کد خبر: 980462
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: رئیس‌جمهور برای تقدیم لایحه بودجه سال ۹۹ کشور یکشنبه هفته آینده به مجلس می‌رود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: محمود واعظی در حاشیه کارگروه ملی زیارت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز تصمیم‌گیری شد که جلسات کارگروه ملی زیارت به‌صورت منظم ۴ بار در سال برگزار شود، اظهار کرد: با تشکیل کمیته‌های تخصصی و کارگروه‌های ویژه می‌توانیم هدف مقدس خدمت‌رسانی به زائران را محقق کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی در خصوص بودجه زیارت، گفت: بخشی از بودجه زیارت قرار است از بودجه عمومی دولت استفاده شود و بخشی دیگر با کمک خیرین و بخش خصوصی خواهد بود، دولت نیز در صدور مجوز‌ها و ارائه تسهیلات کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه بودجه زیارت بخشی از بودجه کل کشور است، بیان کرد: بحثی که ما در کارگروه ملی زیارت داشتیم این بود که باید برای حضور خیرین در این حوزه مشوق باشیم، آنچه مربوط به دولت است در خصوص مجوز‌ها باید رایگان ارائه شود.

واعظی به بودجه سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: کلیات بودجه سال ۹۹ روز گذشته در هیأت وزیران به تصویب رسید و یکشنبه هفته آینده توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور اولویت‌های بودجه سال ۹۹ را خودکفایی، تولید، رسیدگی به طبقات متوسط و کم‌تربرخوردار، افزایش حقوق کارمندان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برشمرد و ادامه داد: دولت تمام تلاش خود را می‌کند تا با ارز ۴۲۰۰ تومانی بتواند قیمت ارزاق عمومی مردم را حفظ کند، همچنین دارو و نیازمندی‌هایی که مردم برای استفاده از تجهیزات دارویی دارند، فراهم کند.

وی در خصوص دستور رئیس جمهور در رابطه با پدیده گفت: ستاد اقتصادی دولت در دبیرخانه بر روی این مسئله بحث کرده و قرار است در آینده‌ای نزدیک جمع‌بندی کلی که شامل حکم دادگاه، جلسه با بانک صادرات و جلسات دیگر است، صورت بگیرد.

واعظی اضافه کرد: ما باید بخشی از آن را در ستاد اقتصادی دولت بیاوریم و یک قسمت به نظر می‌رسد در اختیار دولت نیست که باید به مجلس برود یا در شورای عالی هماهنگی دولت به تصویب برسد.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: ۳۰ هزار میلیارد تومان کمک دولت به پدیده، درخواستی از سمت مجموعه پدیده بود، اما هنوز مراحل آن طی نشده است.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص نظر رئیس جمهور در رابطه با لایحه آزادی راهپیمایی گفت: لایحه «تضمین آزادی­ اجتماعات و راهپیمایی­‌ها» در دولت تصویب شده است و اگر رئیس جمهور مخالف بودند که در دولت تصویب نمی‌شد.

واعظی تصریح کرد: متأسفانه دیوان عدالت اداری به دلیل اینکه ممکن است این لایحه اشکالاتی داشته باشد، آن را متوقف کرد، اما معاونت حقوقی رئیس جمهور با جدیت تمام پیگیر این موضوع است.

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص شهید برشمردن قربانیان اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: تحقیقات در این زمینه از سوی قوه قضاییه در حال انجام است و بخشی نیز از سوی دستگاه‌های امنیتی پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: باید این موضوع با جدیت تمام بررسی و دسته‌بندی‌ها صورت بگیرد، چرا که برخی از قربانیان رهگذران و برخی نیرو‌های انتظامی هستند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار