کد خبر: 975356
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
در اجلاس بین‌المللی «مجاهدان در غربت» عنوان شد
استقامت امروز در جبهه‌های مقاومت خاورمیانه زنده است و این ایستادگی و پایداری دشمن را وادار به دسیسه‌چینی می‌کند ولی هرگز پیروز نخواهند شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش ایرنا، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه دوشنبه در اجلاس بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در سالن همایش‌های دانشگاه دامغان در استان سمنان، گفت: دشمن امروز قدرت جریان مقاومت را باور دارد که به میزان همین استقامت نیز دسیسه‌های خود را بر جبهه مقاومت تحمیل می‌کند و می‌توان با وحدت و همدلی، همه این دسیسه‌ها را خنثی کرد. وی تصریح کرد: جهاد با حرکت انقلابی بین مسلمانان رشد یافت و مجاهدان به همین دلیل جایگاه خود را در سطح منطقه و جهان پیدا کردند. لاریجانی، فرار از جهاد را سبب سستی در دین و سلطه دشمنان بر ملت‌ها دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی به راه شناخت مجاهد و تروریست اشاره کرد و گفت: مجاهدان برای راحتی و آسایش خلق و تروریست‌ها برای ایجاد وحشت فعالیت می‌کنند که این امر بهترین راه برای شناخت مجاهد از تروریست است. مجاهدان در جبهه‌های مقاومت کشور‌های اسلامی با جهاد و ایستادگی خود، در غربت نیستند بلکه این جهاد حرکتی پیشگام و تأثیرگذار در خاورمیانه است. وی خاطرنشان کرد: اگر به حوادث پر تلاطم قرن ۲۰ و ۲۱ نظاره کنیم می‌فهمیم که حرکت علما و مردم در انقلاب مشروطه، نهضت تنباکو و دیگر نهضت‌ها به خوبی نقش علما را نشان می‌دهد.

لاریجانی، فلسطین را یکی از موضوعات اصلی جهان اسلام دانست و گفت: ترس و واهمه رژیم صهیونیستی امروز به دلیل استقامت مردم فلسطین است. وی افزود: رازداری، مدارا با مردم، پایداری و شکیبایی در سختی‌ها، سه خصلت انسان مؤمن است که همه مسلمان‌ها باید این موارد را در زندگی خود به کار گیرند. رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ترامپ درخصوص ترور ابوبکر بغدادی سخنانی گفت و به صراحت اعلام کرد جنگ در خاورمیانه را به دلیل رسیدن به نفت انجام داد که این حرف خباثت دشمن را نشان می‌دهد. وی تصریح کرد: ادعای امریکا در خصوص ساخت سلاح هسته‌ای از سوی ایران بی اساس، پوچ و حقه بازی جدید آن‌ها برای اذیت و آزار ملت ایران است. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایستادگی ملت‌های جبهه مقاومت و منطقه به دلیل رفتار دشمنان است، چرا که راهی جز مقاومت و پایداری اسلام نمانده است.

آیت‌الله جوادی آملی: جنگیدن با بیگانه‌ها برنامه دینی است
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی نیز در پیامی به چهارمین اجلاس «مجاهدان در غربت» گفت: سلاح را از دوش نگذاریم و با بیگانه‌ها بجنگیم و استکبار را به زانو در بیاوریم، این شعار رسمی و برنامه دینی رسمی ماست.

آیت‌الله جوادی آملی در این پیام آورده است: حضرت سید الشهدا نفرمود با یزید بیعت نمی‌کنم؛ فرمود: «مِثْلِی لَا یبَایعُ مِثْلَ یزید بن معاویه»؛ فرمود هر کس آزاداندیش است، حسینی فکر می‌کند؛ مثل من فکر می‌کند، زیر بار ظلم نمی‌رود. در ادامه این پیام آمده است: امروز هم همین‌طور است، امروز کسی که حسینی فکر می‌کند، نه امریکا را، نه آن معامله قرن را، نه صهیونیست را، هیچ کدام را تحمل نمی‌کند. تا ظهور حضرت این اصل حاکم است؛ یعنی کسی که حسینی فکر می‌کند زیر بار ظلم نمی‌رود. اینکه امام (ره) فرمود: انقلاب مدیون کربلاست، پیروزی این نهضت به برکت کربلا و قیام حسین بن علی بن ابی‌طالب (ع) است، همین است.

آیت‌الله جوادی آملی در بخشی دیگر از پیام خود آورده است: در مراسم سالار شهیدان دو جمله گفته می‌شود: یکی اینکه «أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا [و اجورکم]بِمُصَابِنَا بِالْحُسَینِ»، که این درخواست اجر و مسئلت پاداش برای مصیبت‌زده‌هاست که ما هم مصیبت دیده‌ایم. بخش دوم دعا و درخواست است که ذات أقدس الهی ما را خواهان خونب‌های حسین بن علی (ع) قرار بدهد: «وَ جَعَلَنَا وَ إِیاکمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ». این جمله دوم ابدی است؛ یعنی تا زمان ظهور حضرت هست. از خدا می‌خواهیم که خونب‌های حسین بن علی را ما بگیریم. در ادامه پیام آمده است: شهدای ما عموماً و شهدا و مهاجران و مجاهدان در غربت خصوصاً و عزیز ما حججی بالأخص به این ندا پاسخ دادند. این ندا وظیفه ما را مشخص می‌کند که ما از یک سمت باید بنالیم و گریه و عزاداری کنیم و ماتم اقامه کنیم و ما درباره مصیبت‌زده‌ها می‌گوییم خدا به شما صبر بدهد و اجر بدهد؛ اما درباره بازماندگان کربلا یعنی عموم شیعه‌ها گذشته از خواستن اجر و درخواست پاداش، درخواست قیام، حماسه، انقلاب، مبارزه، مجاهدت و مهاجرت می‌خواهیم. شهید حججی‌ها ما را فراموش نمی‌کنند، یک؛ متوجهند که ما در کجا هستیم، دو؛ از خدای سبحان مسئلت می‌کنند که ما را یاری کنند، سه؛ که راه این‌ها را ادامه بدهیم، هدف این‌ها را احیا کنیم و مانند آن، چهار؛ این چه سروری بالاتر از این.

در اجلاس بین‌المللی بزرگداشت «مجاهدان در غربت» علاوه بر رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی؛ سید عدنان القَفله، معاون بین‌الملل گروه انصارالله یمن؛ ابراهیم محمد الدیلمی، سفیر یمن در ایران؛ ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران و بیش از ۱۸۰ نفر از شخصیت‌ها، اندیشمندان ۳۸ کشور اسلامی و شماری از خانواده شهدای جبهه مقاومت حضور داشتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار