کد خبر: 980059
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲
در حالی که سازمان برنامه و بودجه از وضع معافیت ۵۰درصدی برای فعالیت فرهنگی، هنری و مطبوعاتی خبر داده بود، روز گذشته و در اقدامی عجیب پایگاه رسمی این سازمان از تداوم معافیت «۱۰۰ درصدی» مالیاتی فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری در لایحه بودجه ۹۹ خبر داد.
مصطفی شاه‌کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: موضوع معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی و هنری تحت تاثیر برخی اتفاقات حاشیه‌ای هر روز شکل تازه‌ای به خودش می‌گیرد. بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، یکی از بند‌های پیش‌نویس لایحه بودجه مبنی بر این بود که «تمامی فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی، فرهنگی و هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشمول ۵۰ درصد معافیت مالیاتی می‌باشند» که با دستور دکتر نوبخت این بند حذف شد! لذا فعالیت‌های مزبور کماکان از معافیت ۱۰۰ درصدی برخوردار خواهند بود. در اصلاحیه سازمان برنامه و بودجه اعلام شده که این تصمیم، به منظور حمایت از هنرمندان، کمک به بهبود صنایع فرهنگی و تقویت مشاغل فرهنگی و هنری اتخاذ شده است که تاثیر مضاعف و مهمی بر سرانه مصرف کالا‌ها و محصولات فرهنگی نیز خواهد داشت.

واقعیتی که در لابه‌لای بحث معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی و هنری یا با مباحث دیگر خلط می‌شود یا نادیده گرفته می‌شود این است که همه حرف بر سر یک جمله است و آن اینکه گرفتن مالیات بردرآمد از هنرمندان نافی معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی هنری نیست. اصلاً همین معافیت‌های کیلویی باعث شده تا افرادی با پول‌های کلان به عرصه فیلمسازی و... ورود کنند و روزگار سینما و تولیداتش را به این روز سیاه بیندازند. اساساً با حاتم‌بخشی‌های اینچنینی است که پول‌های کثیف و قصه پولشویی گریبانگیر عرصه فرهنگ و هنر شده است، حتی طبق اصول اقتصاد لیبرالی هم که دولت تدبیر و امید منادی و مجری آن است باید از این افراد مالیات اخذ شود؛ اتفاقی که در همه جای دنیا مرسوم و قانونی است. قطعاً هیچ عقل سلیمی با کمک و مساعدت دولت به فعالیت‌های فرهنگی و هنری مخالف نیست، کما اینکه این اتفاق در حال انجام است، اما نکته اصلی بر مسئله اخذ مالیات بردرآمد است که به شکلی تعمدی، نه هنرمندان و نه هیچ کدام از مسئولان دولتی حاضر به اشاره و پاسخ به سؤالات افکار عمومی در این رابطه نیستند. چرا کسانی که بیشترین درآمد را در کشور دارند باید از دادن مالیات معاف باشند؟
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
0
کارهای یک بام ودو هوای دولت .
بی تدبیر وناامید کننده
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار