کد خبر: 975932
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: متولی‌های متعددی در امور قرآنی در سطح استان و کشور وجود دارد و این تعدد باعث ایجاد موازی کاری می‌شود که بنده مکرر به این موضوع تذکر داده ام.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم به مناسبت هفته وقف در دیدار کارکنان اداره کل اوقاف و امورخیریه استان با بیان اینکه وقف باید بعنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود، اظهار داشت: وقف و احیای موقوفات از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است که سرمنشاء کار‌های خیر و حسنه در جامعه شده است.  

امام جمعه تبریز افزود: وقف از افتخارات دین اسلام است و به طور غیرمستقیم در قرآن و به طور مستقیم در سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع) به آن توجه فراوان شده است.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به کارکرد‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وقف یکی از کارکرد‌های مهم وقف در جامعه را فقرزدایی دانست و گفت: می‌توان با گسترش فرهنگ وقف میزان فقر و محرومیت را در جامعه کاهش داد.

وی همچنین با تاکید بر احیای موقوفات گفت: احیاء و بهره گیری کاربردی موقوفات افزایش اعتماد عمومی را در جامعه به دنبال دارد و مسئولان مذهبی و فرهنگی می ‏توانند با یک برنامه‏ ریزی صحیح و رویکرد اصولی در جهت‏ دهی افکار عمومی به سمت فرهنگ وقف مؤثر باشند.

آل هاشم گفت: بهداشت و درمان، گسترش علوم و فنون و امور دانش بنیان از حوزه‌هایی است که میتوان با عمل به فریضه وقف در آن‌ها اقدامات موثر و ماندگار انجام داد، همان طوریکه خیّری به نام مردانی آذر یک بیمارستان بزرگ برای درمان کودکان را وقف کرده است.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های قرآنی اداره کل اوقاف اظهار داشت: متولی‌های متعددی در امور قرآنی در سطح استان و کشور وجود دارد و این تعدد باعث ایجاد موازی کاری می‌شود که بنده مکرر به این موضوع تذکر داده ام و امیدوارم این جلسه بتواند بخشی از مسائل و مشکلات حوزه قرآن را مرتفع کند.

امام جمعه تبریز مهم‌ترین دغدغه مسئولان آذربایجان شرقی در حوزه قرآنی را ساماندهی این فعالیت‌ها بیان کرد و افزود: وحدت و همدلی در همه حوزه‌ها به ویژه فعالیت‌های قرآنی نقش اساسی دارد و باید متولیان این حوزه زمینه همگرایی بیشتر را ایجاد کنند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حسینی از آخرین فعالیت‌های حوزه وقف اداره کل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی گزارش داد.

در این جلسه تمبر یابود وقف نامه ظهیریه باطل شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر