کد خبر: 978287
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
قائم مقام مرکز «مأوا» ضمن اعلام جزئیات تور کنسرت «محمد معتمدی» مطرح کرد
قائم مقام مرکز «مأوا» ضمن اعلام خبر برپایی اولین کنسرت از تور کنسرت «محمد معتمدی» از تلاش این مرکز جهت لذت بردن مردم از فضای موسیقی بدون انجام رفتار‌های خارج از عرف ضمن رعایت چارچوب‌ها خبر داد.
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: «احسان خداپرست» قائم مقام مرکز «مأوا» درباره ایده برگزاری کنسرت محمد معتمدی به فارس گفت: ما سال گذشته «آلبوم حالا که می‌روی» را تولید کردیم که تجربه بسیار خوبی بود. واقعیت این است که موسیقی سنتی برای تهیه‌کنندگان سوددهی کمتری دارد و درآمدزا نیست و در کنار آن دغدغه ترویج چنین موسیقی‌ای هم وجود ندارد و همین باعث شده که تهیه‌کنندگان کمتر به این حوزه ورود کنند. با توجه به این شرایط ما تصمیم گرفتیم در این حوزه ورود کنیم. خداپرست در ادامه تأکید کرد: باید این را هم بگویم که از سوی دیگر برپایی کنسرت هم دردسر‌های خودش را دارد و به نوعی فضای برگزاری کنسرت دست افراد محدود و خاصی است که اجازه ورود دیگران را نمی‌دهند یا مسیر را سخت و گران می‌کنند تا افراد برای برگزاری فقط به آن‌ها مراجعه کنند. آقای معتمدی نیز این دغدغه را داشتند که می‌خواستند ما درگیر چنین حاشیه‌هایی نباشیم و کنسرت را به صورت تور کنسرت برگزار کنند.

قائم مقام مرکز مأوا گفت: موسیقی تفریح سالمی است و ما برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای این حوزه داریم. به هم زدن فضای خوب ترانه و استفاده از کلمات سخیف به مرور فرهنگ را عوض می‌کند، اما ما باید در عین حال که برای مخاطب برنامه می‌سازیم باید اصول را هم رعایت کنیم، در این میان هنجار‌های عرفی و فرهنگی و دینی همه در کنار هم معنا پیدا می‌کنند. مردم ایران اگر محصول خوب دریافت کنند، حتماً استقبال می‌کنند. تهیه‌کننده‌ها هم اگر بفهمند ضمن رعایت یکسری چارچوب‌ها می‌توانند درآمدزایی داشته باشند، حتماً از این جریان استقبال خواهند کرد.
وی ضمن اشاره به اینکه موسیقی خوب هم الزاماً سنتی نیست و شامل حال همه شاخه‌های موسیقی می‌شود، ادامه داد: تأکید ما بر همه حوزه‌هاست و فقط فضای سنتی را پوشش نمی‌دهیم. نگاه ما فقط تجارتی نیست و نگاه‌مان کاملاً فرهنگی است و باید ضمن مخدوش نکردن فرهنگ اصول بازار را هم رعایت کنیم.

خداپرست در پایان خاطر نشان کرد: ما تلاشمان این است که بدون انجام رفتار‌های خارج از عرف مردم از فضای موسیقی لذت ببرند و چارچوب‌ها را هم رعایت کنند. مجموعه «مأوا» معتقد است عرصه موسیقی یکی از ابزار‌های مهم برای گسترش مفاهیم اسلامی انقلابی برای نسل امروز است و به همین دلیل تصمیم گرفته در برگزاری کنسرت خوانندگان محبوب ورود پیدا کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار