کد خبر: 978124
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
سخنگوی اصناف خبر داد
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: سخنگوی اتاق اصناف ایران از ۱۲ هزار مورد بازرسی روزانه و تشکیل ۶۵۰ پرونده تخلف صنوف مختلف، در چهار روز گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجتبی صفایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عمده تخلف در پرونده‌های یاد شده، درج نکردن قیمت و ارائه نکردن فاکتور فروش بوده است گفت: بازرسان اصناف و اتحادیه‌ها روزانه از ۷ صبح تا ساعت ۲۲ عملکرد اصناف را در شرایط کنونی بازار با اولویت صنوف تأثیرپذیر از نرخ حامل‌های انرژی به ویژه صنوف حمل‌و‌نقل، رصد و بررسی و با تخلفات برخورد می‌کنند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در تأمین کالا هیچ مشکلی نداریم، بنابراین اگر در شبکه توزیع، تخلفی رخ دهد و عده‌ای بخواهند با سوءاستفاده از شرایط کنونی، سودجویی کنند در سریع‌ترین زمان ممکن به پرونده‌های تخلفات اینچنینی رسیدگی می‌کنند و حتی بازرسان ما کمتر از یک ساعت در محل حضور می‌یابند و بسته به نوع تخلف در محل وقوع جرم نیز برخورد‌ها و جریمه‌های لازم را اعمال خواهند کرد. صفایی درباره بازدارنده نبودن جرایم موجود در قانون برای متخلفان گفت: بازرسان ما هم اکنون از ظرفیت قانونی موجود در قانون اصناف برای نظارت بر بازار استفاده می‌کنند، اما برای بازدارنده بودن جرایم، طرحی تهیه شده که به زودی در جلسه هماهنگی سران قوا مطرح می‌شود که با تصویب آن، اشد مجازات برای متخلفان اعمال خواهد شد. وی افزود: هم اکنون از همه ظرفیت‌ها چه ظرفیت اصناف و چه ظرفیت دیگر سازمان‌ها و نهاد‌ها برای نظارت و رصد بازار استفاده می‌شود و نظارت‌ها و رصد بازار تشدید خواهد شد تا عده معدودی که قصد سودجویی دارند فرصت سوءاستفاده نداشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار