کد خبر: 978648
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
محمد معتمدی در یک اجرای تاریخی علاقه‌مندان به موسیقی سنتی و ایرانی را با خواندن قطعات ملی و میهنی در تالار بزرگ وزارت کشور به وجد آورد.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: محمد معتمدی که از سال گذشته با ایده اجرای کنسرت‌های رایگان، تلاش کرد تا هنر را به میان مردم ببرد و با جمع‌آوری کمک برای سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان، برای رفع آلام مردم کمک کند، روز اول آذر ماه، روز شروع تور کنسرت‌هایش بود. کنسرت معتمدی در دو سانس ساعت ۱۸ و ۲۱ اجرا شد. این اجرا از سوی مرکز موسیقی «مأوا» زیر مجموعه سازمان هنری رسانه‌ای اوج تهیه شده است.

شروع با «حالا که می‌روی»
«حالا که می‌روی همراه جاده‌ها / برگرد و پس بده تنهایی مرا» معتمدی اجرای کنسرت «حالا که می‌روی» را با اجرای همان قطعه مشهور آغاز کرد. «حالا که می‌روی» با شعری از محمدمهدی سیار و آهنگسازی فرید سعادتمند برای شنوندگان، یک قطعه خاطره‌انگیز به شمار می‌رود چرا که این ترانه را برای اولین بار در تیتراژ پایانی سریال «لحظه گرگ و میش» شنیده بودند؛ سریالی که سال گذشته از شبکه ۳ سیما پخش شد و جزو سریال‌های پربیننده تلویزیون به شمار می‌آمد. همایون اسعدیان، کارگردان سریال «لحظه گرگ و میش» از جمله مهمانان ویژه کنسرت حالا که می‌روی، بود.

معتمدی از مدتی پیش نسبت به مافیای تهیه و پخش موسیقی و کنسرت در کشور انتقاد کرده بود. او چندی پیش با همراهی سالار عقیلی هر سه اجرای خود را که به مدت سه شب برگزار شد به ۱۷۵ شهید غواص تقدیم کرده بود.

«پناه آخر» باز هم یادآور یک سریال
«نگاه مهربان تو پناه آخر من/ با یادت جهان من آشوب است» دومین قطعه‌ای که محمد معتمدی در این شب اجرا کرد، ترانه «پناه آخر» بود. پناه آخر هم مانند «حالا که می‌روی» برای تیتراژ یک سریال تلویزیونی بود.

محمد معتمدی ترانه «پناه آخر» را با شعری از سجاد عزیزی و آهنگسازی محمدرضا چراغعلی برای سریالی به همین نام که از شبکه اول سیما پخش می‌شد، خوانده بود که پخش آن از تلویزیون به تازگی پایان یافت.

«دل‌های فروشی»
«ای دل تو که مستی چه بنوشی چه ننوشی/ با هر نی ناپخته، نبینم که بجوشی» سومین قطعه‌ای که محمد معتمدی در سالن بزرگ کشور اجرا کرد، ترانه «دل‌های فروشی» بود. این ترانه نیز از آلبوم «حالا که می‌روی» انتخاب شده بود. ترانه «دل‌های فروشی» را محمدمهدی سیار سروده و فرید سعادتمند نیز آهنگسازی آن را بر عهده داشته است. بعد از این قطعه، معتمدی ترانه «باور نمی‌کنی» را برای حضار خواند. «باور نمی‌کنی حال دل مرا یادی نمی‌کنی از عاشقت چرا/ من دوست دارمت، چون شب که ماه را»، ترانه «باور نمی‌کنی» را محمدمهدی سیار سروده است.

بازخوانی ۲ ترانه از خوانندگان قدیمی
معتمدی که بیشتر آهنگ‌هایش را برای تیتراژ سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی اجرا کرده است، در کنسرت «حالا که می‌روی» دو قطعه از خوانندگان قدیمی اجرا کرد. قطعات «نفرین» و «سوگند» که جزو آهنگ‌های معروف دهه‌های ۴۰ و ۵۰ شمسی است با صدای معتمدی باز خوانی شد. قطعه «نفرین» در تیتراژ پایانی سریال «لحظه گرگ و میش» از تلویزیون پخش و «سوگند» در پایان فیلم سینمایی «سیانور» خوانده شده بود. اجرای این دو قطعه با استقبال حضار در سالن بزرگ کشور همراه بود.

یاد کودکان کار در کنسرت معتمدی
در میانه اجرای کنسرت، معتمدی یک کیک را روی سن آورد و گفت: «این کیک را برای انجمن کودکان کار ارسال می‌کنیم، به امید اینکه در کشورمان به جایی برسیم که نشانی از فقر دیده نشود و هیچ کودکی در شیرین‌ترین دوران زندگی‌اش به جای تحصیل و بازی، مشغول انجام کار‌های سخت نباشد. زمانی که اینترنت وصل بود، من در فضای مجازی در صفحه شخصی‌ام گفته بودم که اتفاقی با کودکی آشنا شدم که در مناطق جنوبی کشور زندگی می‌کرد، جالب است محل زندگی‌اش با وجود اینکه انسان‌های فقیر در آن زندگی می‌کردند، «غنی‌آباد» نام داشت! آنجا با مدرسه‌ای آشنا شدم که مدیر آن می‌گفت اکثر دانش‌آموزانش کودک کار هستند. ما تلاش کردیم در حاشیه این مدرسه، یکسری کالا مانند حبوبات و سبزیجات تهیه کنیم تا هزینه تحصیل این کودکان فراهم شود.» این اقدام معتمدی با تشویق حضار در سالن همراه بود.

پاسخ مثبت خواننده به درخواست مخاطبانش
همراهی مردم با ترانه‌های محمد معتمدی باعث شد تا در طول کنسرت بار‌ها درخواست تکرار قطعه‌ها از سوی حضار مطرح شود که محمد معتمدی به این درخواست‌ها پاسخ مثبت داد. او برای اینکه مخاطبانش را راضی کند، قطعه «باور نمی‌کنی» را دوباره خواند.

برگزاری کنسرت در مشهد
معتمدی در میانه اجرای کنسرت درباره درخواست اجرای برنامه در مشهد، گفت: حدود دو سال است که در تلاشم شرایطی فراهم شود تا بتوانیم در شهر مشهد نیز کنسرت برگزار کنیم، حتی در پروژه قبلی نیز تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفت، اما متأسفانه نشد. در این مدت اجرا‌هایی در قالب همایش و سمینار پیش روی مخاطبان عزیز مشهدی قرار گرفت. به هر حال همه عوامل این گروه و مجموعه بر این باورند که شهری عزیز، چون مشهد که نور چشم مردم ایران است می‌تواند میزبان اجرا‌های موسیقایی باشد که معیار‌های لازم را برای اجرا در این مکان دارد. به هر ترتیب امید است که تا آخر سال هم بتوانیم این کنسرت را در مشهد نیز برگزار کنیم و این شرایط با یاری همه مدیران و دست‌اندرکاران مهیا شود، البته کنسرت «حالا که می‌روی» قرار است بعد از تهران در شهر‌های اصفهان، شیراز و رشت اجرا شود.

حسن ختامی با اجرای احساسی «ای ایران»
ترانه‌های «آرام من»، «پاییز» و «کویر» از دیگر ترانه‌های کنسرت «حالا که می‌روی» بود. محمد معتمدی در پایان این کنسرت ترانه خاطره‌انگیز و ملی «ای ایران» را خواند. معتمدی این ترانه را به شهدا تقدیم کرد و در زمان اجرای این ترانه اشک می‌ریخت. حضار در کنسرت به صورت ایستاده ترانه «ای ایران» را همخوانی کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار