کد خبر: 974747
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹
سخنگوی قوه‌قضائیه در دوازدهمین نشست خبری با اصحاب رسانه درباره مهم‌ترین پرونده‌های قضایی از تأکیدات آیت‌الله رئیسی درباره احکام کارگران هفت‌تپه، پیگیری حقوقی استاد ایرانی بازداشت‌شده در امریکا، دستگیری روح‌الله زم و تعدادی از مدیران متخلف در ماجرای سیل و بازگشت قابل‌توجهی از اموال به بیت‌المال خبر داد.
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: سخنگوی قوه‌قضائیه با اشاره به اینکه رئیس قوه‌قضائیه به دستگاه‌های متولی گفته که باید آخرین بار باشد برکات الهی بر‌ای مردم مشکل ایجاد می‌کند، بیان کرد: در مقام تذکر به مسئولان ذی‌ربط اعلام می‌کنم با هدف پیشگیری از حوادث بازنگری در حوزه مسیل‌های رود‌ها و رفع تجاوزات حوزه رودخانه‌ها و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها در اسرع وقت اقدام کنند و وظایف خود را انجام دهند تا شاهد حوادث دیگری نباشیم.

وضعیت مدیران متخلف
غلامحسین اسماعیلی افزود: در سیل گذشته بررسی‌های زیادی توسط سازمان بازرسی کل کشور و دادستانی‌ها صورت گرفت و ۱۴۰مدیر فعلی و سابق به محاکم معرفی شدند و برای ۱۰۵مدیر فعلی و سابق پرونده تشکیل شد. در مجموع ۲۴۵مدیر در ادوار مختلف به دلیل قصور در انجام کار تحت تعقیب قرار گرفتند.

پول‌هایی که به خزانه برمی‌گردد
سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: در دادسرای ویژه جرائم اقتصادی تهران در ۹۱فقره پرونده این دادسرا، نزدیک به ۷هزار میلیارد تومان وجه نقد به خزانه استرداد شد. همچنین ۸۷میلیون و ۸۳۱ هزار و ۳۳۷ یورو به خزانه پس داده شد و ۱۲ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۵۴۳ دلار استرداد و ۲۹۴ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۱۴۷ درهم امارات هم به خزانه بازگشت.

اسماعیلی در رابطه با میزان بازگشت تسهیلات ارزی به خزانه گفت: یک‌بار اعلام شد که ۴۵ درصد از ارز اختصاص داده پس داده شد و رئیس کل بانک مرکزی گفتند که ۷۵ درصد ارز بازگشته است. سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: گزارشی برای من واصل شده که کلی است و آن را به ضابطان و اطلاعات سپاه ارسال کردیم و در حال تحقیق هستند. گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد، به فردی که چندین بار ارز گرفته و به تعهدات خود عمل نکرده باز هم ارز داده شد و تاریخی برای پس‌دادن ارز در نظر گرفته نشده است.

اطلاعات ذی‌قیمت از زم
وی در رابطه با دستگیری روح‌الله زم گفت: در این رابطه باید از اطلاعات سپاه تشکر کنم. تاکنون غیر از روح‌الله زم فرد دیگری از بخش‌های دیگر چه در دولت و چه در قوه‌قضائیه و نیرو‌های مسلح بازداشت نشده و بی‌جهت کسی گمانه‌زنی نکند و انگشت اتهام به طرف کسی دراز نشود و اجازه دهند نیرو‌های امنیتی کار خود را انجام دهند، البته ما با دستگیری این فرد اطلاعات گران قیمتی را به دست آوردیم. فریب‌خوردگان با عذرخواهی از اشتباهات قبلی حتماً از ارفاقات قانونی برخوردار می‌شوند.

توجه به کارگران هفت تپه
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سؤالی درباره احکام کارگران هفت‌تپه و تجدیدنظر در آن‌ها با عنایت به تأکیدات آیت‌الله رئیسی هم گفت: چهار نفر از این افراد قرار است تأمین‌شان تخفیف پیدا کند و اگر وثیقه‌های تأمینی را بسپارند، آزاد می‌شوند. در این پرونده‌ها گفته شده وقت نزدیک داده شود که انجام شد و شاید تا کمتر از یک‌ماه دیگر رأی صادر شود. به همه قضات اعلام شد که در تصمیمات قانونی خود سیاست کیفری متناسب را اتخاذ کنند، اما صدور رأی با قاضی دادگاه است.

اقدامات مهم یک‌ماه اخیر
اسماعیلی درباره آخرین پیگیری‌های حقوقی پرونده مسعود سلیمانی که در امریکا بازداشت شده است هم گفت: شرایط نگهداری وی در زندان اصلاً مناسب نیست. به ویژه در یک ماهه اخیر همکاری بین وزارت خارجه، دبیر شورای عالی امنیت ملی و قوه قضائیه در جهت پیگیری‌های حقوقی و بین‌المللی درباره وضعیت این شهروند انجام شده و تا امروز روند خوبی را طی کرده است.

حل مشکلات روغن نباتی جهان و هپکو
سخنگوی دستگاه قضا همچنین افزود: رئیس دستگاه قضا در سفر‌های استانی به‌دنبال شناسایی معضلات و مشکلات مردم در حوزه‌های قضایی و غیرقضایی مرتبط با قوه‌قضائیه است. در سفر به استان زنجان با گذشت زمان اندک مشکلات کارگران روغن نباتی جهان برطرف شد و با پیگیری قوه قضائیه و اقدام دولت، مشکلات کارگران هپکو هم حل شد.

وی در نهایت درباره حکم برادر رئیس‌جمهور هم گفت: حکم قطعی حسین فریدون صادر شده و داشتن انتصاب با فردی در رسیدگی به پرونده برای کسی امتیاز حساب نمی‌شود. البته تعدادی از اعضای این پرونده هنوز محاکمه نشده‌اند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده شهرام جزایری و اینکه آیا حکم این پرونده صادر شده یا خیر، ادامه داد: برای پرونده جدید شهرام جزایری حکم قطعی و نهایی صادر شده و نامبرده به جهت کلاهبرداری، به تحمل هفت سال حبس محکوم شده است.

حکم جعبه سیاه بابک زنجانی
سخنگوی دستگاه قضا در رابطه با آخرین وضعیت پرونده زیباحالت منفرد اظهار کرد: حکم بدوی این پرونده صادر شده و منتهی به محکومیت شده است. محکومیت نامبرده سنگین است، ولی، چون پرونده جزو پرونده‌های شعب ویژه اقتصادی نبود و در شعب عادی دادگاه‌های انقلاب بود به دلیل عدم قطعیت حکم از بیان جزئیات اتهامات و محکومیت به موجب قانون معذوریم. با قطعی شدن حکم توسط دیوان عالی کشور جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
0
واقعا برگشت بول به کدام بیت المال ؟ ( اگر هم این حرف راست باشد ) جرا مردم جیزی را در سبد معاش خود حس نمیکنند و جرا گرانی ادامه دارد ؟ به تازگی نان و جند روز دیگر بنزین. بیت المال و مردم سیری جند است؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار