کد خبر: 978033
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
با معرفی برترین‌ها دررشته‌های قصه گویی، فیلم ومقاله
اختتامیه دومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی دردوره پیش دبستانی عصر یکشنبه با حضورمعاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان درسالن دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزارشد.

هویت ریشه‌های ایرانی و اسلامی از سنین کودکی باید تقویت شود
 
 جوان آنلاین / رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش دراین مراسم گفت: برنامه‌های همایش هویت ازیک سال قبل شروع شد و حاصل تلاش مجموعه بزرگی است که امروز نتایج آن آشکارمی شود.
 
دومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی به کارخود پایان داد

وی افزود: این همایش یک تجربه درکار گروهی و تیمی دراداره کل اموزش و پرورش قزوین بود که بسیار ارزشمند است، زیرا همه خود را درآن سهیم دانستند و یک کارجمعی را تجربه کردند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: درسند تحول به فرآیند تعالی و تحکیم هویت دردوره پیش دبستانی تاکید شده است.

وی بیان کرد: هویت شناسه ومجموعه‌ای ازویژگی‌ها وخصوصیاتی است که تعلق و وابستگی ایجاد می‌کند وقصه وابستگی ودل بستگی به تمایز فردی وجمعی است.

حکیم زاده افزود: فرد یا جمع هویت یافته می‌دانند چه می‌خواهند و هویت بخشی مانند نخ دانه‌های تسبیح است که باید از رها شدن وجود انسان‌ها جلوگیری کنیم.

وی گفت: هویت قصه ریشه دواندن دربسترهاست و این بستر باید ایرانی و اسلامی باشد.
 
دومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی به کارخود پایان داد

حکیم زاده یادآور شد: آنچه درهویت مطرح می‌شود ریشه ایرانی واسلامی بودن دارد و اگر بخواهیم فرزندانمان رنگ و بوی ایرانی واسلامی داشته باشند باید تعلیم وتربیت را از دوران کودکی آغاز کنیم تا نهال فرهنگی را دراین آب و خاک زنده کنیم.

وی افزود: دوران کودکی بسیارمهم است و ویژگی هویت اسلامی برگرفته از کتاب الهی و قرآن است که مبنای کارقرار دارد.

حکیم زاده اظهار داشت: عناصر ایرانی هویت، از فرهنگ غنی ایرانی گرفته شده و الهام یافته از شاهنامه است که نشان می‌دهد ایرانی ازاهریمن و بیگانه اطاعت نکرده و همواره مقاوم و با عزت زندگی کرده است.

وی افزود ریشه‌های ایرانی از رودکی، سعدی، حافظ، مولانا و خیام ادامه یافته و به دوره معاصر می‌رسد و در واقع رنگین کمانی از فرهنگ و آداب و پوشش و غذا‌های مختلف دارد و این هویت ایرانی اسلامی یک رنگین کمان زیباست.

حکیم زاده بیان کرد: حاصل هویت موجب بالندگی می‌شود و خروجی آن شهدایی، چون بابایی، لشگری، رجایی و ۳۶ هزار شهید والامقام و صد‌ها دانش آموز شهید است که موجب عزت کشور شدند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید کودکان ما رنگ خدایی بگیرند و بتوانند درمسیر بزرگان و شهدا پا بگذارند و برای تحقق این امر به مدیران معلمان و مربیانی توانمند و متعهد نیازمندیم.

وی افزود: باید کرامت کودکان را پاس بداریم و با نگاهی ملی به همه اقوام و آداب و رسوم به کرامت همه اقوام و افراد احترام بگذاریم.

حکیم زاده بیان کرد: وظیفه داریم کرامت کودکان را حفظ کنیم و قبل ازهرتصمیمی ببینیم سهم دانش آموزان ازآن موضوع چیست.

حکیم زاده یادآورشد: حذف خشونت از مدارس، حفظ کرامت، فرهنگ پاسداشت ازجایگاه و کرامت کودکی درمدرسه، خانواده و جامعه باید نهادینه شود وهمه به آن اهمیت دهند.

مدارس خود را برای اجرای سند تحول باید مناسب سازی کنیم
 
دومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی به کارخود پایان داد
 
خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین دراین مراسم گفت: یکی از رویکرد‌های ما در سند تحول توجه به هویت و فرهنگ کودکان در دوره پیش دبستانی است.

وی بیان کرد: در سند تحول باید دانش آموزان را به مراتب حیات طیبه رهنمون کنیم لذا نیازمند مدرسه‌ای مناسب با شرایط کنونی هستیم.

رحمانی تصریح کرد: آینده جامعه ما در گرو مدرسه امروز ماست لذا باید ازهمه ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا به اهداف همایش دست یابیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: باید محیط مدرسه را متحول کنیم تا یک شرایط مطلوب ایجاد شود و باید همه ظرفیت‌ها را بکار گیریم و کاری ماندگار انجام دهیم.
 
وی از حمایت امام جمعه، استاندار و مسئولان آموزش و پرورش در برگزاری همایش هویت تشکر کرد و اظهارداشت: با تدارک برنامه‌های متنوع و متعدد تلاش کردیم تا با مشارکت دانش آموزان فضایی بانشاط برای شرکت کنندگان درهمایش ایجاد شود.

دراین مراسم ازبرگزیدگان بخش‌های قصه نویسی، مقاله، قصه خوانی، قصه گویی، فیلم، بازی یادگیری با گرایش بازی‌های رایانه‌ای و بازی‌های آزاد تجلیل واز کتاب دومین همایش هویت کودکان ایران اسلامی رونمایی شد.

برگزیدگان همایش ملی هویت کودکان در قزوین معرفی شدند
 
- دربخش قصه گویی، گلی جودت ازآذربایجان غربی اول شد، ندا نورالله زاده از یزد دوم شد و معصومه رحمانی از قزوین درمکان سوم جای گرفت و صبریه یوسفی از کردستان شایسته تقدیر شناخته شد.

- دربخش فیلم سید محمد سینا حسینی از یزد، در مکان اول جا گرفت، زهرا سعادتی پور از همدان دوم شد و رقیه کاظمی از قزوین در رده سوم قرار گرفت.
 
دومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی به کارخود پایان داد
 
- همچنین پریسا قادری وسیما درویش زاده از سیستان و بلوچستان، صدری پشتدار از کهکیلویه و بویر احمد، شایسته تقدیر شناخته شدند.
- در بخش قصه نویسی، طاهره اصفهانی از کردستان به مقام اول رسید، فرزانه طاهرخانی از قزوین دوم شد و مسعود معصومی از استان مرکزی در مکان سوم جای گرفت و آرزو کریمی از شهرستان‌های تهران شایسته تقدیر شناخته شد.

- درمقاله وحید خلخالی و مجموعه همکاران وی در رده اول قرار گرفتند.
 
دومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی به کارخود پایان داد
 
- محمدرضا قادری گسک و همکاران از خراسان جنوبی دوم شدند و مهدی ابراهیم خانی از همدان در رده سوم جای گرفتند.

- حامد ربیعی، از قزوین، ضیا الدین سالاری ازهرمزگان، آذر فرهادی افشار، از کرمان، صالح قاسمی ینگی کند از آذربایجان شرقی، مینا پریزاد ازآذربایجان غربی، حکیمه سادات شریف زاده از مازندران، ازدیگربرگزیدگان بخش مقاله بودند.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر