کد خبر: 974309
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۶
جهادگران بسیج و سپاه از ابتدای سال برنامه‌های محرومیت‌زدایی متنوعی را در مناطق مختلف کشور در دست اجرا دارند. برنامه‌هایی که سهم استان همدان از آن‌ها به هزار و ۴۰ طرح آبادانی می‌رسد. از این تعداد بخش اندکی در تابستان تکمیل و افتتاح شده است
سرويس ايران جوان آنلاين: امسال جهادگران بسیج و سپاه اجرای هزار و ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی را در لیست برنامه‌هایشان قرار داده‌اند و با جدیت تمام آن‌ها را دنبال می‌کنند. طرح‌هایی که بخشی از آن‌ها در تابستان افتتاح شدند و بخشی دیگر نیز در همین هفته بسیج پیش‌رو قرار است به مرحله بهره‌برداری برسند؛ پروژه‌هایی که به طور حتم بعد از افتتاح بخشی از گرد محرومیت را کنار می‌زنند و فرصت‌های بهره‌مندی از شرایط برابر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را برای تمام اقشار جامعه فراهم می‌کنند.

جهادگران بسیج و سپاه از ابتدای سال برنامه‌های محرومیت‌زدایی متنوعی را در مناطق مختلف کشور در دست اجرا دارند. برنامه‌هایی که سهم استان همدان از آن‌ها به هزار و ۴۰ طرح آبادانی می‌رسد. از این تعداد بخش اندکی در تابستان تکمیل و افتتاح شده است و حالا هم قرار است بخشی دیگر از آن که شامل ۸۵۰ پروژه می‌شود در هفته بسیج به مرحله بهره‌برداری برسد. طرح‌هایی که به طور حتم نه تنها سایه بخشی از محرومیت‌ها را کنار می‌زنند بلکه فرصت بهره‌مندی از شرایط برابر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را برای تمام اقشار جامعه فراهم می‌کنند.

اجرای ۱۰۴۰ طرح محرومیت‌زدایی
شایان ذکر است از این هزار و ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی که توسط نیرو‌های جهادی سپاه و بسیج اجرا می‌شوند، بیش از ۸۰ درصد آن‌ها در مناطق روستایی و کم‌برخوردارتر هدفگذاری شده‌اند. در این باره مسئول بسیج سازندگی سپاه استان همدان در ابتدای آغاز این طرح‌ها به تسنیم گفته است این پروژه‌ها در حوزه‌های اشتغال، معیشت، آب شرب روستایی، انتقال آب کشاورزی، راه روستایی، مرکز فرهنگی، تعمیر و مرمت مساجد، خانه بهداشت و مرکز سلامت، پروژه‌های آبخیزداری، ذخیره آب کشاورزی، سالن‌های ورزشی، پل روستایی، کارگاه اشتغال و ... است. علی قراباغی با اشاره به اینکه صرف حداقل ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح‌ها پیش‌بینی شده، بیان کرده است یکهزار و ۴۰ پروژه محرومیت‌زدایی در کل استان پراکنده است، اما هر کجا که آمادگی و محرومیت بیشتر باشد پروژه‌ها به سمت آن مناطق سوق داده می‌شوند، اما شهرستان‌های بزرگ و مناطق محروم بیشترین پروژه‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. بخشی دیگر از این طرح‌ها از ابتدای تابستان سال جاری در شهرستان کبودرآهنگ آغاز به کار کردند که فرمانده سپاه ناحیه کبودرآهنگ درباره آن به تسنیم گفته است جهادگران سپاه و بسیج استان همدان، اجرای هزار طرح محرومیت‌زدایی را در دستور کار قرار داده که از این تعداد ۷۰ مورد سهم ناحیه کبودرآهنگ است. سرهنگ پاسدار محمود بداغی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ گروه جهادی به مناطق محروم شهرستان اعزام و چهار واحد مسکونی هم برای افراد زیرپوشش کمیته امداد ساخته شده، گفته است از مهم‌ترین این طرح‌ها می‌توان به ساخت منزل مسکونی برای محرومان، تعمیر و مرمت خانه‌های آسیب‌دیده در بارندگی‌های ابتدای سال، دیوارکشی پنج خانه بهداشت، حفر کانال هدایت آب، کمک به ساخت دو مدرسه و ساخت سرویس بهداشتی در مدارس اشاره کرد که تعدادی از آن‌ها انجام شده است. این مسئول سپاهی با اشاره به اینکه به‌منظور حمایت از قشر محروم و کمک به عرصه تولید امسال هم به کمک بسیج مهندسین، مهندس کشاورزی به مزارع کشاورزی اعزام شده تا با راهنمایی کشاورزان به بهبود محصولات کشاورزی کمک کنند، گفته است برگزاری کلاس‌های آموزشی در روستاها، ساخت چهار واحد مسکن مددجویی، حضور در قرارگاه پیشرفت و آبادانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی در روستا‌ها و اهدای سبد غذایی به محرومان از دیگر اقدامات سپاه ناحیه کبودرآهنگ برای محرومیت‌زدایی بوده است. در کنار تمام این اقدامات اردو‌های جهادی دانش‌آموزان و بسیج محلات هم برگزار شده که این افراد با حضور در روستا‌ها و مناطق محروم اقداماتی، چون رنگ‌آمیزی مدارس، برگزاری کلاس‌های کمک‌آموزشی و هنری برای دانش‌آموزان و مشاوره را انجام دادند.

محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار
گفتنی است تمام طرح‌هایی که بسیج و سپاه برای کنار زدن بخشی از غبار محرومیت‌ها در استان همدان پیش می‌برند شامل طرح‌های زودبازده و عام‌المنفعه و در مناطق محروم و کم‌برخوردار است. در این باره مدیرفنی و عمرانی بسیج سازندگی همدان به عصر همدان گفته است بخشی از این طرح‌ها در شهرستان ملایر، اسدآباد، کبودرآهنگ، بهار، رزن، قهاوند، تویسرکان، فامنین و ... اجرایی می‌شوند. علی اصغر رحیمی با اشاره به اینکه پروژه‌ها در همه حوزه‌ها گسترده و مربوط به حوزه کشاورزی، اشتغال، فرهنگی و خدماتی می‌شوند، بیان کرده است در حیطه لایروبی قنوات، ساخت کانون‌های فرهنگی پرورش فکری، کانون قرآن و عترت و همچنین در راستای طرح کرامت سپاه در راستای پیشگیری از اعتیاد و استفاده از مواد مخدر و مصرف مواد مخدر پروژه‌های گسترده‌ای توسط سپاه برای استان در نظر گرفته شده است. شایان ذکر است بخشی دیگر از طرح‌های محرومیت‌زدایی که قرار است در این استان اجرایی شوند شامل ساخت و مرمت وضوخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مدارس می‌شوند که در این پروژه‌ها دولت، سازمان برنامه‌ریزی و بسیج با هم همکاری کردند. همچنین در این راستا دیوارکشی پنج مدرسه در مناطق محروم هم بود که تاکنون انجام شده است. مضاف بر تمام آنچه تاکنون به عنوان بخشی از اقدامات بسیج بیان شده است، فرمانده پایگاه مقاومت بیت‌المقدس روستای توانه نهاوند نیز گفته است گازکشی پنج واحد مسکونی محرومان توسط خیران و پایگاه بسیج بیت‌المقدس این روستا نیز انجام شده است.
عباس جلالی با اشاره به اینکه این اقدام با اعتبار۱۰۰میلیون ریال به همت خیران انقلابی و گروه جهادی شهید «شیروده پتکی» پایگاه بسیج این روستا صورت گرفته، بیان کرده است تاکنون سه واحد این پروژه به اتمام رسیده و دو واحد آن در حال انجام است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار