کد خبر: 975575
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
رئیس سازمان زندان‌ها گفت: کاهش استفاده از مجازات حبس و استفاده از مجازات‌های جایگزین باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا حبس تنها راه حل برای ضمانت اجرای قوانین نیست.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: اصغر جهانگیر در اولین برنامه سفر به شهرستان هشترود در استان آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری این شهرستان حضور یافت.

در این جلسه رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به وضعیت کشور گفت: ایران یک کشور در حال توسعه است و بروز برخی مشکلات در مسیر توسعه طبیعی است.

وی با تاکید بر اینکه باید فرصت‌ها و تهدیدات را شناخت و بر اساس آن‌ها برنامه ریزی‌ها را صورت داد گفت: نباید طوری عمل شود که فرصت‌های خدمت به مردم و توسعه کشور موجب بروز مشکلات در حوزه‌های دیگر شود.

جهانگیر مشکلات اجتماعی را یکی از دغدغه‌های کشور عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری به طور دائم بر کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید دارند و به طور مرتب آخرین گزارش‌ها در این زمینه به ایشان اطلاع رسانی می‌شود.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: در شرایط کنونی نیاز به وحدت و همدلی داریم و همه باید برای گذار از این شرایط تلاش کنیم.

جهانگیر در ادامه اظهار داشت: امروز رئیس قوه قضائیه به عنوان پرچمدار مبارزه با فساد است و وظیفه همه ما این است که تلاش کنیم تا این مبارزه که بارقه امید را در دل مردم ایجاد کرده به بهترین نتیجه‌های ممکن برسد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه در ادامه این جلسه با بیان آمار‌هایی در خصوص وضعیت اجتماعی و قضایی شهرستان هشترود به تحلیل وضعیت موجود و اقدامات لازم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداخت.

وی اظهار داشت: کاهش استفاده از مجازات حبس و استفاده از مجازات‌های جایگزین باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا حبس تنها راه حل برای ضمانت اجرای قوانین نیست.

در ابتدای این جلسه فرماندار، رئیس دادگستری، نماینده مجلس و امام جمعه هشترود طی سخنانی گزارشات مختلفی از وضعیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و قضایی شهرستان را ارائه و مطالبات مردم شهرستان را با نماینده رئیس قوه قضائیه مطرح نمودند.

جهانگیر در خصوص یکی از مطالبات مردمی برای انتقال زندان هشترود به بیرون شهر قول مساعد داد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار