کد خبر: 977348
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، در حالی بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه اجاره مسکن مربوط به استان لرستان با ۳۷/ ۲ درصد افزایش بوده که متوسط افزایش هزینه اجاره‌بها برای کل خانوار‌هایی که تمدید قرارداد داشته‌اند، در فصل تابستان ١٣٩٨ برابر با ۲۷ /۱ درصد است.
یکی از بخش‌های مهم در برآورد شاخص قیمت مصرف‌کننده، بخش مسکن است. این بخش شامل زیر بخش‌های «اجاره‌بهای واحد‌های مسکونی» و «خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی» (تعمیرات جزئی واحد مسکونی: لوله‌کشی، گچ‌کاری، برق‌کاری، نصب ایزوگام و...) می‌باشد. در فصل تابستان ١٣٩٨، شاخص قیمت اجاره‌بهای واحد‌های مسکونی در مناطق شهری، به عدد ۱۵۱/ ۹ رسید که نسبت به فصل قبل
(١٤٢%)، ۶/ ۹ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیشترین نرخ تورم فصلی مربوط به استان لرستان با ۲۳/ ۶ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان شرقی با ۲ /۷ درصد افزایش می‌باشد. گفتنی است متوسط افزایش هزینه اجاره‌بها برای کل خانوار‌هایی که تمدید قرارداد داشته‌اند، در فصل تابستان ١٣٩٨ برابر با ۲۷ /۱ درصد است. بر این اساس، به نظر می‌رسد میانگین اجاره‌بها در قرارداد‌های تمدیدی به مراتب بیشتر از میانگین اجاره‌بها در قرارداد‌های جدید است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار