کد خبر: 977812
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: شرکت تولیدی قند در تبریز به دلیل عرضه خارج از شبکه ۲ هزار تن شکر سهمیه ای به پرداخت ۱۳۷ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.

سیداحد یوزباشی، افزود: در اجرای طرح تشدید کنترل بازار و مبارزه با متخلفات اقتصادی برای رسیدگی به تخلفات یک شرکت تولیدی قند در تبریز به دلیل عرضه خارج از شبکه و گرانفروشی در این اداره کل پرونده تشکیل و به تخلف آن رسیدگی شد.

وی اظهار داشت: با توجه به بررسی های انجام شده این شرکت مقدار یک هزار تن شکر برای تبدیل به قند از طرف شرکت بازرگانی دولتی ایران بر اساس حواله صادره سهمیه دریافت کرده است تا با نرخ مصوب آن را عرضه کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این شرکت همچنین یک هزار تن دیگر نیز با استفاده از برگ و مهر یک شرکت قند دیگر دریافت کرده است، گفت: پس از استعلام های لازم مشخص شد سهمیه ای که بنام هر دو شرکت گرفته شده است فاقد پروانه بهره برداری بوده و این شرکت در مجموع ۲ هزار تن شکر دریافت کرده که بدون تبدیل به قند و بصورت عرضه خارج از شبکه آن را فروخته است.

یوزباشی، ادامه داد: متهم ۳۵۰ تن شکر نیز از سهمیه استانی دریافت کرده و ضمن تبدیل به قند بدون رعایت ضوابط قیمت گذاری بالاتر از نرخ مصوب در سطح استان عرضه و مرتکب تخلف گرانفروشی شده است.

وی یادآوری کرد: متهم در اظهارات خود عنوان کرده که تمامی سهمیه های دریافتی شکر را به قند تبدیل و به بازار عرضه کرده اما به دلیل عدم ارائه مدارک محکمه پسند و با تحقیقات و بررسی های انجام شده توسط این اداره کل، اتهام وارده محرز و مسلم است.

یوزباشی، افزود: با توجه به اینکه کالای عرضه شده دارای نرخ مصوب است هرگونه فروش به بهای بیش از نرخ تعیین شده تخلف است بنابراین با احتساب قند فروخته شده طبق قانون تعزیرات حکومتی این شرکت به خاطر این تخلف به پرداخت ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و از بابت فروش خارج از شبکه شکر بواسطه انتقال سهمیه مقرر به سایر مناطق جغرافیایی و لحاظ کردن سوابق تخلفی متهم به پرداخت ۱۲۰ میلیارد ریال محکوم شد.

از ابتدای سال جاری تا کنون در زمینه کالا و خدمات تعداد ۶ هزار و ۶۵۰ پرونده در اداره کل تعزیرات حکومتی استان تشکیل و تعداد ۶ هزار و ۳۲۱ پرونده مختومه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر