کد خبر: 979541
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۵
کدخدایی:
سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید این شورا از پیروزی یا شکست افراد متضرر نمی‌شود، بلکه ضرر وقتی است که افراد ناسالم وارد مجلس شوند و مجلس ناکارآمدی داشته باشیم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش مهر، عباسعلی کدخدایی، قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان روز پنج شنبه طی سخنانی در همایش هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌های استان فارس تأکید کرد: باید بدانیم که انتخابات نیازمند پاسداری و صیانت است که این کار از رهگذر نظارت بر انتخابات می‌گذرد و وظیفه شورای نگهبان نیز نظارت است، نظارتی که مؤثر باشد و نتیجه آن سلامت انتخابات و پاسداری از حق‌الناس باشد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان برحسب قوانین، وظیفه شرعی، اجتماعی و سیاسی، خود را مسئول نظارت بر انتخابات می‌داند که باید انجام دهد، گفت: تأکید شورای نگهبان، هیئت‌های نظارت و ناظرین بر اجرای قانون است چراکه می‌خواهیم از حق‌الناس دفاع کنیم و راهکار تحقق این امانتداری را نظارت مؤثر می‌دانیم. سخنگوی شورای نگهبان همچنین خطاب به ناظران، گفت: اگر در انتخابات دخالتی و یا تخلفی ولو کوچک از هر گروه و جناحی دیدید، قاطعانه برخورد کنید.

برخی ثبت‌نام در انتخابات را با جشنواره اشتباه گرفته‌اند
کدخدایی خطاب به کسانی که دنبال ثبت‌نام در انتخابات مجلس هستند، تأکید کرد: همان‌طور که آیت‌الله جنتی گفتند، افرادی که می‌خواهند در انتخابات ثبت‌نام کنند بروند مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات را بخوانند، اگر شرایط را دارند ثبت‌نام کنند و شورای نگهبان را متهم نکنند. وی اظهار داشت: برخی ثبت‌نام در انتخابات را با جشنواره ثبت‌نام اشتباه گرفته‌اند. ما جشنواره ثبت‌نام نداریم. سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه داشتن شرایط قانونی برای ثبت‌نام در انتخابات اصل است، گفت: اگر شرایط قانونی را ندارید چرا وارد این عرصه می‌شوید.

شورای نگهبان باشگاه سیاسی نیست
سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: متأسفانه گاهی اوقات شورای نگهبان را به این متهم می‌کنند که نگرش سیاسی دارد، در حالی که بار‌ها عرض کرده‌ام شورای نگهبان باشگاه سیاسی نیست، اگر کسی به فساد آغشته باشد برای ما فرقی نمی‌کند از کدام گروه و جناح باشد، با او برخورد می‌کنیم.

کدخدایی یکی از مشکلات عدم اصلاح قانون انتخابات را در حوزه تبلیغات برشمرد و گفت: متأسفانه به دلیل عدم اصلاح قانون انتخابات در حوزه تبلیغات با مشکلاتی روبه رو هستیم، اما در بحث تبلیغات با همین قانون حداقلی با متخلفان برخورد می‌شود تا بتوانیم به سلامت افرادی که وارد مجلس می‌شوند دقت بیشتری داشته باشیم. وی ادامه داد: البته دستگاه‌های دیگری هم در حوزه تبلیغات وظیفه دارند، این‌ها هم کمک کنند از نقش پول در ورود افراد به مجلس چه پول کثیف یا سالم مراقبت کنیم. سخنگوی شورای نگهبان خطاب به ناظران با بیان اینکه تلاش کنید تا کسی به امانت مردم دست درازی نکند، گفت: شورای نگهبان از پیروزی یا شکست افراد متضرر نمی‌شود، بلکه ضرر وقتی است که افراد ناسالم وارد مجلس شوند و مجلس ناکارآمدی داشته باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار