کد خبر: 978475
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰
اغتشاشگران به هنر نمایش هم ضربه زدند
اغتشاشات در برخی شهر‌ها علاوه بر ضرر و زیان به اماکن عمومی، به فرهنگ و هنر نیز ضرر زیادی وارد کرده و کاهش ۷۰ درصدی فروش تئاتر‌ها تنها بخشی از این ضرر و زیان است.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: همزمان با کاهش میزان فروش سینما‌ها در هفته گذشته که به واسطه بروز ناآرامی در برخی از شهر‌ها به وجود آمد، اغتشاشات باعث شد تا مخاطبان تئاتر نیز با ریزش قابل توجهی روبه‌رو شود.

افزایش قیمت بنزین به تنهایی عاملی برای کاهش رفت و آمد‌های غیرضروری در سطح شهر‌ها شده و رفت و آمد به مراکز فرهنگی را تحت تاثیر قرار داده است. از سوی دیگر با اختلال در دسترسی به اینترنت، سایت‌های آنلاین فروش بلیت تئاتر نیز با مشکل روبه‌رو شده‌اند. این عوامل در کنار ایجاد حس ناامنی ناشی از فعالیت اغتشاشگران در چند شهر باعث شده تا فروش تماشاخانه‌ها با ریزش قابل توجهی روبه‌رو شود. خبرگزاری کار ایران، در گزارشی با بررسی میزان فروش بلیت تئاتر‌ها در هفته گذشته از ریزش ۷۰ درصدی خرید بلیت تئاتر خبر داده است.

داود نامور، مدیر عمارت نوفل لوشاتو درباره ریزش میزان فروش بلیت تئاتر می‌گوید: «از روز شنبه سایت‌های فروش بلیت بسته شد و تمام تبلیغات تئاتر که به شکل مجازی انجام می‌شد از بین رفت. یادمان باشد دیگر فضای تبلیغات مثل چند سال پیش نیست که گروه‌ها از طریق پیامک یا به شکل دهان به دهان به تبلیغ نمایش‌شان بپردازند؛ چند سال است این تبلیغات به شکل مجازی انجام می‌شود، بنابراین با قطعی اینترنت که از روز جمعه اتفاق افتاد، گروه‌ها نه توانسته‌اند تبلیغ کنند و نه ارتباطی با مخاطب بگیرند.»

نامور با اشاره به اینکه اگر وضعیت به همین منوال تا چند روز آینده ادامه یابد، اتفاق‌های بسیار بدی برای اقتصاد سست خانواده تئاتر می‌افتد و شاید به تعطیلی گسترده‌تری در سالن‌های نمایش منجر شود، تصریح می‌کند: «اگر قطعی و اختلال اینترنت بیش از این طولانی شود، شاید ما هم در مجموعه خودمان اعلام تعطیلی کنیم، اما اگر اینترنت و تبلیغات فضای مجازی برگردد شاید بتوانیم به گروه‌ها کمک و این یک هفته را جبران کنیم. در هر صورت اتفاق‌های رخ داده بسیار ناگوار بوده و از تبعاتش بسیار احساس نگرانی می‌کنیم.»

خبرگزاری «مهر» از تجدید نظر افرادی که برای تماشای تئاتر بلیت خریده بودند، گزارش می‌دهد و می‌نویسد: «ناآرامی‌های اخیر باعث شده آن تعداد از مخاطبانی که از پیش بلیت نمایش‌های مورد نظر خود را خریداری کرده بودند نیز از تماشای نمایش صرف نظر کرده و در سالن‌های تئاتر حضور پیدا نکنند.» امید است با خروش مردم علیه اغتشاشگران و بازگشت کشور به شرایط عادی، هنر نمایش نیز رونق مجدد پیدا کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار