کد خبر: 978321
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
فروکش‌کردن هیجانات بازار ارز
بعد از تخلیه شوک بنزینی از بازار ارز قیمت‌ها از روز سه‌شنبه با شتاب بیشتری سیر نزولی را طی می‌کند و از روز گذشته وارد کانال ۱۱هزار تومان شد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «تسنیم»، فعالان بازار ارز و طلا معتقدند آرام شدن فضای سیاسی و کاهش التهابات بازار طلا و ارز موجب ادامه ریزش قیمت در روز گذشته شد، بر همین اساس قیمت دلار از ۱۲ هزار و ۵۰ تومان روز سه شنبه، به کانال ۱۱ هزار تومان در روز چهارشنبه بازگشت و با قیمت ۱۱ هزار و ۹۵۰ تومان فروخته شد.

گفتنی است، با کاهش قیمت ارز، قیمت تمام‌سکه نیز نسبت به روز چهارشنبه ۹۰ هزار تومان کاهش یافت و با ارزش ۴ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان فروخته شد.

روز گذشته فضای خرید و فروش در بازار طلا و ارز آرام بود و فقط خریداران واقعی در فردوسی و سبزه‌میدان حضور داشتند. بازاری‌ها می‌گفتند مدیریت عرضه و تقاضا و اعمال سیاست‌های اخیر بانک مرکزی موجب شد تا افزایش قیمت‌ها در بازار ارز و به‌دنبال آن طلا و سکه خنثی شود.

این درحالی است که دلال‌ها و سوداگران ارزی قصد ماهیگیری از فضای ملتهب را داشتند، ولی ناکام ماندند، این افراد سعی می‌کردند با دپوی دلار قیمت را در روز‌های اخیر بالا ببرند؛ البته دلار تا ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان نیز بالا رفت، ولی بعد از افزایش قیمت ارز در صرافی‌های بانکی و اجرای سیاست‌های به‌موقع بانک مرکزی بازار در همان نقطه ایست کرد و از ساعتی بعد روند نزولی را پیش گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار