربن، گفت: روز گذشته سومین مرحله از بازدید کارشناسان این سازمان از محلات قدیمی شرق تهران (منطقه ۱۴) با حضور نیرو‌های امدادی انجام شد که در این بازدید ۲۰گروه پنج نفره از آتش‌نشانان حضور داشتند. پیش از این نیز این بازدید‌ها در منطقه سه و هفت شهرداری تهران انجام شده که نتایج مطلوبی را در این زمینه شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه طی این بازدید‌ها کارشناسان در قالب چندین گروه به محلات قدیمی اعزام می‌شوند و توصیه‌های ایمنی را به شهروندان ارائه می‌کنند گفت: اگر نیاز باشد کارشناسان به داخل منزل رفته و وسایل گرمایشی شهروندان را از نظر ایمنی مورد بررسی قرار می‌دهند. طی دو مرحله گذشته نیز کارشناسان به حدود ۱۰۰۰ منزل مراجعه کردند.

ملکی افزود: حتی اگر نیاز باشد دستگاه‌هایی هشدار دهنده به شهروندان ارائه شده و برایشان نصب می‌شود. نیرو‌های امدادی تا آن‌جایی که در توان دارند این اقدامات را انجام می‌دهند که آمار حوادث کاهش یابد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره آمار مرگ خاموش در تهران اظهار کرد: آمار‌های تلفات توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه می‌شود؛ اما آمار‌های پزشکی قانونی حاکی از آن است که تلفات این حادثه در سطح کشور طی شش ماه اول سال جاری نسبت به شش ماه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است. در استان تهران نیز متاسفانه حدود ۲۵درصد تلفات جانی این حادثه افزایش یافته است.

وی افزود: یکی از موارد مورد توجه این است که آمار تلفات محل‌هایی که سال قبل بازدید‌های ایمنی انجام شد، کاهش یافته است بنابراین این طرح موثر بوده است. قرار است که پهنه شرقی تهران را از شمال تا جنوب مورد بازدید قرار دهیم تا حوادثی که در این زمینه رخ می‌دهد، کاهش یابد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار