کد خبر: 980914
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
رئیس هیئت مدیره کانون جایگاه داران گفت: قیمت تمام شده هر لیتر بنزین برای دولت ۴ تا ۵ هزار تومان است، اما اینکه گفته می‌شود بنزین در کشور ما خیلی ارزان است یک تحلیل اشتباه است، بلکه قیمت بنزین باید نسبت به سبد درآمدی مردم سنجیده شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: همایون صالحی رئیس هیئت مدیره کانون جایگاه داران اظهار کرد: طبق اطلاعیه شماره ۸ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مصرف سوخت از ۹۶ تا ۹۸ میلیون لیتر در هشت ماهه اول امسال به ۷۵ میلیون لیتر پس از اجرای طرح سهمیه بندی رسیده و طبق اطلاعات میدانی به دست آمده از استانها، بیش از ۳۰ درصد در مصرف بنزین معمولی کاهش داشتیم.

همایون صالحی درخصوص مصرف بنزین سوپر گفت: حدود دو سال است که بنزین سوپر به دلیل تحریم‌ها کمتر عرضه شده و بیشتر صادر می‌شود و البته بنزین سوپر در تهران به دلیل مسائل سیاسی به مقدار بیشتری عرضه می‌شود.

وی گفت: طبق آخرین آمارها، مصرف بنزین سوپر از یک میلیون لیتر مصرفی به حدود ۴۰۰ هزار لیتر رسیده است.

رئیس هیئت مدیره کانون جایگاه داران با بیان اینکه مصرف بنزین سوپر به شدت پایین آمده گفت: با ماندن بنزین سوپر در مخزن، فضای خالی مخازن در زیر زمین بیشتر شده و با تغییر حجم، تبخیر افزایش پیدا می‌کند و جایگاه داران هم ضرر خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه تغییر قیمت، میزان مصرف را فقط در یک بازه کوتاه مدت کاهش می‌دهد بیان کرد: روش منطقی و عقلانی برای کاهش مصرف سوخت توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت‌های مربوطه است.

صالحی درخصوص قیمت تمام شده هر لیتر بنزین اظهار داشت: طبق گفته ها، قیمت تمام شده هر لیتر بنزین برای دولت ۴ تا ۵ هزار تومان است. اینکه گفته می‌شود بنزین در کشور ما خیلی ارزان است یک تحلیل اشتباه است، بلکه قیمت بنزین باید نسبت به سبد درآمدی مردم سنجیده شود.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالله اللهیار
|
United Kingdom
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
0
0
با سلام ، اینکه بنزین لیتری 5هزار تولید میشود و دولت بابتش تا حالا یارانه داده؟ و مخالفتشان از ابتدا با استفاده از کارت سوخت و عدم سهمیه بندی ،و کلی تناقض گویی دولتیها در گفتار و عملکرد،اما آدرسهای غلط را ول کنن ، به چسبند به اینکه در تمام این سالها پول دلارهای نفت و دلارهای پترو شیمیها و مس و فولاد و دیگر معادن کجارفته
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار