کد خبر: 979852
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
خشم عمومی در پی انتشار فیلمی از اقدام بی شرمانه چند جوان
انتشار یک ویدئو از رفتار شیطنت آمیز عده‌ای جوان در تحقیر و تمسخر یک کودک کار با ظاهری فقیرانه و خنده‌ی آن‌ها بر صورت کودکی که از سر نداری و گرسنگی سر در سطل زیاله فرو برده، باعث جریحه دار شدن احساسات مردم خصوصا کاربران شبکه‌های اجتماعی شده و موجی از اعتراض و خشم مخاطبان را در فضای مجازی به دنبال داشته است.
حامد طبیعت پور
سرویس جامعه جوان‌آنلاین: شاید طی سالیان گذشته بیشترین موضوعی که برای مردم به یک ناراحتی عمومی تبدیل شده نوع مواجهه افراد ثروتمند و به اصطلاح قشر مرفه با مردمان تنگدست و تهی‌دست جامعه است و این تفاوت در سبک زندگی مردم و فاصله غنی و فقیر، فاصله طبقاتی آشکاری را به وجود آورده؛ این همان معضلی است که گرچه بار‌ها خطر آن توسط دلسوزان گوشزد شد، ولی هیچگاه از سوی تصمیم سازان و تصمیم گیران خصوصا دولتمردان جدی گرفته نشد و متاسفانه در چند سال اخیر این فاصله طبقاتی، به شکافی عمیق تبدیل گشته است.

حالا دقیقا در روز‌هایی که مردم با گرانی‌های سرسام آور دست و پنجه نرم میکنند و از لحاظ معیشتی در مضیقه‌های فراوان هستند، انتشار یک ویدئو از رفتار شیطنت آمیز عده‌ای جوان در تحقیر و تمسخر یک کودک کار با ظاهری فقیرانه و خنده‌ی آن‌ها بر صورت کودکی که از سر نداری و گرسنگی سر در سطل زیاله فرو برده، باعث جریحه دار شدن احساسات مردم خصوصا کاربران شبکه‌های اجتماعی شده و موجی از اعتراض و خشم مخاطبان را در فضای مجازی به دنبال داشته است.

کاربرانی که نظاره گر این ویدئوی مشمئزکننده بودند به این می‌اندیشند که عده‌ای جوان مست شهوت و قدرت چه هیولاهایى درون وجودشان شگل گرفته که با یک کودک کار زباله گرد اینگونه برخورد می‌کنند؟ صداى خنده آن چند جوانی که پشت دوربین هستند از ذهن مردم نمیرود که یک انسان چقدر باید غرق در کمبود‌های روحی و روانی باشد که از دیدن این صحنه بخندد؟

گوشه‌ای از واکنش کاربران فضای مجازی به ویدئوی مذکور که در صفحه توئیتر خود به اشتراک گذاشتند را مرور می‌کنیم:
** این روزگار امروز ماست! حرکت غیرانسانی با یک کودک کار بعد می‌خندن و می‌گن با دوربین بای بای کن!
** بجای کمک کردن به این کودک_کار یا هرچیزی که اسمش رو میذازن، چیزی جز زخم و ناامیدی در قلب و روحش ایجاد نکردی و مرز‌های بی شرفی رو کیلومتر‌ها جا به جا کردی هم وطن!
** کودک زباله‌گرد را سر ته داخل سطل آشغال می‌اندازد و بعد خنده‌کنان از جلوی دوربینِ احتمالا رفقایش، با افتخار، طوری که انگار در نبردی پیروز شده رد می‌شود!
** آدم هابا رنج هایشان کنارمی ایند، با سختی ها، با ناملایمات حتی بابی انصافی ها؛ اما چگونه بابی رحمی هم نوعاشان می‌توانند به حیات شان ادامه دهند؟ چگونه می‌شود کسی جان دیگری رابدرد واینگونه ازکرده خودخرسند باشد؟ کودک هیچ نگفت، هیچ نگفت، هیچ؛ فقط نگاه شان کرد میخندی؟ آدمی؟
** بغض این کودک کار عرش خدا را به لرزه در میاورد، اما آب هم در دل برخی، تکان نمی‌خورد...

لزوم برخورد با منتشرکنندگان ویدئو
فازغ از نگاه آسیب شناسانه به این پدیده شوم، امری که با قید فوریت در حال حاضر باید انجام شود شناسایی و برخورد قاطع با عوامل تهیه این ویدئو است. موضوعی که با نگاه به شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که هم اکنون به مطالبه عمومی کاربران تبدیل شده است.
اگر دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی از قوه قهریه برای برقراری امنیت اخلاقی و روانی جامعه بهره می‌برند و آن را اولویت خود میدانند، بی شک برخورد با منتشرکنندگان این ویدئو مصداق بارز اهمیت به آرامش روانی جامعه است و تأثیر عدم برخورد با آن چند جوان لاابالی شاید دیگر قابل جبران نباشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
1
شکاف عمیق طبقاتی و شرف و انسانیت از آثار نگاه و رفتار غرب زدگان غرب ندیده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
0
برخی اخرت رو فراموش کردند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
شاید مطمئن هسنتند آخرتی نیز نباشد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار