کد خبر: 974199
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
امام جمعه کلیبر
امام جمعه کلیبر اعلام کرد: یادواره یک هزار و ۲۰۰ شهید منطقه ارسباران (قره داغ) در هشت سال دفاع مقدس، بیست و ششم آبان ماه امسال در این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید حسن موسوی در جمع خبرنگاران گفت: ما هر سال شاهد برگزاری یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران به صورت دوره‌ای در شهرستان‌های اهر، کلیبر، ورزقان، هوراند و خداآفرین بوده ایم که امسال این مراسم در کلیبر برگزار می‌شود.

وی برگزاری این مراسم را حرکتی فرهنگی و شایسته برشمرد و افزود: انتقال مفاهیم، رشادت ها و پیام شهدای والامقام به نسل‌های جوان جامعه امری ضروری است.

حجت‌الاسلام موسوی، زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، خودباوری و تقویت غرور ملی جوانان و نوجوانان را از نیازهای اساسی کشور در شرایط فعلی ذکر کرد و گفت: در شرایطی که عده‌ای تصمیم به حذف نام شهدا از معابر و خیابان و کوچه‌ها گرفته‌اند، برگزاری چنین یادواره‌هایی به این افراد تلنگر می‌زند.

وی وصیت‌نامه شهدا را عامل انسان‌سازی و دانشگاه عظیم عنوان کرد و افزود: اگر بتوانیم از وصیت‌نامه شهدا و زندگی نامه آن‌ها نسل امروز را غنی کنیم مستحکم‌ترین سنگر دفاعی را در برابر دشمنان اسلام و انقلاب بنانهاده‌ایم.

منطقه ارسباران با بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در محدوده جغرافیایی شرق تا شمال شرق تبریز امتداد یافته و در هشت سال دفاع مقدس یکهزار و ۲۰۰ شهید گلگون کفن تقدیم نظام و انقلاب کرده است. 

بخش قابل توجهی از شهدای مدافع حرم آذربایجان شرقی در دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت (س) نیز از منطقه ارسباران بوده اند.

آذربایجان شرقی در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از ۱۰ هزار شهید تقدیم نظام و کشور کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر