کد خبر: 979141
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۵
سرویس ایران جوان آنلاین: مدیرکل تعاون، کار و رفــاه اجتماعی لرستان از به کار‌گیری ۳ هزار و ۵۴۳ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی این استان در بنگاه‌های اقتصادی خبر داد.
علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: از ابتدای شروع طرح کارورزی دانش آموختگان تاکنون تعداد ۳ هزار و ۵۴۳ نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی در بنگاه‌های اقتصادی به کارگیری شده‌اند.
وی، با بیان اینکه ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری نیاز به ترویج و فرهنگ‌سازی کارآفرینی، خلاقیت و پرورش استعداد‌ها در جامعه دارد، افزود: خلاقیت و کارآفرینی بایستی در فرهنگ ما و از دبستان تا دانشگاه آموزش داده شود تا بستر لازم برای بروز ایده‌ها به خصوص در جوانان گسترش پیدا کند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: یکی دیگر از زمینه‌های توسعه و خلاقیت، تروج فرهنگ کار گروهی و استفاده از خرد جمعی است تا با بهره‌گیری از کار جمعی و تعاون، فعالیت‌های چشمگیر و خلاقانه‌ای در راستای توسعه جامعه بیرون آید.
آشتاب، همچنین آموزش، تحقیق و خدمت به جامعه را اهداف اصلی دانشگاه‌های فنی و کاربردی عنوان کرد و افزود: هدف عمده آموزش، کارآفرینی این است که فراگیران اعتماد به نفس و ظرفیت لازم برای خود اظهاری را کسب کنند و بتوانند دانشی را که فرا گرفته‌اند در عمل به کار گرفته و یاد بگیرند که چگونه فرصت‌ها را شناسایی و مورد بهره‌برداری قرار دهند و با یکدیگر همکاری داشته باشند.
این مسئول ادامه داد: طرح دیگری که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای حمایت از اشتغال و دانشگاهیان ارائه کرده طرح یارانه دستمزد است که کارفرمایان در صورت حفظ اشتغال موجود می‌توانند با به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار از معافیت بیمه‌ای برخوردار شده و یک سوم حقوق آن‌ها را به مدت یک سال پرداخت کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار