کد خبر: 976325
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: نزدیک به ۶۰ نفر بازداشتی به خاطر همین کارچاق‌کنی، دلالی، واسطه و سودجویی از افراد دستگیر شده است، گفت: دو نفر را بنده به خوبی در ذهن دارم که الان در زندان تبریز هستند که به خاطر عوام‌فریبی دستگیر شده‌اند.

موسی خلیل‌اللهی  در نشست خبری با رسانه‌های آذربایجان‌شرقی در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود دلال‌ها و واسطه‌ها برای پیشرفت روند کاری قضائی و تاکید رئیس قوه قضائیه بر حذف چنین افرادی اظهار کرد: بنده شخصا هر روز ارباب رجوع می‌بینم و حتی گاها جلسات را به بعد از ظهر موکول کرده تا بتوانم حداقل ۳۰ نفر ارباب رجوع را ببینم و حتی دیروز ساعت ۴ بعد از ظهر ارباب رجوع داشت و این روحیه شخصی من است و طبق دستور رئیس قوه قضائیه در اتاق من همیشه روی ارباب رجوع باز است و امکان ندارد که بنده یک تا دو ساعت را به ارباب اختصاص ندهم. 

رئیس کل دادگستری استان افزود: طبق روال هر هفته در روزهای سه‌شنبه هر هفته با تمام اعضای شورای معاونان و رئیس دادگستری اتاق ملاقات داریم و به درخواست‌های بیش از ۱۲۰ نفر از نزدیک رسیدگی می‌شود. 

وی بیان کرد: حضور در مساجد بدون تشریفات نیز جزو رویه هفته‌ای یکبار است و تلاش می‌شود تا بعد از حضور در یکی از مساجد تبریز بلافاصله و بدون سخنرانی دیدار مردمی آغاز کنم و گاها تا پاسی از شب این ملاقات‌ها ادامه دارد و البته اکثراً در مناطق کم برخوردار حضور داریم زیرا به قول رئیس قوه قضائیه این افراد زبان حقوق ندارد و بیشتر نیاز به حضور ما دارند. 

خلیل‌اللهی گفت: حضور در محلات آناخاتون و باغ معروف از این برنامه‌های مردمی است و تلاش می‌شود تا مشکلات آنها رفع و رجوع شود. 

وی ادامه داد: علاوه بر بنده، درب دادستان تبریز نیز همیشه به دیوار چسبیده است و الحمدالله در تبریز اتفاق افتاده و مردم به راحتی می‌توانند با مسوولان قضائی بدون هیچ واسطه‌ و سفارشی ارتباط داشته باشند. 

رئیس کل دادگستری استان ابراز کرد: به مردم عزیز  توصیه می‌کنم که حرف‌هایی از قبیل اینکه آشنا داریم تا قاضی را ببینید و یا حرف‌های داشتن آشنا و سفارش کردن در دادگستری، کلاهبرداری است و مردم باور نکنند، از رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی طلب کمک داریم. 

وی اضافه کرد: برخی از مردم زود باور هستند و فریب افراد سودجو را می‌خورند و بنده به عنوان فردی که ۲۵ سال پرونده قضائی مهم را را انجام  داده‌ام با صراحت اعلام می‌کنم که حرف‌های این افراد دروغ بوده و از صداقت مردم سوءاستفاده می‌کنند. 

خلیل‌اللهی با اشاره بر اینکه دقیق یادم نیست ولی نزدیک به ۶۰ نفر بازداشتی به خاطر همین کارچاق‌کنی، دلالی، واسطه و سودجویی از افراد دستگیر شده است، گفت: دو نفر را بنده به خوبی در ذهن دارم که الان در زندان تبریز هستند که به خاطر عوام‌فریبی دستگیر شده‌اند. 

وی متذکر شد: قبول داریم مردم مشکل دارند ولی راه‌حل مراجعه را نمی‌دانند و این ندانستن باعث سوءاستفاده‌کنندگان شده و این افراد زودباور را شکار می‌کنند در حالیکه وقتی من به عنوان رئیس کل  دادگستری و همکارانم راه‌های مراجعه را سهل کرده‌ایم، چه نیازی به سفارش و تاکید و تلفن از دیگران است؟ 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر