کد خبر: 977448
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
تکمیل اخلاق فضیله از اهداف بعثت حضرت رسول اکرم بود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز هفته کتاب گفت: نان و کتاب دو نماد سلامت جسم و روح انسان‌ها هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم  در جلسه مکارم اخلاق و معنویت مدیران دستگاه های اجرایی استان با تشریح ابعاد مختلف بعثت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم اظهار داشت: جاذبه اخلاقی پیامبر که دشمنان را در برابر اسلام به زانوی تسلیم نشاند و دوستان مجذوب پیامبر کرد از عوامل ظاهری پیروزی حضرت رسول در امر بعثت بود.

وی افزود: مکارم اخلاق و صفات عالیه انسانی پیامبر، خود یک معجزه بود و این موضوع در فتح مکه متجلی شد.

آل‌هاشم ادامه داد: پیامبر مجادله در سخن، پر گویی و دخالت در اموری که به ایشان مربوط نبود، دور کرده بود و همچنین در مورد مردم هم از سه موضوع اجتناب می‌کرد، کسی را مزمت و سرزنش نمی‌کرد و لغزش‌ها و عیوب پنهانی مردم را جستجو نمی‌کرد.

امام جمعه تبریز در ابتدای جلسه مکارم مدیران با اشاره به مناسبت های تقویمی هفته گفت: ۲۶ آبان سالروز آزاد سازی سوسنگرد است که نقش لشکر همیشه قهرمان ۳۱ عاشورا، آیت الله شهید مدنی  و رهبر معظم انقلاب، بی‌همتا و ممتاز بود.

وی با اشاره به فرمان حضرت امام راحل در خصوص آزادسازی آبادان و سوسنگرد گفت: حضرت امام در دو مقطع از کلمه باید استفاده کرده اند که با نقش‌آفرینی، رشادت و فداکاری رزمندگان اسلام این دو شهر آزاد شد تا کلید فتح خوزستان به دست رژیم بعث نیافتد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری سخنان خود با اشاره به آغاز هفته کتاب گفت: نان و کتاب دو نماد سلامت جسم و روح انسان‌ها هستند.

امام جمعه تبریز افزود : به گفته صاحب نظران دو چیز باید در کشور رایگان باشد یکی کتاب که قوام و سلامت روان مردم را تامین می‌کند و دیگری نان است که سلامت جسم انسان را تامین می‌کند.

آل‌هاشم تاکید کرد: از این باید در موضوع تهیه کاغذ ارزان و چاپ و نشر کم هزینه دستگاه های ذی ربط اهتمام جدی داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر