کد خبر: 975027
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
امام جمعه پلدختر:
امام جمعه پلدختر گفت: برخی سیل‌زدگان پلدختر به ویژه در روستا‌ها با گذشت هشت ماه از وقوع سیل همچنان در بلاتکلیفی بسر می‌برند.
سرویس ایران جوان آنلاین: حجت‌الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه پلدختر اظهار داشت: بلاتکلیفی موجب سردرگمی برخی سیل‌زدگان به ویژه در روستا‌های پلدختر شده که باید تکلیف منازل تخریبی مردم که در سیل آسیب دیده و یا تخریب شده‌اند یا به صورت در جاسازی مشخص شوند و یا این که قطعه‌ای برای جابجایی آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی افزود: با توجه به اینکه کار کارشناسی و استعلام‌ها در رابطه با منازل تخریبی سیل‌زدگان انجام شده و هیچ مشکلی وجود ندارد، اقدام به بازسازی و یا احداث این منازل نیازمند تصمیم‌های قاطع مسوولان در کار اجرایی و جهادی است.

امام جمعه پلدختر گفت: امروز مردم پلدختربا توجه به آغاز فصل بارندگی نگران تکمیل دیواره ساحلی هستند که اقدام‌های خوب و در خور تقدیر در این زمینه در پلدختر صورت گرفته، اما باید سرعت عمل به خرج داده شود.

وی با بیان این که نباید همه نظر‌ها متوجه شهر پلدختر شود، افزود: امروز روستا‌های بالا دستی و پایین دستی شهرستان پلدختر هنوز در معرض سیل قرار دارند و در دیواره ساحلی شهر معمولان تا کنون سنگ روی سنگ گذاشته نشده که با نخستین بارندگی سیلاب میهمان خانه‌های آنان می‌شود.

موسوی یادآور شد: در هفته‌ای که سپری شد دو مسئول جدید که در رفع مشکلات پس از سیل پلدختر بسیار تاثیرگذار هستند، معارفه شدند که لازم است کار خود را در این شهرستان آسیب دیده، با قاطعیت هرچه بیشتر آغاز کنند.

وی افزود: فرماندار به عنوان نماینده ارشد دولت جمهوری اسلامی و خادم مردم و فرمانده سپاه به عنوان یاری‌گر مردم امروز دو عنصر انقلابی و تاثیرگذار در جبران خسارات ناشی از سیل هستند که در پلدختر معارفه شدند.

امام جمعه پلدختر از زحمات و تلاش‌های فرماندار و فرمانده سپاه سابق این شهرستان تقدیر کرد و گفت: امروز مشکلات و موقعیت شهرستان پلدختر با سایر شهر‌های استان و کشور متفاوت است و انتظار می‌رود فرماندار جدید که سکان این شهرستان را به دست گرفته کار خود را با قدرت و قوت آغاز کند.

وی با بیان این که مردم سیل‌زده و رنجدیده پلدختر را مشکلات و سختی‌ها درنوردیده است، افزود: انتظار می‌رود فرماندار جدید در راستای بازکردن گره‌ای از کار این مردم آسیب دیده در صورت مراجعه به حرف دل آن‌ها گوش کند.

موسوی یادآور شد: امروز پلدختر در دوران نقاهت بسر می‌برد و نیازمند وحدت رویه و آرامش است و نباید اختلاف نظر‌ها و اختلاف سلیقه‌ها باعث فراموشی مشکلات مردم شود بلکه باید با وحدت به معنای واقعی کلمه در رفع مشکلات تلاش کرد.

وی با بیان این که مسئولان باید پذیرای انتقاد سازنده باشند و آن را هدیه بدانند افزود: گاهی نقد‌ها انسان را از جا می‌کند و راه جدیدی در راستای رفع مشکلات برای مسئولان می‌گشاید و باید امروز همه در راه بازسازی پلدختر و جبران خسارت‌ها کمک کار هم باشند.

امام جمعه پلدختر گفت: امروز باید هر فردی با استفاده از ابزاری که در دست دارد در رفع مشکلات و جبران خسارات وارده به مردم سیل‌زده کمک کند و انتظار می‌رود فرماندار جدید مشکلات پس از سیل پلدختر را که مطالبه مردم است با تصمیم قاطع و جدی بدون هیچ تردیدی پیگیر شود.

وی به چهار آبان آغاز هفته وقف اشاره کرد و افزود: وقف سنتی حسنه و میراثی گران‌بها و ماندگار از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار است و حضرت علی (ع) چشمه‌ها و چاه‌ها را حفر و وقف مسلمانان و عامه مردم میکرد و چشمه‌ای جاری و ماندگار ابدی است که باید در ترویج آن نهایت تلاش و کوشش را به کار گرفت و امید است خیران پلدختر در حد توان خود موقوفاتی داشته باشند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار