کد خبر: 979057
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
انقلاب اسلامی بر دو تفکر مارکسیسم و سکولار پیروز شد
قائم مقام هیات‌ اندیشه‌ورز سپاه عاشورا گفت: انقلاب اسلامی یک اندیشه و راه سوم در برابر مارکسیسم و سکولار است و اگر پیروز شد، یعنی بر این دو تفکر پیروز شده است.

میکائیل جمال‌پور در نشست اعضای هیات‌های اندیشه‌ورز بسیج با حضور سعید جلیلی، عضو شورای عالی امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: امروز به صورت عمومی اولین جلسه هیات‌های اندیشه‌ورزی سپاه عاشورا برگزار می‌شود.

وی با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه از جمله نیازهای شما یک مجموعه اندیشه‌ورزی (یک مجموعه فکری درست کنید، این‌ها بنشینند، فکر کنند)، تصریح کرد: بسیج و همه اقشار انقلابی زمانی که انقلاب کرد کل جهان ایران را با این شعار نه شرقی و نه غربی می‌شناخت که در تحقیقات خود به صراحت به آن اشاره کردند.

قائم مقام هیات اندیشه‌ورز سپاه عاشورا افزود: در تحقیقات مطرح شده که منظور از شرق و غرب جغرافیایی نیست بلکه منظور از شرق همان بدون خدا و مارکسیسم و غرب یعنی سکولارهاست.


انقلاب بر دو تفکر مارکسیسم و سکولار پیروز شد

وی متذکر شد: انقلاب اسلامی یک اندیشه و راه سوم در برابر مارکسیسم و سکولار است و اگر پیروز شد، یعنی بر این دو تفکر پیروز شده است.

جمال‌پور با اشاره بر اینکه بعد از انقلاب اسلامی با دوران دفاع مقدس روبه رو شدیم، گفت: طبق تحقیقات اندیشه‌ورزان، اندیشه مقاومت، ولایت و شهادت بود که جنگ را پیش برد و منجر به پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

وی افزود: الان بیش از آنکه از توپ و تفنگ در دوران دفاع مقدس بگوییم از فرهنگ، اندیشه و تفکر دفاع مقدس حرف زده و به آن می‌بالیم زیرا تنها چیزی که می‌توان به خاطر آن افتخار کرد، همین شاخصه‌هاست.

قائم مقام هیات اندیشه‌ورز سپاه عاشورا به دوره دیگر در طول انقلاب مبنی بر ایجاد شبیخون فرهنگی توسط دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمن فهمید که با توپ و تفنگ نمی‌تواند بر ایران سلطه یابد، از این‌رو به جنگ نرم روی آورد.

وی یادآور شد: زمانی که حضرت آقا از جنگ نرم صحبت کردند خیلی از متولیان اظهارنظر کردند که نه چنین نیست و خطری تهدید نمی‌کند ولی زمانی نگذشت که بر همه این جنگ نرم روشن شد.

جمال‌پور، هزاران اندیشکده در کل جهان که اغلب در آمریکاست را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: جیمی کارتر، رئیس جمهور زمان انقلاب در آمریکا از جمله افرادی است که الان هم در حال تربیت نیروها برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب، هفت وادی سلوک بر همه ما تعیین شده است، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب همه این راهکارها را برای دانش‌آموز مدرسه تا بازاری، مسوول، کارمند و جوان و پیر ترسیم کرده و افق را مشخص کرده‌اند.


بیانیه گام دوم انقلاب یک داشته و ثروت است

قائم مقام هیات اندیشه‌ورز سپاه عاشورا بیان کرد: الان ما یک داشته ارزشمند و ثروت ارجمند با نام بیانیه در دست داریم که باید براساس همان بیانیه متمرکز شد و گام‌های عملی برداشت.

وی با اشاره بر ماموریت و رسالت هیات‌های اندیشه‌ورز در گام دوم انقلاب، توضیح داد: رهبر معظم انقلاب دو موضوع گذشته و آینده انقلاب را مورد تاکید قرار داده‌اند به طوریکه ما در رابطه با گذشته خجل و شرمنده نیستیم بلکه افتخار هم می‌کنیم همچنین نسبت به آینده نیز امیدوار هستیم.

جمال‌پور تصریح کرد: این امید موضوعی است که باید خودمان آن را ایجاد کنیم در حالیکه برخی‌ تیرهای مسموم برای ناامید کردن  مردم می‌اندازند که وظیفه حفاظت از این امید بر عهده بسیج و در داخل آن بر عهده هیات‌های اندیشه‌ورز می‌باشد.

وی، هدف از هیات‌های اندیشه‌ورز را تولید فکر و ایده نه توضیح افکار موجود و تکرار ایده‌هایی که وجود دارد، سیاست‌گذاری در لایه‌های مختلف بسیج برای ایجاد جوان مومن پای کار انقلاب، اعتلای بسیج در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب در سطح استان، ارائه راهکار برای استحکام درونی بسیج، تهیه راهکارهای اساسی برای جلوگیری از نفوذ دشمن در بسیج، بومی‌سازی سیاست‌های ابلاغی بسیج برشمرد.  

قائم مقام هیات اندیشه‌ورز سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه بزرگترین قوت و قدرت انقلاب مردمی بودن آن است، گفت: سنگینی بار انقلاب بر دوش فلان فرد، مسوول مجلس و دولتی و وزارتخانه نیست بلکه بر دوش مردم می‌باشد.

وی توضیح داد: هیات اندیشه‌ورز می‌خواهد تا خود مردم در قالب فرهیختگان و نخبگان دور هم جمع شده و برنامه بنویسند نه اینکه منتظر باشیم تا یک ابلاغی به دستمان برسد و به آن عمل کنیم.

جمال‌پور ادامه داد: هیات اندیشه‌ورز استان جمع صاحب‌نظران و خبرگان راهبرد اندیشه است.


نفوذ دشمن به بدنه بسیج انکارناپذیر است

وی با بیان اینکه احتمال نفوذ در بدنه بسیج وجود دارد و موضوع انکارناپذیری نیست، خاطرنشان ساخت: وقتی زنی به نام فاطمه حقیقت‌دوست از مردم رای گرفته و وارد مجلس می‌شود و الان در آمریکاست ناشی از همین نفوذها می‌باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر