کد خبر: 978296
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۰
نشست بنیامین نتانیاهو با بنی گانتس، رئیس حزب آبی- سفید بدون هیچ نتیجه‌ای درباره روند تشکیل دولت به پایان رسید و لیبرمن، مهره تعیین‌کننده در تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی هم گفت با هیچ‌کدام از احزاب راستگرا یا چپگرا ائتلاف نمی‌کند تا ضمن ادامه بن‌بست، احتمال برگزاری سومین انتخابات رژیم در یک سال، قوت بگیرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در آستانه مهلت اعطا شده به بنی گانتس برای تشکیل دولت، او به عنوان رهبر ائتلاف آبی - سفید روز سه شنبه با بنیامین نتانیاهو دیدار کرد، اما این نشست بدون نتیجه به پایان رسید. به گزارش اسپوتنیک، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد که این نشست در دفتر نتانیاهو با هدف رفع موانعی که بر سر راه تشکیل دولت وجود دارد، برگزار شد. نتانیاهو از گانتس خواست که با او در تشکیل کابینه فراگیر همراه شود تا این رژیم بتواند دره اردن را به اراضی اشغالی فلسطین ضمیمه کند، ولی گانتس درخواست او را نپذیرفت. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته که سه عضو از ائتلاف آبی- سفید با پیوستن به دولتی با ریاست نتانیاهو مخالفند. این سه شخصیت عبارتند از یائیر لاپید، موشه یعالون و گابی اشکنازی.

نتانیاهو در پایان نشست گفت: «این آخرین زمان برای اتخاذ یک تصمیم تاریخی بود که بر امنیت و آینده اسرائیل تأثیر می‌گذاشت. متأسفانه امروز فهمیدم که گانتس با پیشنهاد روون ریولین، رئیس اسرائیل مخالف است و تمایل شهروندان برای تشکیل دولت وحدت فراگیر را نادیده می‌گیرد.» وی افزود: «گانتس می‌خواهد دولت اقلیتی تشکیل دهد که به حمایت لیست مشترک عربی وابسته باشد.» گانتس نیز بعد از دیدار با نتانیاهو گفت: «در نشست امروز همان سخنانم را تکرار کردم که از زمان وارد شدن به عرصه سیاست گفته بودم و آن اینکه اسرائیل به دولت وحدت لیبرال فراگیر نیاز دارد که متشکل از دو حزب اصلی سیاسی باشد که در انتخابات پیروز شده‌اند.» وی گفت: «دولت وحدت هم نگرانی‌های امنیتی و اقتصادی را از بین می‌برد و هم به دودستگی‌ها در جامعه اسرائیل که طی سال‌های اخیر افزایش یافته پایان می‌دهد. این دولتی است که نقشه راه اصلی خود را با تکیه بر احزاب سیاسی مشخص خواهد کرد. انتخابات برای بار سوم درست نیست، اما ما اصول و ارزش‌های اصلی‌مان را زیر پا نمی‌گذاریم و نهایت تلاش‌مان را می‌کنیم تا به توافق درباره تشکیل دولت در زمان باقی‌مانده دست یابیم تا جلوی برگزاری انتخابات پر هزینه و غیرضروری را بگیریم.»

لیبرمن هم به نتانیاهو و گانتس «نه» گفت
در نبود توافق بین گانتس و نتانیاهو، دیروز همه نگاه‌ها به سمت «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی جلب شد، ولی او روز چهار شنبه مخالفت خود را با پیوستن به هر دولتی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و رهبر حزب «لیکود» یا بنی گانتس، رئیس ائتلاف «آبی-‌سفید» تشکیل دهند، اعلام کرد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، لیبرمن رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» در نشست مطبوعاتی پارلمان این رژیم اعلام کرد که با هیچ‌کدام از احزاب راستگرا (نتانیاهو) یا چپگرا (گانتس) ائتلاف نمی‌کند. با اعلام مخالفت لیبرمن احتمال برگزاری سومین انتخابات پارلمانی این رژیم در یک سال قوت گرفته است. لیبرمن این دو حزب را مسئول شکست در تشکیل دولت فراگیر دانست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار