کد خبر: 978213
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
حاشیه‌ای بر از دست رفتن چهارمین فیفادی برای تیم ملی فوتبال و مقایسه آن با تقویم پر سایر حریفان آسیایی
فرصت‌ها به راحتی از دست می‌روند، آن‌هم در روز‌هایی که بیشتر از هر زمانی با توجه به شرایط سخت حاکم بر تیم ملی فوتبال، شاگردان ویلموتس به محک خوردن و بازی‌های تدارکاتی نیاز دارند، اما نه فدراسیون فوتبال و نه ویلموتس اراده‌ای برای استفاده از این فرصت‌ها ندارند.
سرويس ورزش جوان آنلاين: تیم ملی کشورمان دیروز در حالی چهارمین فیفادی را در سال جاری برای انجام بازی تدارکاتی از دست داد که سایر تیم‌های مدعی آسیایی در کارنامه بازی‌هایشان جای خالی ندارند و تقویم پروپیمانی برای انجام مسابقات تدارکاتی از ابتدای امسال تا امروز داشته‌اند.

فرصت‌ها به راحتی از دست می‌روند، آن‌هم در روز‌هایی که بیشتر از هر زمانی با توجه به شرایط سخت حاکم بر تیم ملی فوتبال، شاگردان ویلموتس به محک خوردن و بازی‌های تدارکاتی نیاز دارند، اما نه فدراسیون فوتبال و نه ویلموتس اراده‌ای برای استفاده از این فرصت‌ها ندارند. همین است که این شب‌ها در حالی که تیم‌های ملی مختلف در سطح آسیا و دنیا در حال برگزاری بازی تدارکاتی هستند، در ایران ملی‌پوشان به جای اینکه در اختیار تیم ملی باشند به باشگاه‌هایشان رفته‌اند تا یک فرصت دیگر هم برای انجام بازی تدارکاتی از ویلموتس و شاگردانش گرفته شود.

این چهارمین فیفادی است که تیم ملی از ابتدای امسال از دست می‌دهد، به طوری که امسال برنامه بازی‌های دوستانه تیم ملی خلوت‌تر از همیشه بود، آن هم در شرایطی که سایر رقبای کشورمان در آسیا، فرصت سر خاراندان در روز‌های فیفا را ندارند و بازی‌های دوستانه پروپیمانی را برای تیم ملی کشورشان در نظر گرفته‌اند. مسئله‌ای که می‌تواند یک زنگ خطر برای فوتبال ایران باشد، به خصوص که با نتایج ضعیف تیم ویلموتس و دو باخت متوالی به بحرین و عراق، راه صعود به جام جهانی از همین ابتدا سخت شده است و بازی‌های تدارکاتی می‌تواند به بهبود شرایط و هماهنگی بیشتر تیم کمک کند، اما اینجا نه گوش فدراسیون فوتبال بدهکار است و نه گوش ویلموتس.

بی‌خیال بازی تدارکاتی
فوتبال ملی کشورمان شاید یکی از خلوت‌ترین سال‌هایش را از نظر انجام بازی‌های تدارکاتی تجربه می‌کند و بنا بر ضرب‌المثل معروف، سالی که نکوست از بهارش پیداست. سال ۹۸ در حالی آغاز شد که تیم ملی فوتبال در اولین فیفادی سال جدید که فروردین‌ماه بود برنامه‌ای نداشت و تاج با توجه به اینکه تیم ملی پس از رفتن کی‌روش سرمربی نداشت، روغن ریخته را نذر امامزاده کرد و گفت فرصت این فیفادی در اختیار فوتبال باشگاهی قرار می‌گیرد تا تعطیلی‌های سال گذشته به بهانه اردو‌های تیم ملی برای آماده‌سازی در راه جام ملت‌ها جبران شود!

در فیفادی خردادماه، اما فدراسیون فوتبال فعال ظاهر شد و با توجه به انتخاب ویلموتس به عنوان سرمربی جدید تیم ملی برای مربی بلژیکی سنگ تمام گذاشت. تیم ایران در خردادماه دو بازی تدارکاتی با تیم‌های سوریه و کره جنوبی انجام داد که حاصل آن یک برد ۵ بر صفر برابر سوریه و یک مساوی یک – یک مقابل کره برای کشورمان بود.
در فیفادی شهریور تیم ملی در حالی پیش از بازی با هنگ‌کنگ در اولین مسابقه در انتخابی جام جهانی قطر، فرصت یک بازی دوستانه را داشت که این فرصت را هم هدر داد تا سومین فیفادی از دست برود. در فیفادی آبان تیم ملی با دو بازی انتخابی جام جهانی قطر برابر کامبوج و بحرین پر بود و تیم ملی علاوه بر بازی با عراق که یک بازی رسمی در انتخابی جام جهانی بود با توجه به استراحت در ۲۸ آبان، فرصت یک بازی تدارکاتی را داشت، اما با وجود ادعا‌های مسئولان فدراسیون برای مذاکره با تیم‌هایی مانند برزیل، هند، پاراگوئه، امارات، گرجستان، لیبریا، چین، استرالیا و ...، تیم ملی فوتبال کشورمان چهارمین فیفادی را هم از دست داد و در حالی که دیشب تیم‌های ملی مختلف بازی دوستانه داشتند، ویلموتس در بلژیک و شاگردانش در تیم‌های باشگاهی‌شان در حال استراحت بودند!

فیفادی‌های بعدی فروردین و خرداد سال آینده است که تیم ملی کشورمان درگیر بازی‌های انتخابی جام جهانی خواهد بود و عملاً فرصتی برای بازی تدارکاتی نخواهد داشت تا از همین حالا پیش‌بینی شود که تیم ملی کشورمان حداقل تا ماه پایانی تابستان ۹۹ بازی دوستانه‌ای برگزار نخواهد کرد.
در حالی مسئولان فدراسیون مشکلات مالی و عدم تمایل کشور‌ها به بازی با ایران را دلیل از دست رفتن فرصت بازی‌های تدارکاتی عنوان می‌کنند که نمی‌توان از کم‌کاری و اهمال مدیران فدراسیون و البته بی‌تفاوتی ویلموتس در این زمینه گذشت و رویکردی که تضعیف بیشتر تیم ملی را به همراه دارد.

تقویم شلوغ حریفان
در شرایطی تیم ملی کشورمان به عنوان تیم اول رنکینگ آسیا، دیشب بازی تدارکاتی نداشت و یکی از روز‌های فیفا را از دست داد که اکثر رقیبان آسیایی کشورمان برخلاف تیم ملی ایران از چهار فیفادی امسال بیشترین بهره را بردند. در حالی تیم کشورمان تنها دو بازی تدارکاتی در هشت ماه اخیر انجام داده که ژاپن تیم دوم رنکینگ آسیا جدی‌ترین رقیب کشورمان از ابتدای امسال هفت بازی تدارکاتی داشته است. ژاپنی‌ها دیروز در شرایطی در یک بازی دوستانه به مصاف ونزوئلا رفتند که از ابتدای امسال علاوه بر انجام چهار بازی تدارکاتی با تیم‌های ترینیداد و توباگو، السالوادور، پاراگوئه و ونزوئلا، در تابستان امسال هم به عنوان تیم مهمان در رقابت‌های کوپا‌آمه‌ریکا با تیم‌های شیلی، اروگوئه و اکوادور نیز بازی کرده‌اند تا شاگردان هاجیمه موری‌یاسو تا امروز برنامه پروپیمانی را داشته باشند.

کره جنوبی تیم سوم رنکینگ آسیا از ابتدای امسال شش بازی تدارکاتی داشته است. کره‌ای‌ها فروردین با بولیوی و کلمبیا بازی کردند، خردادماه به مصاف استرالیا و ایران رفتند، شهریورماه با گرجستان دیدار کردند و دیروز هم مقابل برزیل قرار گرفتند. شاید عجیب باشد، اما استرالیا تیم چهارم رنکینگ آسیا به مراتب آمار بدتری از ایران دارد و در هشت ماه اخیر تنها یک بازی دوستانه در خردادماه برابر کره جنوبی برگزار کرده است.
قطری‌ها هم که تیم پنجم رنکینگ آسیا و قهرمان جام ملت‌های ۲۰۱۹ هستند، در سال جاری تا امروز پنج بازی تدارکاتی داشته‌اند. آن‌ها فروردین‌ماه با برزیل بازی کردند، خرداد در رقابت‌های کوپا به عنوان تیم مهمان به مصاف تیم‌های پاراگوئه، کلمبیا و آرژانتین رفتند و دیشب نیز با سنگاپور یک بازی تدارکاتی انجام دادند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
0
0
شیران ایران تاکید می کنم شیرها
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار