کد خبر: 981413
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با دخالت در انتخابات انگلیس، رهبر حزب کارگر را «ضد یهودی» معرفی و از احتمال قدرت گرفتن این حزب بعد از انتخابات ابراز نگرانی کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: رژیم صهیونیستی، در حالی که همواره ژست مخالفت با دخالت در انتخابات دیگر کشور‌ها می‌گیرد، از نتیجه انتخابات امروز (پنجشنبه) در انگلیس و احتمال قدرت گرفتن حزب کارگر در پی آن شدیدا ابراز نگرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «زیپی هوتُولی» معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد تقویت شدن احتمالی حزب کارگر به رهبری «جرمی کوربین» در انتخابات امروز انگلیس، تهدیدی برای روابط دوجانبه لندن-تل‌آویو است.

هوتُولی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «یدیعوت آحرونوت» گفت: «این [انتخابات]عمیقا باعث آزار [و نگرانی]ما است. درست که ما نمی‌توانیم بگویم از کدام نامزد حمایت می‌کنیم، اما کوربین یک خطر واقعی برای روابط اسرائیل-بریتانیا است».

بر این اساس، وی همچنین سعی کرد با تحریک افکار عمومی انگلیس، مخصوصا یهودیان این کشور، آن‌ها را به رای دادن به حزب محافظه‌کار به رهبری «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس ترغیب کند.

به نوشته رویترز، این مقام صهیونیست اظهار داشت: «باید درک شود چیز‌هایی که کوربین می‌گوید و فضای حاکم بر حزب کارگر، ضد یهودی است. این یک موضوع بسیار خطیر است».

البته این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی در انتخابات امروز انگلیس دخالت کرده بلکه «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه این رژیم نیز هفته گذشته ابراز امیدواری کرده بود کوربین در رقابت با جانسون بازنده شود.

فرایند رأی‌گیری در انتخابات سراسری بریتانیا از ساعت هفت صبح امروز (پنجشنبه) به وقت انگلیس (۱۰:۳۰ صبح به وقت ایران) آغاز شده و فرایند رأی‌گیری تا ساعت ده شب به وقت محلی ادامه خواهد داشت.

کوربین در مراسم رونمایی از اعلامیه انتخاباتی حزب کارگر، وعده داده بود در صورت انتخاب شدن به نخست‌وزیری انگلیس، اگر نه تمام بلکه حداقل بخشی از فروش تسلیحات به رژیم‌های سعودی و صهیونیستی را تعلیق می‌کند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار