کد خبر: 979270
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
گزارش «جوان آنلاین» از گلایه خانواده دانش‌آموزان از اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس
یکی از والدین دانش‌آموزان به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «وقتی به مدرسه رسیدیم درب‌ها بسته بود و چندین دانش‌آموز دیگر نیز پشت در بودند. همان‌موقع بود که از دانش‌آموزان و والدین‌ آنها شنیدیم که مدارس تهران امروز تعطیل است.»
سرویس جامعه جوان آنلاین: شب گذشته اعلام شد که مدارس ابتدایی، مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌های تهران تعطیل شده است، اما به دلیل اعلام دیرهنگام این موضوع بسیاری از خانواده‌ها از تعطیلی مدارس خبردار نشدند و همین مسئله موجب سردرگمی و در نتیجه گلایه از سوی این خانواده‌ها شد.

برخی از والدین دانش‌آموزان که کارمند هم هستند پس از رساندن فرزند خود به مدرسه و اطلاع از تعطیلی مدارس به ناچار به سمت خانه بازگشتند و علاوه بر طولانی‌تر شدن مسیرشان به محل کار خود دیر رسیدند. برخی دیگر از والدین که نمی‌خواستند فرزندشان در خانه تنها بماند به ناچار مرخصی گرفته‌اند و به دلیل اینکه فرصتی برای هماهنگی با اقوام و آشنایان برای نگهداری از فرزندشان نداشتند خودشان در منزل مانده‌اند.

سردرگمی والدین

مائده که دخترش کلاس سوم دبستان است از تعطیلی مدارس تهران خبر نداشته و به همین دلیل مانند روز‌های قبل با فرزندش به سمت مدرسه حرکت کرده بود. او در این باره به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «شب گذشته به صورت اتفاقی اصلا تلویزیون را روشن نکردیم و اصلا احتمال نمی‌دادیم که ممکن است امروز مدارس تعطیل باشد. برای همین صبح زود بیدار شدم و برای رفتن به مدرسه آماده شدیم.»

او ادامه می‌دهد: «وقتی به مدرسه رسیدیم درب‌ها بسته بود و چندین دانش‌آموز دیگر نیز پشت در بودند. همان‌موقع بود که از دانش‌آموزان و والدین‌شان شنیدیم که مدارس تهران امروز تعطیل است.»

مائده با گلایه از اطلاع‌رسانی دیر تعطیلی مدارس و سردرگمی بسیاری از والدین و دانش‌آموزان می‌گوید: «دیر اعلام شدن تعطیلی مدارس باعث شد تا بسیاری از والدین از این مسئله مطلع نشوند و برنامه روزشان به هم بریزد.»

نقد به اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس قابل بررسی است

محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران درباره انتقاد از اطلاع‌رسانی دیرهنگام مدارس تهران گفته: «می‌شد پیش‌بینی‌هایی درباره آلودگی هوا انجام داد و زودتر خانواده‌ها را از تعطیلی مدارس مطلع کرد، اما ما برای تعطیلی مدارس تابع دستورالعمل هستیم و باید شاخص آلودگی هوا به عدد ۱۵۰ در متوسط ایستگاه‌ها می‌رسید تا مدارس را تعطیل کنیم.»

رستگاری در پاسخ به این پرسش که امروز هم شاخص به ۱۵۰ نرسیده است، پس چرا امروز تعطیل اعلام شد؟ گفت: «روز گذشته این تصمیم تعطیلی گرفته شد، چون در مجموع وزارت بهداشت تاکید داشت که دوره آلودگی هوا طولانی شده است و در این شرایط بهتر است که مدارس ابتدایی را تعطیل کنیم. چرا که کودکان در این شرایط آسیب می‌بینند. اگر برآورد ما از قبل این بود که عدد ما به ۱۵۰ می‌رسد مطمئن باشید از ۴۸ ساعت قبل اعلام می‌کردیم. ولی ما الان تداوم پایداری را داشتیم، ولی این نقد وارد است و می‌شود در جلسه آتی بررسی کنیم که زمان زودتری در این موارد تصمیم گیری شود.»

این بار اولی نیست که تعطیلی مدارس خیلی دیر اعلام و منجر به بی‌اطلاعی بسیاری از والدین و دانش‌آموزان نسبت به این تصمیم می‌شود. مسئله‌ای که پیش‌تر نیز نسبت به آن گلایه‌هایی مطرح شده بود. امید است که پس از این زمان زودتری برای اعلام تعطیلی مدارس مشخص شود تا والدین و دانش‌آموزان با اطلاع قبلی برای روز خود برنامه‌ریزی کنند و کودکان در این آلودگی هوا از خانه بیرون نیایند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار